کارگردان فیلم کوتاه چینی: سینمای ایران الهام بخش من در فیلمسازی است/ یک قدمی جشنواره تهران و اسکار

کارگردان فیلم کوتاه چینی سینمای ایران الهام بخش من در

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، یو پنگ فیلمساز چینی که با فیلم «یک روز آفتابی روشن» در بخش مسابقه بین المللی چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت، در سال 1374 در شهر گوانگژو چین متولد شد. او دارای مدرک لیسانس از دانشگاه کالیفرنیا است و سپس در رشته تولید فیلم در کلمبیا تحصیل کرد. او در سال 2021 اولین فیلم کوتاه خود را با نام «عشق من را بپذیر» کارگردانی کرد و به این ترتیب در جشنواره های مختلفی مانند اسکاتلند، جشنواره دوربان، لیوبلیانا و گوانگژو شرکت کرد.
فیلم کوتاه «یک روز آفتابی روشن» او پیش از حضور در جشنواره تهران در هفتاد و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن نیز حضور داشت.
یو پنگ درباره فیلمش چنین گفت: این اثر از ایده نویسنده و تهیه کننده اثر و زادگاهش، روستایی در جنوب چین، الهام گرفته شده است. این فیلم داستان مرد جوانی را روایت می کند که بی صبرانه منتظر است تا زادگاهش در تابستان 2021 به مقصدی برای تعطیلات تبدیل شود.
وی افزود: در واقع این فیلم زندگی در محله های فقیر نشین یک شهر را با تمام سادگی به تصویر می کشد و برنامه روزانه شخصیت داستان را در بر می گیرد که حول محور مراقبت از یک پدربزرگ پیر و دامداری می چرخد. با این حال وقتی دختری وارد زندگی شخصیت داستان می شود همه چیز ناگهان تغییر می کند و فرد دگرگونی آرام اما عمیقی را تجربه می کند. این فیلم یک پروژه آکادمیک در زمینه تولید فیلم در دانشگاه کلمبیا بود.
وی بیان کرد: در واقع با این فیلم مخاطبان به شهر کوچک چائوژو دعوت می شوند و به نوعی طعم غذاهای لذیذ و سادگی زندگی را در آنجا می چشند و حس می کنند.
وی با بیان اینکه با جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران آشنایی دارم گفت: این رویداد جشنواره بسیار معتبری است که شرایط عضویت در فهرست جشنواره های مورد تایید آکادمی اسکار را داشته است. اگر فیلمی بتواند وارد بخش رقابتی این جشنواره شود، عملا یک قدم به اسکار نزدیک‌تر شده است که جشنواره تهران را بیش از پیش معتبر می‌کند.
این فیلمساز درباره آشنایی خود با سینمای ایران و سازندگان آن گفت: باید بگویم سینمای ایران همیشه برای من منبع الهام بوده و همیشه در تلاشم برای ساخت فیلم به آن توجه دارم، سینمای عمیق آنها را می شناسم.
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به کارگردانی مهدی آذرپندار از تاریخ 27 مهر تا 2 آبان 1403 برگزار می‌شود.

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین