چگونه بفهمیم که پرخوری عصبی داریم؟ + راه حل های درمانی

چگونه بفهمیم که پرخوری عصبی داریم؟ راه حل های

شقایق درویشی خبرنگار ایمنا با اشاره به پرخوری عصبی و علائم آن گفت: افراد مبتلا به پرخوری عصبی تمایل زیادی به پرخوری و از دست دادن تعادل در غذا خوردن دارند. آنها همچنین ممکن است از روش های غیر متعارف مانند استفاده از وزنه استفاده کنند. برای جبران پرخوری از قرص های کاهش وزن و داروهای ضد یبوست استفاده کنید.

وی با بیان اینکه برخی از مبتلایان به پرخوری عصبی پس از مصرف زیاد غذا احساس خجالت و خجالت می کنند، خاطرنشان کرد: به طور معمول این افراد استرس و اضطراب اجتماعی را تجربه می کنند و اغلب شامل پرخوری و ناتوانی در اجتناب از علائم پرخوری عصبی می شوند. قرص های لاغری، غذا خوردن به تنهایی و دور از دیگران، استفاده از مکمل های غذایی ناسالم، ترس از دست دادن تناسب اندام و چاقی، نارضایتی از بدن.

یکی از اعضای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و پزشک متخصص روانشناسی با بیان اینکه طبق تحقیقات انجام شده مشکلات روحی و روانی نیز در این گونه افراد دیده می شود، گفت: بولیمیا می تواند باعث خشکی پوست، کم خونی و مشکلات گوارشی شود. پرخوری عصبی اگرچه از نظر جسمی رخ می دهد، اما در درجه اول بر مغز تأثیر می گذارد و با توجه به اینکه پرخوری عصبی یکی از بیماری هایی است که درمان آن دشوار است، بیشتر افراد باید تحت کنترل دائمی باشند.

درویشی با بیان اینکه پرخوری عصبی در زنان بیشتر از مردان است، ادامه داد: فرد مبتلا به پرخوری عصبی ممکن است نیاز به درمان های مختلفی داشته باشد و در بیشتر موارد علاوه بر استفاده از داروهای ضدافسردگی به روان درمانی نیز نیاز است. توسط مردم ساخته می شود.

وی تصریح کرد: خانواده باید عادات غذایی این افراد را رعایت کنند تا بیمار به تدریج عادت های غلط خود را ترک کند و بر پرخوری عصبی کنترل شود و استفاده از درمان شناختی رفتاری به بیمار کمک می کند تا از عادات بد خلاص شده و خود را به روز کند. الگوی غذا خوردن

دارنده مدرک دکتری تخصصی روانشناسی و عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران افزود: برای مبتلایان به پرخوری عصبی می توان دارو تجویز کرد و باید دستور پزشک را رعایت و برنامه را رعایت کنند و همچنین توجه داشته باشند. به تغذیه مناسب و برای این افراد دستور پزشک بسیار ضروری است و علاوه بر رعایت عادات تغذیه ای، ویتامین ها و مکمل های مورد نیاز بدن خود را نیز طبق دستور پزشک تامین کنند.

درویشی خاطرنشان کرد: ورزش و مدیتیشن برای آرامش ذهن، رفع استرس، اضطراب و مثبت اندیشی می تواند در روند بهبودی این بیماران موثر باشد و افراد ممکن است سبک زندگی سالم را برای پرهیز از غذاهای ناسالم و پایبندی به پرخوری عصبی در نظر بگیرند. رژیم گرفتن بدون توجه به تجویز پزشک، ترک مصرف مکمل های ناسالم و قرص های لاغری بدون تجویز پزشک، تغذیه منظم و سالم.