سخنگوی دولت چهاردهم در مراسم بزرگداشت امین تارخ در موزه سینما: پیوند هنرمندان عشق است/آنچه می ماند زندگی هنری است.

سخنگوی دولت چهاردهم در مراسم بزرگداشت امین تارخ در موزه

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، فاطمه مهاجرانی از روابط عمومی موزه سینما گفت: درد جدایی برای برخی افراد همیشه تازه است و جدایی مصداق قطع عضو است، اما مهم این است؛ که سنت آفرینش جهان، سنت جدایی و زیان است.
وی ادامه داد: همه ما از یک در وارد می شویم و از در دیگر خارج می شویم، اتفاقاً چه خوشبختند کسانی که در عشق اثری از خود به جای می گذارند، زیرا چیزی که هرگز نمی میرد، عشق، دلسوزی، هنرمندانه زیستن است.
سخنگوی دولت چهاردهم با اشاره به خاطرات خوبی که از امین تارخ به جا مانده است، گفت: ما بازیگران زیادی در دنیا داریم که آمدند و رفتند اما همه آنها نقشی جاودانه یا نقش عشق و علاقه نداشتند. اینکه ما فرصت داریم هنرمندانه زندگی کنیم، خود دستاورد بزرگی است.
مهاجرانی با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان در جامعه گفت: هنری که با خلق آثار هنری در سینما، تئاتر و تلویزیون به ما مردم عرضه می کنید، حتی اگر خودتان باشید، نقش پر رنگی در زندگی ما دارد. از آن آگاه نباشید.
وی ادامه داد: شما هنرمندان پیوندی را که از عشق برمی خیزد به ما تقدیم می کنید؛ چه خوشبختند کسانی که با عشق زندگی می کنند، چه خوشبختند آنهایی که می دانند کرامتی جاودانه جز هنر گذشتگان نیست.

مهاجرانی با اشاره به اینکه همه مسئولیت ها موقتی است، گفت: سمت هایی مانند سخنگویی دولت و سایر مسئولیت ها دائمی نیست، بلکه پست های قرضی است. به همین دلیل است که من تصمیم دارم در مورد دولت عشق، دولت صلح و دولت عشق صحبت کنم.
وی با بیان اینکه سر سفره هنر به من تهمت زدند و من هنرمند شما هستم، گفت: هنرمندانی چون امین تارخ نقش های جاودانه ای از خود به جا گذاشتند که هرگز فراموش نمی شوند چرا که عرصه عشق را گسترش دادند و توانستند افراد تاثیرگذار و معلمی شوند.
وی ادامه داد: امین تارخ معلم شد، راه و رسم عشق و بزرگواری را به شاگردان خود و دیگران آموخت و در این راه خسته نشد، زیرا معلم نمی تواند بخیل باشد.
مهاجراتی گفت: وقتی به دیگران محبت کنیم، آن محبت چند برابر می شود و به ما باز می گردد. آمین، تاریخ عشق، این مردم و کشور بود، پس در قلب همه ما جای دارد.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین