مصرف ناکافی پروتئین و فیبر باعث گرسنگی مداوم می شود

مصرف ناکافی پروتئین و فیبر باعث گرسنگی مداوم می شود

انتخابتو، ممکن است برخی افراد مدام احساس گرسنگی کنند، این تجربه به خصوص بعد از غذا خوردن آزاردهنده است و اگر برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، ممکن است دلایل خاصی داشته باشد.

عدم دریافت پروتئین کافی

کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث می شود حتی بعد از خوردن هم احساس سیری نکنید، غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، مرغ، لوبیا و کشک دیرتر هضم می شوند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند.

دریافت ناکافی فیبر

فیبر برای کنترل گرسنگی ضروری است. سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و حبوبات نمونه هایی از غذاهای غنی از فیبر هستند که بیشتر در معده تجزیه می شوند. مصرف فیبر کافی می تواند سطح قند خون را ثابت نگه دارد و شروع گرسنگی را به تاخیر بیندازد. این رژیم غذایی باعث می شود بدن شما غذا را سریعتر تجزیه کند و احساس گرسنگی کنید.

کم آبی بدن

اغلب تشنگی با گرسنگی اشتباه گرفته می شود، زمانی که بدن کم آب است مغز می تواند سیگنال هایی مشابه سیگنال های گرسنگی دریافت کند که باعث می شود به جای نوشیدن آب غذا مصرف کنید. هیدراته ماندن و تنظیم سیگنال های گرسنگی در طول روز می تواند احساس گرسنگی را به حداقل برساند.

کمبود خواب

هورمون های گرسنگی ممکن است به دلیل کمبود خواب مختل شوند. وقتی به اندازه کافی نمی خوابید، حتی پس از خوردن غذای کافی احساس گرسنگی می کنید. خواب کافی و با کیفیت باعث تنظیم هورمون های گرسنگی و سیری و کاهش اشتهای غیر ضروری می شود.