میوه ای که یبوست را برطرف می کند

میوه ای که یبوست را برطرف می کند

زردآلو یک میوه هسته دار کوچک با پوست نازک است که در وسط آن دانه ای قرار دارد و معمولا به صورت تازه یا خشک مصرف می شود. اندازه کوچک آن‌ها آن‌ها را برای میان‌وعده عالی می‌سازد، در حالی که نسخه خشک شده برای تقویت فیبر رژیمی در سفر عالی است.

به گزارش بهداشت نیوز، فیبر همراه با ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها جنبه های مختلفی از سلامت را بهبود می بخشد.

زردآلو حاوی فیبر برای هضم سالم است

یکی از مهمترین مواد مغذی زردآلو فیبر است. یک فنجان زردآلو تازه حاوی 3.1 گرم فیبر است که حدود 11 درصد از ارزش روزانه (DV) است. محتوای فیبر تقریباً به طور مساوی بین فیبرهای محلول و نامحلول تقسیم می شود که هر دو برای سلامت گوارش و سلامت کلی مهم هستند.

فیبر محلول به نرم شدن مدفوع کمک می کند تا بتوانند راحت تر از طریق دستگاه گوارش حرکت کنند. فیبر نامحلول به مدفوع حجیم می‌دهد تا مدفوع را حرکت دهد و از یبوست جلوگیری کند.

به عنوان یک امتیاز، فیبر همچنین به کاهش سطح کلسترول، مدیریت قند خون و افزایش سیری کمک می کند.

زردآلو برای سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست مفید است

هر فنجان زردآلو حاوی حدود 15 گرم ویتامین C است. این 17 درصد از نیاز روزانه شما است. ویتامین C یک ماده مغذی مهم برای بسیاری از جنبه های سلامت، به ویژه ایمنی و سلامت پوست است. این ویتامین ایمنی ذاتی و تطبیقی ​​بدن را برای دفع پاتوژن های مضر تقویت می کند. همچنین به سنتز کلاژن، یکی از اجزای مهم بافت همبند کمک می کند.

از آنجایی که پوست نیز بخشی از سیستم ایمنی بدن ما است، فواید ویتامین C برای سلامت پوست نیز مهم است.

زردآلو حاوی مواد مغذی مهمی برای سلامت چشم است

همانطور که هویج برای سلامت چشم مفید است، زردآلو نیز مفید است. رنگ نارنجی مشترک آنها نتیجه مواد مغذی مشابه است. زردآلو منبع خوبی از ویتامین A (گروهی از رتینول های محلول در چربی) است که مسلماً به دلیل نقشش در ارتقای سلامت چشم شناخته شده است. این عمدتا به این دلیل است که ویتامین A بخش مهمی از رودوپسین است، پروتئینی در چشم شما که به آنها کمک می کند به نور پاسخ دهند. ویتامین A همچنین در عملکرد بهینه سایر قسمت های چشم (قرنیه و غشای ملتحمه) نقش دارد.

ویتامین C و همچنین ویتامین A موجود در زردآلو به محافظت در برابر آب مروارید کمک می کند و پیشرفت دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و کاهش قدرت بینایی را کاهش می دهد. علاوه بر این، خواص آنتی اکسیدانی آن به محافظت در برابر بیماری های مزمن چشم کمک می کند.

زردآلو منبع خوبی از آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامتی است

زردآلو منبع خوبی از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین A و بتاکاروتن است. همچنین سرشار از ترکیبات فنلی است، نوع دیگری از آنتی اکسیدان که با کاهش نرخ سرطان و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد که باعث استرس اکسیداتیو در بدن ما می شوند کمک می کنند. ما می‌توانیم در معرض رادیکال‌های آزاد بسیاری از منابع مانند دود سیگار، آلودگی هوا، نور خورشید و حتی ورزش باشیم. استرس اکسیداتیو همچنین با بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، آلزایمر، پارکینسون و برخی بیماری های چشمی مرتبط است.

میوه ها و سبزیجات به دلیل محتوای بالای آب خود راه عالی دیگری برای هیدراته ماندن هستند (اگر در ماه های تابستان میوه و سبزیجات تازه را بیشتر دوست دارید، ممکن است به همین دلیل باشد!). زردآلو حدود 85 درصد آب است، بنابراین نه تنها مواد مغذی مهمی را تامین می کند، بلکه بدن شما را نیز آبرسانی می کند.

هیدراته ماندن به تنظیم دما، روان کردن مفاصل و دفع مواد زائد (از طریق ادرار، عرق و حرکات روده) کمک می کند.

توجه داشته باشید که این فقط در مورد زردآلوهای تازه صدق می کند. از آنجایی که زردآلو خشک کم آب است، هیچ فواید مرطوب کنندگی ندارد.

زردآلو منبعی از مواد معدنی است

با خوردن هر زردآلو مقدار زیادی پتاسیم دریافت می کنید. در واقع با مصرف هر 100 گرم از این میوه، 315 میلی گرم پتاسیم جذب می کنید. البته خواص زردآلو به همین جا ختم نمی شود. اگر می خواهید آهن، مس و منیزیم بدن خود را به مقدار کافی تامین کنید، زردآلو مصرف کنید. همه ما به این مواد معدنی نیاز داریم، به خصوص افرادی که فعالیت عضلانی بالایی دارند (مانند ورزشکاران). زردآلو وقتی برای مدت طولانی در هوای گرم سر کار می روید انرژی زیادی به شما می دهد و از آنجایی که سرشار از پتاسیم است با احیای سلول ها خستگی بدن را برطرف می کند و سموم را از بدن دفع می کند.

زردآلو به راحتی هضم می شود

زردآلو رسیده میوه ای بسیار خوشمزه و آسان هضم است. جذب آسان آن به دلیل نرمی و طعم شیرین و کمی ترش آن است که باعث افزایش ترشحات معده می شود. فیبرهای موجود در آن برای بهبود عملکرد روده بسیار مفید است. این میوه حاوی فیبرهایی مانند پکتین است که در رفع یبوست مشهور است. فیبر زردآلو در مقابله با تنبلی روده موثر است و حتی افرادی که روده های حساس دارند مشکلی در مصرف آن ندارند. زردآلو جزو اولین میوه هایی است که می توان به کودکان خردسال داد. البته ابتدا باید دانه را جدا کنید و سپس با احتیاط له کنید.

چند عدد زردآلو بخوریم؟

متخصصان مصرف سه عدد زردآلو در روز را برای تامین نیاز بدن به بتاکاروتن توصیه می کنند. باید بدانید که زردآلوی رسیده دارای بیشترین میزان ویتامین و مواد معدنی است. حالا که تابستان فرا رسیده است، به راحتی می توانید از زردآلوی تازه استفاده کنید. در فصول دیگر هم می توانید از زردآلو خشک استفاده کنید. می توانید کمپوت آن را هم تهیه کرده و بخورید. تهیه سالاد میوه یا افزودن این میوه به سالادهای دیگر و مصرف آن با غلات صبحانه از دیگر راه های مصرف بیشتر زردآلو است. اگر به ماسک های زیبایی علاقه دارید، می توانید از این میوه یک ماسک طبیعی درست کنید.

برای این کار می توانید سه عدد زردآلو رسیده را خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری خامه یا ماست تازه و کمی آبلیمو مخلوط کنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند و ماسک را روی صورت خود بمالید. بیست دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را بشویید. این ماسک 100% طبیعی پوست شما را صاف می کند و رنگ پوست شما را روشن می کند.