ماموریت وزارت بهداشت رسیدن به 42 میلیون نفر در 40 سال آینده است

اجرای سیاست های جمعیتی با جدیت دنبال می شود

به گزارش خبرنگار وبدا خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ظفرکندی در مراسم معارفه معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان این مطلب گفت: حوزه سلامت کشور باعث سربلندی جمهوری اسلامی در دنیا شد، حوزه سلامت باعث افتخار نظام اسلامی شد. جمهوری در جهان سربلند است. شبکه ای که در تمام استان ها و روستاهای کشور ایجاد شد، حاصل تلاش شدید افراد شاغل در حوزه سلامت در سال های گذشته است. همه افراد در شبکه بهداشت و درمان کشور از بهورزان گرفته تا افراد دیگر در موفقیت شبکه بهداشت و درمان کشور نقش دارند.

وی با بیان اینکه شاخص های متعددی در حوزه سلامت شناسایی شده است، افزود: شاخص هایی مانند کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان، کاهش مرگ و میر مادران هنگام زایمان و گسترش شبکه سلامت از جمله شاخص هایی است که منجر به موفقیت می شود. شبکه بهداشت و درمان

وزیر بهداشت با بیان اینکه در کنار وظایف عادی به وزارت بهداشت وظایف اضافی داده شده است، ادامه داد: یکی از وظایفی که به وزارت بهداشت داده شده بسیج جوانان است. اصل 30 مربوط به وزارت بهداشت نیست، همه چیز مربوط به آن است. نهادها باید در قبال جمعیت جوان وارد عمل شوند.

ظفر قندی به اهمیت توجه به موضوع کانون جوانان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه برای بحث انجمن جوانان دیر شده است، اما اگر به انجمن جوانان اهمیت داده نشود، جمعیت کیشور در آینده به 42 میلیون نفر خواهد رسید. دوره 40 ساله، اکثرا پیر هستند.

وی با بیان اینکه ریاست شورای سالمندی کشور بر عهده رئیس جمهور است، افزود: ریاست جمهوری باید با تعمیم قوانین، مجلس و بودجه به اجرای بهتر قانون جمعیت جوان و حمایت از خانواده کمک کند. سازمان باید با تامین اعتبار به مشکل جوانان جمعیت کمک کند.

وزیر بهداشت درباره دومین تکلیف ویژه وزارت بهداشت گفت: اگرچه برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع وجود دارد، اما یکی از وظایف دیگری که بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده، برنامه و نظام ارجاع پزشکی خانواده است. اعمال شد، اما نتایج مطلوب حاصل نشد.

ظفرکندی با بیان اینکه برنامه نظام پزشکی خانواده و ارجاع در برنامه هفتم تدوین شده است، افزود: امسال بودجه ای برای برنامه نظام ارجاع و پزشکی خانواده در نظر گرفته نشده است، اما باید در آینده بودجه ای برای برنامه ارجاع و نظام سلامت در نظر گرفته شود. دوره سال نظر داد

وی با اشاره به لزوم توجه به مشکلات اقتصادی پزشکان در طرح خانواده گفت: جلب رضایت پزشکان در طرح نظام سلامت خانواده بسیار مهم است و برای کسب رضایت آنها نیازمند بودجه هستیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان کشور باید تقویت و نوسازی شود، گفت: با توجه به اینکه بحث پزشکی خانواده و نظام ارجاع یک بحث ملی است، باید شبکه بهداشت و درمان کشور را به طور کامل بازسازی کنیم. و مجلس باید در این زمینه برنامه ریزی کند.

ظفرکندی با بیان اینکه داشتن ساختار منسجم بسیار مهم است، ادامه داد: تا زمانی که ساختار منسجم نداشته باشیم، تمام قابلیت اطمینانی که داریم یعنی «نیروی انسانی»، «اقتصادی» و «ساختار» را از دست می دهیم. از آنجایی که آنها باید با هم مرتبط باشند، اختلال در هر یک از این مؤلفه ها می تواند سایر شاخص ها را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه باید با عشق به مردم خدمت کنیم، افزود: مردم مناطق محروم با مشکلاتی مواجه هستند، توجه به مشکلات مردم نباید تنها به حوزه سلامت محدود شود. همه مشکلات باید معطوف شود، خدمت به بشریت باید با عشق انجام شود و خدمت را صرفاً درس مدیریت تلقی نکند.