جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان شادتر از همیشه خواهد بود

جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان شادتر از همیشه

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به امور اطلاع رسانی و ارتباطات سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان پیامی به سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان ارسال کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم».

سینما با ظرافت ها و ظرفیت های متنوع و بی شمارش، هنری پویا، جذاب و شناخته شده است که در دایره علاقه مندان خصوصی و عام از هر سنی، در هر سطح فرهنگی، با هر طبقه و هر سلیقه ای قرار دارد.

بی شک برگزاری رویدادها و جشنواره های سینمایی در حوزه سینما که کودکان و نوجوانان به آن علاقه دارند، در سطح بین المللی به ویژه در مقیاس جهانی با پوشش مرزهای جغرافیایی می تواند حفاظت و اشاعه این هنر رسانه ای را تضمین کند. شأن، ذوق و دانش سینماگران ایرانی، کودکان و نوجوانان این سرزمین کهن و سرشار از هنر در اشکال مختلف آن، با در نظر گرفتن استعدادها، شور و شوق و کنجکاوی کودکان و نوجوانان، رشد و شکوفا خواهد شد. آنها را مهمترین و جدی ترین بینندگان و تماشاگران آینده سازان کشور عزیزمان ایران هستند که برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان سهم بسزایی داشته است. جشنواره ای جهانی که موقعیت مناسب و مثبت و نقش مثبت آن باعث افزایش دایره سینمادوستان، القای امید، آگاهی بخشی و افزایش آموزش می شود.

یکی از نکات مهم و مسلم ارتباط کودکان و نوجوانان با سینما و سینماگر الگوبرداری از هنرمندان عرصه هنر هفتم و به ویژه بازیگران است. مکانی که سینما در هر سبک و شکلی آورده است و مرزها و جغرافیای بیشماری را در بر می گیرد و ذهن و باور مردم را به ویژه در سنین پایین در بر می گیرد.

اینک در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان ایران در سی و ششمین دوره خود قرار دارد که از دیدن پروانه‌های اطراف شمع امیدبخش خود پرانرژی‌تر و شادتر از همیشه است. پرتویی، انجمن دوستداران و سینماگران، فرهنگی ترین نقش را در اکران گسترده نقره ای هنر، سینما و این رسانه تاثیرگذار و گسترده ایفا کند.

همچنین باید توجه داشت که سینما تنها به فرم، تکنیک و ساختار محدود و محدود نمی شود; از یک سو وظیفه یادآوری طعم صلح و عدالت در ایران اسلامی و جهان بشریت را دارد. از یک سو محروم ترین کودکان و جوانان ایرانی در این آرزوی دست نیافتنی شرکت و مشارکت می کنند و از سوی دیگر می تواند نشان دهنده همدلی و همدردی خود با کودکان مظلوم غزه و لبنان باشد.

و در پایان ضمن قدردانی صمیمانه خود از برگزارکنندگان و برگزارکنندگان این رویداد بین المللی، صمیمانه قدردانی خود را از شهید سید حسن نصرالله و امت ایرانی و اسلامی ابراز می داریم و ابراز می داریم که جامعه فرهنگی، هنری و سینمای ایران در غم شهادت شهیدان عزادار است. مجاهد عالی رتبه و پرچمدار مقاومت منطقه و من فرمانده پاک آن سردار عباس نیلفرشان را بیان می کنم. بی شک راه او زنده خواهد ماند و رزمندگان جهاد و مقاومت با گام های استوارتر و سرعت روزافزون ادامه خواهند داد.

در معاذم السبح الصبح، نزدیک سحر.

سید عباس صالحی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

۲۴۳

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین