ارسال نامه به دولت برای تعیین مجدد میزان اضافه کاری پرستاران / بررسی دقیق نیازهای صنعت دارو

وزارت بهداشت حامی حقوق و مطالبات ابدی هواداران

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسید، خسرو صادق نایت گفت: در دو جلسه گذشته شورای معاونان وزارت بهداشت، مهمترین مشکلات جامعه پرستاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای رفع آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. توزیع منابع مالی برای پرداخت بدهی ها و عملکرد دانشگاه ها در این زمینه مورد ارزیابی قرار گرفت.

با بررسی میزان اضافه کاری پرستاران در هر ساعت و میزان اضافه کاری مورد نیاز و با برگزاری جلسات ویژه با مسئولین پرستاری دانشگاه ها می توان راهکاری برای رفع این مشکل و ترمیم میزان اضافه کاری به ازای هر ساعت پرسنل بهداشتی ارائه داد. عنوان شد طی نامه ای به انجمن های پرستاری برای طی مراحل قانونی به هیات دولت منعکس شده است.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی ادامه داد: مشکلات حوزه درمان، حل مشکل کمبود دارو و ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه دارو به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفت تا تامین شود. نیازها خواهیم دید که با حمایت دولت می توان به سرعت بخش عمده ای از صنعت داروسازی را پوشش داد و در ماه های آینده کمبود محصولات پزشکی در کشور کاهش خواهد یافت.

از دیگر موضوعات مهم در این دو نشست، طول عمر اعضای هیات علمی و مشکلات بود که به دانشجویان مقاطع مختلف به ویژه کارشناسی و ارشد راه حل ارائه شد.