تفاوت بین مومیایی کردن و لوسیون و مرطوب کننده چیست؟

تفاوت بین مومیایی کردن و لوسیون و مرطوب کننده چیست؟

امروزه داشتن روتین مناسب پوست به یکی از مهم ترین دغدغه های دنیا تبدیل شده است. همین موضوع باعث شده هر روز محصولات بهداشتی و آرایشی جدیدی وارد بازار شود. یکی از این محصولات جدید مومیایی است. بلسان یکی از غنی ترین محصولات شناخته شده در جهان است که به دلیل خواصی که دارد مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. اما این مقاله را دنبال کنید تا متوجه شوید که بالم چیست و چه تفاوتی با سایر مرطوب کننده ها دارد.

همه ما می دانیم که پوست شاداب و تمیز چه تاثیری بر زیبایی صورت خود دارد. در واقع می دانیم که داشتن چنین پوستی نیازمند مراقبت، داشتن روتین منظم و مناسب بودن با نوع پوست شماست. بنابراین یکی از مهم ترین عوامل در داشتن روتین پوستی موثر، شناخت محصولات مراقبت از پوست و داشتن اطلاعات کافی در مورد آنهاست. در این مقاله به معرفی برخی از محصولات مراقبت از پوست و شباهت ها و تفاوت های آنها می پردازیم:

بلسان چیست؟

بالم ها معمولاً غنی و فرموله شده اند تا یک لایه محافظ قوی و مغذی روی پوست شما ایجاد کنند و از آن در برابر سرما و خشکی محافظت کرده و از پوسته پوسته شدن و زبری جلوگیری کنند. غلظت بالم ها بسیار زیاد است و برای رطوبت رسانی کافی است.

مومیایی ها هنگام ماساژ روی پوست یا تماس با گرما تجزیه می شوند. از آنجایی که آنها بر پایه روغن هستند، به حذف سبوم اضافی و کثیفی های مبتنی بر روغن از روی پوست کمک می کنند. بالم ها یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می کنند و از خشکی و سرما محافظت می کنند و با چین و چروک مبارزه می کنند. همچنین احتمال بروز مشکلات پوستی را کاهش داده و لک ها را به حداقل می رساند. آنها همچنین به حفظ شادابی پوست کمک می کنند و از تیرگی، خشکی و کم آبی پوست جلوگیری می کنند. این بالم ها معمولا بدنه آلومینیومی دارند و با سرد شدن کارایی آن ها افزایش می یابد.

تفاوت بین لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده چیست؟

تفاوت لوسیون ها با کرم های مرطوب کننده در میزان غلظت، ماندگاری روی پوست و عمق آبرسانی است. این دو محصول مرطوب کارآنها مراقبت از پوست را انجام می دهند. اما لوسیون ها به طور کلی نازک تر از کرم ها و مومیایی ها هستند، حاوی آب بیشتری هستند و بافت سبک تر و نرم تری دارند. از آنجایی که این محصول نازک است، به راحتی در سطح وسیعی از پوست پخش می شود و بنابراین برای نواحی با تراکم موی بالا مناسب تر است. این نازکی باعث می شود رطوبت لوسیون سریعتر از کرم از بین برود و در نتیجه نیاز به تعویض سریعتر داشته باشد.

وظیفه اصلی کرم ها چیست؟

کرم ها حاوی آب کمتر و روغن بیشتری هستند و در نتیجه حفظ رطوبت کرم طولانی تر از لوسیون است. اما دلیل اینکه مردم لوسیون را به کرم ترجیح می دهند این است که استفاده از کرم باعث افزایش تعریق پوست به خصوص در ماه های تابستان می شود. به طور کلی، لوسیون ها هیچ خاصیت درمانی ندارند. اما گاهی اوقات کرم ها حاوی مواد ضد پیری و مغذی برای پوست هستند.

بافت مومیایی چیست؟

یکی از تفاوت های بالم با لوسیون ها و کرم ها این است که بالم ها را می توان در همه قسمت ها استفاده کرد و ضخیم تر است. همچنین ماندگاری و جذب بالاتری دارد.

ماده اصلی بالم ها گلیسیرین است و به عنوان یک سد محافظ بر روی لایه بیرونی پوست عمل می کند. علاوه بر مرطوب کنندگی، خارش، خشکی و حساسیت پوست را برطرف می کند. اگر عصاره های مختلف در دسترس باشد، کارهای دیگری نیز انجام می دهند.

امیدواریم با خواندن این مقاله به تفاوت های محصولات پوستی مختلف پی ببرید و بتوانید بهترین گزینه را برای روتین پوست خود انتخاب کنید.

https://comeon-co.com/product/balm-shea-butter-hand/

تفاوت بین مومیایی کردن و لوسیون و مرطوب کننده چیست؟