پزشکان عزیز! شما جراحی را از جای اشتباهی شروع کردید

پزشکان عزیز شما جراحی را از جای اشتباهی شروع کردید

رئیس جمهور گفت: خرید بنزین با دلار آزاد و فروش آن به مردم با یارانه منطقی نیست.

بهترین ها – ستاره نیک نژاد: رئیس جمهور گفت: خرید بنزین با دلار آزاد و فروش آن به مردم با یارانه منطقی نیست. آنها دروغ نمی گویند. قیمت بنزین در ایران هیچ ارتباطی با قیمت جهانی ندارد. حتی با توجه به قیمت‌های موجود در ایران، قیمت پایین بنزین و ارزان‌تر بودن یک بطری آب از بنزین، نشان‌دهنده اشتباه بودن قیمت بنزین است.

قیمت پایین که نتیجه آن را همه می دانند. ضایعات بنزین، قاچاق و مشکلات دیگر. دلیل این قیمت پایین را کم و بیش همه می دانند. اعتراضات سال 98 و ترس دولت از تکرار ناآرامی ها باعث شد قیمت بنزین حتی به اندازه سایر حامل های انرژی در سال های اخیر افزایش نیابد و در پایین ترین سقف ممکن باقی بماند. قیمت بنزین منطقی نیست، اما رئیس جمهور ما باید این را بیان کند:

– خودروسازی داخلی و تولید بی کیفیت و پرمصرف آن نیز معنا ندارد. این همه کمکی که دولت سال هاست از جیب مردم به خودروسازان برای تولید محصولات باکیفیت و استاندارد می کند، منطقی نیست. منطقی نیست که بازار را برای سال‌ها در انحصار چند خودروساز نگه داریم، به جای کسب سود، زیان پس از ضرر داشته باشیم و حتی به برخی از اهداف خود با هزینه‌های گزاف دست یابیم.

-حرف شما قابل درک است آقای رئیس جمهور، اما ممنوعیت ورود خودروهای خارجی منطقی نیست. منطقی نیست که مردم نتوانند خودروی باکیفیت را برانند و مجبور شوند خودروهای پرمصرف و غیراستاندارد خود را به چند برابر قیمت جهانی بخرند.

– حق با شماست آقای مزیکیان، یارانه بنزین بیشتر درآمد کشور را مصرف می کند و قیمت سوخت منطقی نیست، اما هزینه های وحشتناک بودجه کشور در پرداخت به نهادهای مختلف فرهنگی و سیاسی نیز منطقی نیست. هیچکس نمی داند موسسات و مراکزی که سال ها بودجه های نجومی دریافت می کنند چه نتیجه ای دارد و چه دردی را برای مردم به همراه دارد.

پزشکان عزیز! شما جراحی را از جای اشتباهی شروع کردید

– بودجه صدا و سیما معقول نیست و بعید می دانم جز حداقلی به این رسانه در کشور بسنده کنند. وجود ده ها کانال تلویزیونی و رادیویی و برنامه سازی به زبان های مختلف احتمالاً یکی از اولین جاهایی است که نیاز به کاهش بودجه دارد. او باید در قبال پولی که دریافت کرده پاسخگو باشد. این همه هزینه هایی که برای این رسانه بی خاصیت می شود، غیر منطقی است آقای رئیس.

– قیمت گاز منطقی نیست جناب بزیکیان اما سرعت پایین اینترنت در ایران و فیلترینگ آزاردهنده و فلج کننده هم معنی ندارد. اینترنت که دائماً کار مردم را مختل می کند، قطع و وصل می شود اگر سرعت بالا بود و دولت الکترونیک اجرا می شد، این سفرهای طاقت فرسا و پرهزینه مردم در شهرها و روستاها کاهش می یافت. منطقی نیست که دولت نتواند سال ها خدمات خود را آنلاین قرار دهد و برای هر درخواست و هر اقدامی چندین بار به دفاتر مراجعه کند.

– علیرغم اینکه قیمت سوخت بسیار پایین و نامعقول است، شهرداری و سایر سازمان های ذیربط به جای گسترش شبکه حمل و نقل شهری و توسعه مترو، بودجه خود را صرف اموری مانند جشن های اغراق آمیز، تبلیغات، راهپیمایی ها و تظاهرات می کنند. اینکه هزاران موضوع دیگر واقعاً به صورت مردمی و با هزینه خیرین انجام شود، منطقی نیست. اگر شهرداری بودجه دارد چرا شبکه اتوبوسرانی را به روز نمی کند و به شبکه مترو نمی رسد اگر پول ندارد هزینه آتن چقدر است؟

پزشکان عزیز! شما جراحی را از جای اشتباهی شروع کردید

– قیمت بنزین منطقی نیست آقای مزیکیان، اما اینکه مردم مراکز تفریحی و ورزشی کافی ندارند و مجبورند وقت خود را در خیابان و با ویلچر بگذرانند، منطقی هم نیست.

درد خیلی زیاده دکتر حرف شما قابل درک است اما مردم حق اعتراض دارند و حق دارند استدلال شما را قبول نکنند چون می بینند اول از همه می خواهید وارد جیب آنها شوید. قبل از اینکه به بقیه مشکلات و هزینه های خود رسیدگی کنید. در واقع در حالی که قیمت بنزین در حال افزایش است، نمی خواهیم همزمان به مسائل غیرمنطقی دیگر نیز توجه کنیم. حق با مردم است آقای مدزیکیان چون فکر می کنند اگر دولت به بنزین یارانه ندهد صرف مسائل غیرضروری دیگر می شود. هزینه های خود را در خارج از کشور افزایش می دهد و آزادانه تر برای اهداف نامطلوب، بی فایده و به ظاهر آرمان گرایانه هزینه می کند. قیمت گاز منطقی نیست آقای مزیکیان، خیلی چیزهای دیگر هم نیست. شما جراحی را در جای اشتباهی شروع کردید.

به گزارش رسانه انتخابتو