علائم درمان آلرژی فصلی در منزل با روش های طب سنتی/آلرژی چیست؟

علائم درمان آلرژی فصلی در منزل با روش های طب

سیاوش گلاری وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راه های درمان و کنترل علائم آلرژی فصلی، این نوع آلرژی را یکی از شایع ترین انواع آلرژی در همه جوامع عنوان کرد و گفت: بسیاری از افراد از این بیماری شاکی هستند که برای مدتی به صورت متناوب دیده می شود، یک دوره زمانی است و بعد از مدتی علائم بهبود می یابد و دیگر عود نمی کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد ممکن است تا پایان عمر خود به ویژه در فصل بهار و پاییز دچار آلرژی فصلی شوند، افزود: حساسیت فصلی بیشتر مخاط بینی و گلو افراد را درگیر می کند و افراد مبتلا علائمی دارند. به عنوان مثال: آبریزش بینی، خارش پوست و زگیل روی پوست، عطسه، سرفه و خارش گلو.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه حساسیت فصلی می تواند سه درجه خفیف، متوسط ​​و شدید باشد، گفت: با توجه به اینکه حساسیت فصلی بیشتر به دلایل محیطی از جمله گرده افشانی، وزش باد و در نتیجه برخاستن گرد و غبار ایجاد می شود، این بهترین راه است. . کنترل علائم، پرهیز از قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی است که باعث ایجاد آلرژی می شود و توصیه می شود افراد مبتلا به آلرژی فصلی استفاده از ماسک را هنگام خروج از منزل فراموش نکنند.

گلاری با اشاره به اینکه مصرف برخی از غذاهای محرک مانند گردو، فلفل، غذاهای ترش یا شور می تواند منجر به تشدید علائم آلرژی شود: آویشن یکی از گیاهانی است که افراد می توانند با نوشیدن آن فصلی را درک کنند. .

با اشاره به اینکه استفاده از چای بنفشه نیز می تواند تاثیر بسیار خوبی در درمان آلرژی افراد و بهبود علائم آنها از جمله سرفه و گلودرد داشته باشد، تصریح کرد: مصرف چای سبز با تقویت سیستم ایمنی بدن و داشتن خاصیت آرام بخشی می تواند علائم آلرژی را کاهش دهد.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: مصرف ویتامین C و استفاده از میوه های حاوی این ویتامین با تقویت سیستم ایمنی بدن نیز همین تاثیر را دارد. ضد وی با بیان اینکه حاوی هیستامین خواهد بود، اضافه کرد: افرادی که در هنگام مواجهه با آلرژی دچار عطسه و آبریزش بینی می شوند، می توانند بینی خود را با روغن اکالیپتوس مرطوب کنند، از آن به عنوان بخور استفاده کنند یا به عنوان چای بنوشند.

گلاری وی با بیان اینکه تغییرات دمای هوا بر بدن انسان نیز تاثیر می گذارد و این تغییر می تواند علائم آلرژی فصلی را به همراه داشته باشد، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و ضدعفونی کننده نیز می تواند منجر به تشدید علائم آلرژی در افراد شود. افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود روزانه ورزش می کنند.