شعار وزارت بهداشت باید «پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد» باشد.

شعار وزارت بهداشت باید پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد باشد

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدمحمدرضا ظفرقندی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل ساختار، ماهیت کار و گستردگی وظایف محوله با طیف وسیعی از مردم، دانشجویان، اساتید و دانشگاه ها در ارتباط است. و باید روش های زیادی را اجرا کند. برنامه های ملی مورد تاکید مقام معظم رهبری؛ در همه این موارد شعار اصلی ما از جمله شعار صنعت امنیت باید «پیشگیری مقدم بر درمان است» باشد، یعنی آسیب‌پذیری‌ها یا تهدیدها را قبل از بروز و تبدیل شدن به بحران پیش‌بینی کرده و از آن جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار وزارتخانه خود با اعتراض پرستاران مواجه شده است، تصریح کرد: باید قبل از روی آوردن به اعتراض با روش های دقیق و علمی این گونه موارد را پیش بینی و رفع کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در حوزه سلامت در شاخص هایی مانند کاهش مرگ و میر و کاهش مرگ و میر شاهد پیشرفت هستیم. میر ما نوزادان و مادران هستیم، به دلیل توجه به پیشگیری که در دنیا نمونه است، این گونه اقدامات هم ارزش دینی دارد و هم ارزش ملی و نیازمند نگاه دقیق و گسترده است، بنابراین حفاظت نیز باید بتواند نقش خود را ایفا کند. بازی در این چارچوب از بروز حوادث جلوگیری می کند.

ظفرکندی بیان کرد: 40 سال است که با دانش آموزان سر و کار دارم و می دانم که اگر مشکلات آنها را زودتر با گفت و گو حل کنیم این روش بهتر جواب می دهد و باید پیش بینی چنین مسائلی باشد.

وی تصریح کرد: آنچه که همه ما باید به آن مقید باشیم قانون است، چیزی فراتر از قانون در کشور وجود ندارد و امام و مقام معظم رهبری قانون را بخشی از سخنان خود معرفی کردند.

وزیر بهداشت یادآور شد: نقش حراست در درجه اول یک نقش علمی است، بنابراین شناخت نقاط قوت و ضعف، پیش بینی رویدادها و بحران ها، هشدار نسبت به آنها و … نیاز به نگاه علمی و آینده نگر دارد.

ظفرقندی بیان کرد: اقدام ساده و سنتی این است که با بروز بحران وارد بحران شویم، در حالی که دوران چنین نگاه ها و اقداماتی گذشته است.

وی با اشاره به اینکه هدف ما رفع مشکلات سلامت جامعه و رسیدن به اهداف عالیه کشور است، ابراز امیدواری کرد که با توجه به رویکرد پیشگیرانه و محترمانه با کمک همگان به این مهم دست یابیم. برای حقوق، شناسایی و حل مشکلات با نگرش عملی و آینده نگری لازم قبل از بروز آنها.