تاثیر تغییر سبک زندگی بر درمان سردردهای میگرنی

تاثیر تغییر سبک زندگی بر درمان سردردهای میگرنی

محمدرضا نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عوامل ایجاد کننده میگرن اظهار کرد: میگرن از نظر ناتوان کننده ترین سردردها و ایجاد ناتوانی در انسان یکی از سردردهای اولیه و شایع است و بین 12 تا 15 سال سن دارد. . 10 درصد از جمعیت ممکن است میگرن داشته باشند. به طور معمول زنان سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه هستند و سن رایج میگرن بین ۲۵ تا ۵۵ سالگی است.

وی در خصوص علائم میگرن گفت: میگرن یک حمله سردرد مکرر است که با اختلالاتی مانند حساسیت به محرک هایی مانند نور، صدا، بو، حرکت و اغلب با حالت تهوع و استفراغ همراه است. بیماران میگرنی به تأثیرات محیطی حساس هستند. این سردردهای میگرنی با گرسنگی، استرس و فعالیت بدنی، تغییرات آب و هوا، قد و تغییرات هورمونی در دوران قاعدگی، بی خوابی یا خواب زیاد و مصرف برخی مواد مانند الکل یا نیترات ها تشدید می شوند.

متخصص بیماری های مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: عوامل متعددی باعث تشدید بیماری میگرن در انسان می شود که از جمله این عوامل می توان به بی خوابی، ضربه به سر، استرس روحی و روانی اشاره کرد که البته لازم است بدانید که شایع ترین علامت میگرن سردرد است. ” میگرن انواع مختلفی دارد و ممکن است با یا بدون آن رخ دهد. او یا در صورت تقسیم علائم هشدار دهنده، مبتلایان به میگرن او یا بدون میگرن او میگرن گاهی اوقات می تواند به صورت تصادفی و حاد رخ دهد یا به صورت مزمن رخ دهد و بیمار ممکن است در طی یک ماه چندین روز سردرد را تجربه کند.

تأکید بر معنای نجفی و وی با بیان اینکه میگرن علامتی است که به عنوان یک علامت عصبی بروز می کند، اظهار داشت: این علائم می تواند دارای ویژگی های مثبت و منفی باشد. و بینایی رایج ترین است و ممکن است به شکل نور باشد سرخ شدن یا علائمی مانند حرکت خطوط زیگزاگ در داخل میدان دید و تاریک شدن بخشی از میدان بینایی.اسکوتوماالبته گفته می شود که گاهی در میگرن علائم حسی مانند گزگز و بی حسی در قسمتی از صورت یا دست و پا بروز می کند و در 20 تا 25 درصد بیماران میگرنی بروز می کند. او داشتن او این علامتی است که در ابتدای سردرد بروز می کند.

تفاوت سردردهای میگرنی با سردردهای معمولی

وی درباره تفاوت سردردهای میگرنی با سردردهای معمولی نیز اضافه کرد: در سردردهای میگرنی علائمی مانند رنگ پریدگی، افت فشار خون و سایر تغییرات در سیستم عصبی دیده می شود، در حالی که در سردردهای میگرنی ممکن است علائم هشدار دهنده وجود داشته باشد و پس از آن بیمار مبتلا شود. یک سردرد

فوق تخصص بیماری های مغز و اعصاب با بیان اینکه عوارض میگرن می تواند بیمار را از کار بیاندازد و البته این بیماری هم درمان دارویی و هم غیردارویی دارد، گفت: میگرن یک بیماری مزمن و دارای گرایش ارثی است. درمان کامل امکان پذیر نیست اما تغییر سبک زندگی در درمان میگرن بسیار مفید است و ضروری است برنامه روزانه بیمار شامل خواب کافی، تغذیه و ورزش و استراحت باشد.

نجفی تاکید کرد: درمان های غیردارویی، تغییر سبک زندگی شامل تغذیه مناسب و سالم، پرهیز از مصرف زیاد کافئین و کاهش استرس در پیشگیری از سردردهای میگرنی بسیار موثر است.