پاییز در آینه طبیعت؛ 6 مقصد رویایی اطراف تهران در پاییز

پاییز در آینه طبیعت؛ 6 مقصد رویایی اطراف تهران در

انتخابتو به نقل از خبرآنلاین، مناطقی خیره کننده و منحصر به فرد در اطراف تهران با طبیعتی بکر و کمیاب وجود دارد که برای سفرهای یک یا دو روزه مناسب است. اما به یاد داشته باشید که سرمای پاییزی در راه است. فراموش نکنید که برای سفرهای پاییزی لباس گرم و وسایل مناسب به اندازه کافی همراه داشته باشید تا مشکلات احتمالی شما را شگفت زده نکند.

می توانید نمونه هایی از مناظر زیبا و آب و هوای زیبا را در این مقاصد مشاهده کنید و از گذراندن وقت در آن جغرافیا لذت ببرید:

دشت لار; بوم طبیعت

دشت لار هم در فصل بهار و هم در پاییز زیبایی خیره کننده ای دارد. در این منطقه می توانید از در آغوش گرفتن و دیدار با هم این دو فصل بی نظیر لذت ببرید. برای علاقه مندان به این فصل، بهار در دشت لار که همیشه گل های وحشی رنگارنگ در آن یافت می شود پذیرای شما خواهد بود. پاییز با چمنزارهای طلایی اش مشتاقانه منتظر نگاه تحسین برانگیز شما خواهد بود. همچنین طیف کاملی از دریاچه ها، دشت ها، آبشارها، رودخانه ها، کوه ها و هوای مطبوع و پاک را در این منطقه خواهید دید.

ریزش برگ ها در پارک لوئیزان

یکی از باشکوه ترین مناطق پاییز بی شک طبیعت جنگلی با درختان بلند کاج پارک لوئیزان است که در فاصله تقریبی 13 کیلومتری مرکز تهران قرار دارد. طبیعت زیبا و رنگارنگ این پارک در فصل پاییز نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. پارک لوئیزان یکی از بزرگترین و زیباترین فضاهای سبز تهران است که طرفداران زیادی دارد. در قسمت شمالی این پارک امکانات مختلفی مانند هتل، غذاخوری و امکانات تفریحی هیجان انگیز وجود دارد. طبیعت زیبا و دلنشین پاییزی این پارک در کنار صدای پرندگان آرامشی بی نظیر به شما می دهد که نباید از دست بدهید.

برای یک سفر یک روزه در اطراف تهران کجا برویم؟/ 6 مقصد رویایی در پاییز

روستای گزو و آبشار رویایی آن

برای رسیدن به آبشار گزو از تهران حدود دو ساعت فرصت دارید. یکی از اصلی ترین دلایل شناخته نشدن روستای گزو، نبود جاده آسفالته است. اولین مسیر روستای گزو یک جاده خاکی و جنگلی 23 کیلومتری پشت سد البرز و بعد از جاده کارسنگ است. مسیر دیگر از حوضه سوادکوه در مازندران به روستای گزو می رود.

برای یک سفر یک روزه در اطراف تهران کجا برویم؟/ 6 مقصد رویایی در پاییز

روستای خور; مقصدی دوستانه

تفریحاتی مانند پیک نیک، کوه نوردی، طبیعت گردی و پیاده روی از جمله فعالیت ها و تفریحاتی است که می توانید در این منطقه انجام دهید که در چهار فصل سال زیبایی مثال زدنی دارد. علاوه بر این فعالیت ها، راه رفتن روی برگ های خشک پاییزی و شنیدن صدای خش خش آن ها می تواند شما را بی نهایت خوشحال کند. این منطقه رنگارنگ و شیشه ای در جاده چالوس قرار دارد و فاصله بسیار کمی با شهر تهران دارد.

برای یک سفر یک روزه در اطراف تهران کجا برویم؟/ 6 مقصد رویایی در پاییز

پاییز زیبا و شگفت انگیز در پارک سرخه حصار

پارک ملی سرخه حصار یکی از زیباترین فضاهای سبز طبیعی تهران است که به عنوان یکی از شکارگاه های باستانی ایران نیز شناخته می شود. این شکارگاه حدود دویست سال پیش به پارک تبدیل شد و امروزه طرفداران زیادی دارد. تنوع پوشش گیاهی پارک سرخه حصار یکی از بارزترین ویژگی های آن است که گردشگران را به خود جذب می کند. گونه های گیاهی این پارک بسیار غنی و زیبا هستند و در فصل پاییز بسیار جالب هستند. از امکانات تفریحی این پارک می توان به زمین پینت بال، فرصت های پیاده روی و پیست وسیع دوچرخه سواری اشاره کرد.

برای یک سفر یک روزه در اطراف تهران کجا برویم؟/ 6 مقصد رویایی در پاییز

آبشار زیبا و دلنشین روستای سنگان

اگر در آخر هفته وقت دارید حتما از روستای بهشتی سنگان دیدن کنید. طبیعت اطراف این روستا، درختان پاییزی با طیف رنگی از زرد تا قهوه ای و همچنین صدای زمزمه آبشار در این منطقه شما را به قعر زیباترین رویایی که می توانید تصور کنید می برد. شهرت این روستا به دلیل وجود آبشاری مرتفع و چشم نواز است که طبیعت اطراف را زیباتر از سایر مناطق کرده است.

برای یک سفر یک روزه در اطراف تهران کجا برویم؟/ 6 مقصد رویایی در پاییز

به گزارش سلامنو