بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در نشست منطقه ای وزرای بهداشت منطقه «عمرو» در قطر

بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در نشست منطقه ای وزرای بهداشت

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدمحمدرضا ظفرکندی در حاشیه است هفتادم نشست وزیران بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشتمنفیوی با اشاره به جنایات اشغالگران فلسطینی در نسل کشی، نوزادکشی و حمله به بیماران و بیمارستان های منطقه گفت: نشست سالانه منفی به بررسی سلامت، پزشکی و پیشگیری از بیماری های شایع و عفونی می پردازد، اما اجلاس امسال در قطر متاثر از جنایات صهیونیست ها در منطقه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه همه کشورها باید کمک های پزشکی به لبنان و غزه را در دستور کار قرار دهند، افزود: امسال به دلیل صدمات وحشتناک رژیم کودک کشی و زخمی شدن بیمارستان ها با شرایط خاصی مواجه هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت بیماری هایی مانند تب دنگی و آبله میمون را در کشورهای منطقه بررسی می کند. منفی وی با برشمردن سایر موضوعات مطرح شده در اجلاس سران قطر اظهار داشت: بحث ویژه امسال وضعیت بحرانی بیمارستان ها و درمان مجروحان حوادث لبنان و غزه خواهد بود.

ظفرکندی افزود: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حد توان به غزه و لبنان کمک کرد و بسیاری از مجروحان لبنانی نیز به بیمارستان های ایران منتقل شدند.

هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی 22 نوامبر برگزار می‌شود. بیست و ششم این رویداد امسال در دوحه قطر و 22 کشور افغانستان، بحرین، جیبوتی، مصر، ایران، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سومالی، سودان برگزار خواهد شد. سوریه، تونس، امارات متحده عربی و یمن اعضای آن هستند منفی مانند آن

برای شرکت در جلسه مورد بحث، هیاتی از ایران به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به قطر می رود و محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت نیز با وزرای بهداشت پاکستان و قطر دیدار می کند. در این نشست علاوه بر مصر، عربستان، عمان و تونس، لیبی، کویت، امارات و عراق نیز حضور دارند. شما در حال کار هستید اذانمدیرکل سازمان جهانی بهداشت و ارتباط بلیمدیر دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از این سفر بازدید خواهد کرد.