مرگ در روز تولد؛ این افراد مشهور در روز تولد خود درگذشتند

مرگ در روز تولد؛ این افراد مشهور در روز تولد

آمارها نشان می دهد که تولد بیشتر از آنچه ما انتظار داریم منجر به مرگ و میر می شود. در اینجا نگاهی می اندازیم به برخی از عواملی که ممکن است باعث مرگ افراد در روز تولدشان شود و افراد مشهوری را که در روز تولدشان فوت کرده اند را معرفی کنیم.

نتایج مطالعه

در سال 2012، محققان بیمارستان روانپزشکی دانشگاه و دانشگاه زوریخ مطالعه‌ای را منتشر کردند که داده‌های جمع‌آوری‌شده از سال 1969 تا 2008 را برای تخمین میزان احتمال مرگ افراد در روز تولدشان تجزیه و تحلیل کرد.

این تحقیق نشان داد که تولدها به طور کلی بیشتر از حد انتظار منجر به مرگ و میر می شود. به طور کلی، طبق این مطالعه، احتمال مرگ افراد در روز تولدشان 13.8 درصد بیشتر بود.

مطالعه دیگری توسط دانشگاه شیکاگو در سال 2014 نشان داد که احتمال مرگ افراد در روز تولدشان اندکی کمتر و معادل 6.7 درصد است. اما آنها همچنین دریافتند که سن نقش مهمی در این آمار دارد.

تاثیر سن بر احتمال مرگ در روز تولد

با کمال تعجب، زمانی که شما بیش از 50 سال سن دارید، کمتر احتمال دارد در روز تولد خود بمیرید. اما نتایج برای افراد بین 20 تا 29 سال چندان خوب نیست. این مطالعه نشان داد که احتمال مرگ در روز تولد افراد در این گروه سنی 25.39 درصد بیشتر است. برای کسانی که تولدشان در آخر هفته است، این نرخ به 48.3 درصد افزایش می یابد!

پس دلیل این امر چیست؟

یک عامل خطر مهم وجود دارد که بر این نتایج تأثیر می گذارد: افراد در سن 21 سالگی به احتمال زیاد الکل مصرف می کنند و این بر رفتار آنها تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که تولد می تواند افسردگی، اضطراب و بسیاری از علائم و احساسات دیگر را در بسیاری از افراد بدتر کند.

از سوی دیگر، شادی بیش از حد می تواند کشنده باشد. یک محرک عاطفی قوی، مانند شادی طاقت فرسا، می تواند باعث ایجاد «قلب شاد» یا «سندرم تاکوتسوبو» شود.

کریستین تمپلین متخصص قلب از بیمارستان دانشگاه زوریخ می‌گوید: «شاید رویدادهای شاد و غم‌انگیز زندگی، اگرچه ماهیت متفاوتی دارند، اما مسیرهای نهایی مشترکی در خروجی سیستم عصبی مرکزی دارند.

محققان آکادمی ملی علوم پزشکی اوکراین همچنین دریافتند که بسیاری از مردم نه تنها در روز تولد خود می میرند، بلکه احتمال مرگ در ماه تولدشان نیز بیشتر است.

سلبریتی هایی که در روز تولدشان فوت کردند

ویلیام شکسپیر

گمان می رود این نمایشنامه نویس مشهور در 52 سالگی خود در 23 آوریل 1616 درگذشت. اگرچه هنوز بحث تولد او ادامه دارد.

مرگ در روز تولد؛ سلبریتی هایی که در روز تولدشان فوت کردند

اینگرید برگمن

بازیگر مشهور سوئدی پس از هشت سال مبارزه با سرطان سینه در 67 سالگی خود در 29 اوت 1982 درگذشت.

مرگ در روز تولد؛ سلبریتی هایی که در روز تولدشان فوت کردند

رافائل

گفته می شود نقاش مشهور ایتالیایی دوره رنسانس در تولد 37 سالگی خود درگذشت.

مرگ در روز تولد؛ سلبریتی هایی که در روز تولدشان فوت کردند

بتی فریدن

بتی فریدن، فعال فمینیست و یکی از بنیانگذاران موج دوم جنبش زنان در آمریکا، در 4 فوریه 2006 در هشتاد و پنجمین سالگرد تولد خود درگذشت.

مرگ در روز تولد؛ سلبریتی هایی که در روز تولدشان فوت کردند

ماشین گان کلی

گانگستر مشهور آمریکایی که نام اصلی او جورج کلی بارنز بود، در 59 سالگی خود در 18 ژوئیه 1954 بر اثر حمله قلبی درگذشت.

مرگ در روز تولد؛ سلبریتی هایی که در روز تولدشان فوت کردند

گرترود آستور

این بازیگر آمریکایی متولد 9 نوامبر 1887 بود و در 9 نوامبر 1977 در 90 سالگی خود بر اثر سکته درگذشت.

مرگ در روز تولد؛ سلبریتی هایی که در روز تولدشان فوت کردند

سیدنی بچت

این نوازنده جاز در 62 سالگی خود در 14 می 1959 درگذشت.