این غذاها به داشتن دندان های سالم کمک نمی کنند

این غذاها به داشتن دندان های سالم کمک نمی کنند

متخصص دندانپزشکی و عضو موسسه ارتودنسی Impres در لندن، Dr. خالد قاسم معتقد است خوردن میان وعده یکی از عوامل اصلی پوسیدگی دندان در کودکان و بزرگسالان است. موارد زیر که در بزرگسالان به عادت تبدیل می شوند برای سلامت دندان مضر هستند.

چای

بر اساس اطلاعات موجود در اینترنت، چای و قهوه نه تنها باعث ایجاد لکه بر روی دندان می شوند، بلکه باعث فرسایش مینای دندان نیز می شوند. این فرسایش وقتی بیشتر می شود که اسانس های معطر همراه چای باشند. بهتر است هر بار که چای می نوشید دندان های خود را مسواک بزنید.

شیر جو

شیر جو در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و به ویژه برای گیاهخواران یا افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند توصیه می شود. اگرچه شیر جو دوسر به طور فعال به دندان های شما آسیب نمی رساند، اما ممکن است در مقایسه با محصولات لبنی بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر بگذارد.

کیک

پلاک چسبنده روی دندان شما از قند موجود در کیک تغذیه می کند و اسیدی ایجاد می کند که در نهایت باعث پوسیدگی می شود.

میوه های خشک

میوه خشک ممکن است برای کسانی که سعی در خوردن میان وعده های سالم دارند ایده خوبی به نظر برسد، اما در واقع سرشار از شکر است. میوه های خشک اغلب برای حفظ تازگی خود با شکر اشباع می شوند و بهتر است به جای این میوه های خشک از میوه های تازه استفاده شود.

موز

اگرچه موز حاوی مواد مغذی و ویتامین های زیادی است، اما دارای گلوکز، فروکتوز و ساکارز بالایی است. ساکارز، گلوکز و فروکتوز انواع قندهایی هستند که عمدتا در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. اگرچه مقدار کمی موز ممکن است مفید به نظر برسد، اما ماندن آن در دهان باعث می شود که به سرعت به قند تبدیل شود و برای سلامت دندان مضر است.