فیلم های کوتاهی چون «کوسه نهنگ آخر»، «بیا آشتی کنیم» و «گیسو» در جشنواره های خارجی چطور؟

فیلم های کوتاهی چون کوسه نهنگ آخر، بیا آشتی کنیم

مستند «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالفه به بخش مسابقه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی نچرال (طبیعت و سفر) آلمان راه یافت.

مستند «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالف به بخش مسابقه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی طبیعت (طبیعت و سفر) که در آلمان برگزار می شود راه یافت.

این جشنواره از 27 نوامبر تا 1 دسامبر (7 تا 11 آذر) در شهر ویسبادن آلمان برگزار می شود. این مستند قبلاً در جشنواره Widescreen انگلستان شرکت کرده بود.

مستند «آخرین کوسه نهنگ» برنده جوایز بهترین موسیقی و بهترین فیلمبرداری هفدهمین جشنواره مستند «سینما-غکریت» شد. وی همچنین دارای دیپلم افتخار بهترین مستند چهل و دومین جشنواره فیلم فجر است.

«آخرین کوسه نهنگ» داستان کوسه نهنگی را روایت می‌کند که در دریا به دنبال همسر و عشق خود می‌گردد.

عوامل این مستند 75 دقیقه ای تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: رامتین بالوف، مدیر فیلمبرداری: رشاد بلوف و رامتین بلوف، تدوین و صداگذاری: رشاد بلوف، تحقیق و پژوهش: رامتین بلوف و رشاد بلوف، موسیقی: اکبر ابراهیمی، دستیار مدیر فیلمبرداری: کوشیار، دستیار تولید: معصومه شهریاری، دستیار تدوین: سبیکه رحیمی، مدیر هماهنگی تولید: عباس مطاف، گوینده: رامتین بالف، تولید مشترک مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی. کارگاه فیلم بالف کاردشلر.

حضور «گیسو» در جشنواره فیلم و فیلمنامه نویسی زنان آمریکا

فیلمنامه انیمیشن «گیسو» به نویسندگی عاطفه صالحی و سعید قاسمی در مسابقه فیلمنامه نهمین جشنواره فیلم زنان آمریکا شرکت کرد.

فیلمنامه انیمیشن «گیسو» به نویسندگی عاطفه صالحی و سعید قاسمی در ادامه حضور خود در سراسر جهان موفق شد در نهمین مسابقه فیلمنامه جشنواره فیلم زنان Imagine This که در آمریکا برگزار می شود شرکت کند.
این فیلمنامه در بخش فیلمنامه کوتاه به مرحله نیمه نهایی رسید.

تصور کنید این جشنواره بین المللی فیلم زنان (ITWIFF) متعهد به توانمندسازی و توانمندسازی فیلمسازان زن مستقل و نوظهور در سراسر جهان است. این جشنواره جشن پرشور تنوع است که به طور فعال فرصت های برابر را برای زنان، زنان رنگین پوست و اقلیت ها ترویج می کند. این جشنواره بستر مهمی را برای زنان فراهم می کند تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و محیطی را ایجاد می کند که در آن ابراز خلاقیت تشویق می شود. ITWIFF که متعهد به ایجاد یک پلتفرم قوی است، قصد دارد جامعه ای بسازد که نه تنها صداهای متنوع زنان در صنعت فیلم را بشناسد، بلکه از آنها نیز حمایت کند.

نهمین جشنواره فیلم آمریکایی Imagine This زنان از 29 سپتامبر تا 8 اکتبر مصادف با 19 تا 29 سپتامبر در نیویورک برگزار می شود.

عاطفه صالحی تاکنون 4 فیلم کوتاه داستانی تهیه کرده و فیلمنامه های کوتاه زیادی نوشته است. او همچنین با بازی نفیسه زارع برای فیلم کوتاه «شیحه» برنده جایزه بهترین فیلمنامه سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران شد. سعید قاسمی با فیلمبرداری فیلم های کوتاه و نمایش آنها در جشنواره های بین المللی خود را برای ساخت دومین فیلم خود آماده می کند و فیلمنامه های کوتاه زیادی نیز می نویسد.

در جشنواره های خارجی

“بیایید آشتی کنیم” به جشنواره StopTrik لهستان می رود

انیمیشن “بیا آشتی کنیم” محصول مرکز انیمیشن سوره با آخرین نمایش بین المللی خود به چهاردهمین جشنواره انیمیشن StopTrik در اسلوونی/لهستان راه یافت.

انیمیشن کوتاه «بیا آشتی کنیم» به کارگردانی عبدالله علیمراد و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی سوره وارد بخش رقابتی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن استاپ تریک که در اسلوونی/لهستان برگزار می شود، با حدود 130 فیلم پذیرفته شده رقابت خواهد کرد.

بنابراین، این دوره از جشنواره در ماریبور (اسلوونی) از 25 تا 29 سپتامبر، مربوط به 4 تا 8 اکتبر، و در لودز (لهستان) از 5 تا 8 دسامبر، مطابق با 15 تا 18 دسامبر برگزار می شود. .

چهاردهمین دوره جشنواره StopTrik که با هدف تشویق مخاطبان به تفکر در مورد مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برگزار می‌شود، با هدف قادر ساختن شرکت‌کنندگان به تفکر عمیق درباره آینده بشریت و ادغام آن با فناوری‌های جدید، برگزار می‌شود و در این زمینه، به بررسی یک موضوع می‌پردازد. دنیایی که در آن انسان و فناوری با ارائه سه رویکرد متفاوت به موضوع در هم تنیده شده اند.

همچنین در این دوره از جشنواره اعلام شد که این جشنواره در راستای همبستگی با مردم فلسطین که چندین دهه تحت اشغال رژیم صهیونیستی به سر می برند و موضوعاتی از جمله تبادل اطلاعات در مورد وضعیت انیمیشن فلسطینی منعکس کننده تروما و تراژدی های تجربه شده توسط فلسطین نیز ذکر شد. ما راه های حمایت از مردم این کشور و فیلمسازان فلسطینی را بررسی خواهیم کرد.

پخش بین المللی انیمیشن «بیا آشتی کنیم» بر عهده مرکز بین المللی مطمئن است.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین