چگونه در خانه شیر موز غلیظ درست کنیم؟ + نکات آشپزی

موز لوکوما - 1 کیلوگرم

چرا صبح ها شیر موز را امتحان نکنید؟ میلک شیک تغلیظ شده نوشیدنی خوشمزه و ساده ای است که طعم کف آلود و بافت خامه ای آن حتی اگر طرفدار این میوه خوشمزه نباشید، از آن لذت خواهید برد. این ترکیب خوشمزه شیر و موز را در کمتر از 2 دقیقه در خانه تهیه کنید. اگر برای انجام فعالیت ها یا ورزش های خود در طول روز به انرژی بالایی نیاز دارید؛ شیر موز غلیظ را امتحان کنید. شیر موز علاوه بر طعم عالی، سرشار از مواد مغذی است و انرژی شما را در طول روز بالا نگه می دارد. پس چگونه شیر موز غلیظ درست کنیم؟ در این مطلب به معرفی نکات آشپزی برای تهیه شیر موز غلیظ و خوشمزه می پردازیم. برای تهیه شیر موز غلیظ به این روش تهیه تکیه کنید و شیر موز غلیظ را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه شیر موز

شرموز یک نوشیدنی خنک و خوشمزه است; برای تهیه این نوشیدنی کف دار، شیر و موز را در مخلوط کن بریزید و دکمه را فشار دهید. میلک شیک شما تا دو دقیقه دیگر آماده می شود. در این روش تهیه، موز یخ زده را به شیر اضافه کردیم تا شیر موز انعطاف پذیر و غلیظ شود. این نوشیدنی خوشمزه را به عنوان صبحانه و میان وعده روزانه تهیه کنید و در طول روز انرژی بالایی دریافت کنید.

فر عکس: هنگام تهیه شیر موز از موز رسیده استفاده کنید، موز نارس و سبز طعم خوشمزه ای به نوشیدنی شما نمی دهد. همچنین اگر موز به اندازه کافی شیرین است، شکر کمتری به این نوشیدنی اضافه کنید.

هنگام تهیه شیر موز خانگی، از موز کاملا رسیده و سالم استفاده کنید تا از فاسد شدن آن جلوگیری کنید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی

مواد اولیه موز

مواد لازم برای تهیه شیر موز

مواد خام مقدار مورد نیاز
موز یخ زده شماره 1
شیر 1 لیوان
بستنی وانیلی 4 قاشق غذاخوری
گردو 1 قاشق غذاخوری
بادام زمینی نیم لیوان
با تشکر در صورت نیاز
پودر نارگیل یک قاشق غذاخوری
سس شکلات در صورت نیاز
خامه در صورت نیاز
شیر کامل دومینو - بسته 4 تایی 1 لیتری
20%

152000

136600 بخش

کرم فراداما پگاه مقدار 200 میلی لیتر

فر عکس: اینها مواد اولیه برای تهیه یک لیوان میلک شیک خوشمزه هستند. برای تهیه میلک شیک بیشتر، مقدار مواد فوق را افزایش دهید. برای تهیه یک لیوان شیر موز به 1 عدد موز متوسط ​​(100-200 گرم) و 1 لیوان شیر (200-250 گرم) نیاز دارید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: 9 ایده برای استفاده از موز قهوه ای

مراحل تهیه شیر موز

  1. در مرحله اول، برای تهیه شیر موز با بافت ضخیم و انعطاف پذیر، موز یخ زده را به قطعات کوچک خرد کرده و با ۱ لیوان شیر به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در مخلوط کن مخلوط کنید. موز و شیر را هم بزنید تا موز به طور یکنواخت با شیر مخلوط شود.
  2. پس از مخلوط شدن موز و شیر، بستنی وانیلی، گردو، پسته و شکر را اضافه کنید، همزن را دوباره روشن کنید و مطمئن شوید که مواد با هم مخلوط شوند.
  3. در مرحله آخر از خامه یا سس شکلاتی و پودر نارگیل برای تزیین میلک شیک استفاده کنید.

هنگام تهیه شیر موز شیرین نشده یا رژیمی، برخی از مواد باید از دستور غذا حذف شوند. هنگام تهیه این میلک شیک از شیر کم چرب یا گیاهی استفاده کنید و خامه را حذف کنید. همچنین شکر را با مواد طبیعی مانند خرما یا عسل جایگزین کنید.

عسل کوهی شیگوار - 1.8 کیلوگرم

برای مطالعه بیشتر بخوانید: رژیم شیر و موز

میل شیک را می توانید برای یک وعده با شیکر برقی تهیه کنید و هر زمان که خواستید این نوشیدنی خوشمزه را تهیه کنید.

موز لوکوما - 1 کیلوگرم

موز را له کنید

نکات آشپزی برای میلک شیک غلیظ و انعطاف پذیر

  • هنگام تهیه بستنی، خامه را با بستنی وانیلی جایگزین کنید تا بستنی غلیظ و ترش شود. اضافه کردن 2 تا 3 قاشق غذاخوری خامه باعث افزایش قوام میلک شیک می شود بدون اینکه طعم خامه در میلک شیک خراب شود.
  • افزودن 1 تا 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی یا کره بادام نه تنها طعم میلک شیک را خوشمزه تر می کند. برعکس، بافت آن را ضخیم می کند.
  • برای غلیظ شدن این نوشیدنی، شیر را با ماست جایگزین کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که افزودن ماست به میلک شیک بافت غلیظ تری می دهد، در حالی که شیر بافت سبک تری دارد.
  • برای غلیظ شدن بافت میلک شیک، مقداری پودر ژلاتین را در حین مخلوط شدن مواد به میلک شیک اضافه کنید.
  • قبل از تهیه میلک شیک، شیر را در یخچال نگهداری کنید تا میلک شیک بافت غلیظ تری داشته باشد.
دکتر کره بادام زمینی خامه ای کاکائویی بادام - 220 گرم

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه ملیک شیرموز و کارامل؟

یک لیوان میلک شیک

حرف آخر

شیر موز یک نوشیدنی مغذی و خوشمزه است که از ترکیب شیر و موز در 2 دقیقه تهیه می شود. برای غلیظ شدن شیر موز از موز یخ زده یا ماست و خامه استفاده کنید. هنگام سرو این نوشیدنی خوشمزه از سس شکلات و پودر نارگیل برای تزیین استفاده کنید. اگر انرژی کمی برای انجام فعالیت های روزانه دارید، شیر موز غلیظ و خوشمزه را برای صبحانه و میان وعده امتحان کنید و با انرژی بالا شروع به کار کنید.

سوالات متداول

چرا لیموناد تلخ می شود؟

به طور کلی تلخی شیر موز ناشی از استفاده یا فساد موز نارس است. برای تهیه شیر موز از موز رسیده و سالم استفاده کنید.

شیر موز را چه مدت می توان در یخچال نگهداری کرد؟

شیر موز معمولاً 1 تا 2 روز در یخچال نگهداری می شود. حتما به مقدار لازم شیر موز تازه برای مصرف تهیه کنید.

برنامه غذایی را چگونه تهیه کردید؟

برای تهیه میلک شیک رژیمی از شیرهای گیاهی مانند جو دوسر یا شیر کم چرب و مواد طبیعی مانند خرما استفاده کنید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا