دفع سموم از بدن و کاهش وزن از فواید نوشیدن آب با معده خالی است.

بهترین زمان برای نوشیدن آب

انتخابتو، نوشیدن آب یکی از ساده ترین جنبه های یک برنامه روزانه سالم است، زیرا فرآیند متابولیک را بهبود می بخشد و دستگاه گوارش را تقویت می کند. کارشناسان معتقدند مردان باید روزانه حدود سه لیتر آب مصرف کنند. زنان باید بیش از دو لیتر آب در روز بنوشند، زنان باردار باید تا 2.5 لیتر آب در روز مصرف کنند.

بهبود عملکرد شناختی

افرادی که آب کافی مصرف می کنند، الگوهای خواب بهتری دارند، احتمالاً خلق و خوی خوبی دارند و عملکرد شناختی بهتری را تجربه می کنند. همچنین نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف مقادیر کافی آب در طول روز نقش مهمی در بهبود عملکرد ذهنی افراد دارد.

تنظیم دمای بدن

آب با جذب و آزادسازی موثر گرما به تنظیم دمای بدن انسان کمک می کند، هیدراته ماندن به بدن اجازه می دهد دمای طبیعی خود را حفظ کند.

دفع سموم از بدن

نوشیدن آب کافی سموم و مواد زائد را از بدن دفع می کند که در این صورت سموم بدن از طریق ادرار و عرق دفع می شود و سلامت گوارش بهبود می یابد.

افزایش میزان اکسیژن رسانی به سلول های بدن

آب به انتقال مواد مغذی و اکسیژن به سلول‌های بدن کمک می‌کند و اجرای خوب فرآیندهای اولیه بدن را تضمین می‌کند، هیدراته ماندن باعث گردش بهتر خون و بهبود عملکرد اندام‌های بدن می‌شود.

مرطوب کننده و تغذیه کننده پوست

نوشیدن آب تاثیر بسزایی بر سلامت پوست دارد زیرا رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد پوستی سالم و جوان داشته باشید.

کاهش وزن

نوشیدن آب با معده خالی باعث بهبود فرآیند متابولیک و همچنین کاهش اشتها می شود و نوشیدن آب قبل از غذا می تواند به کنترل اشتها کمک کند.

احتمال یبوست را کاهش دهید

نوشیدن آب با معده خالی می تواند به پاکسازی روده ها و رفع یبوست کمک کند و در نتیجه عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشد.

بهبود سلامت پوست و مو

مصرف آب کافی می تواند به بهبود سلامت پوست و مو کمک کند، احتمال مشکلات مو مانند شوره سر، خارش و سوزش پوست سر را از بین ببرد، نوشیدن آب کافی می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کرده و ظاهری براق به آن ببخشد.