کدام غذاها مفید هستند؟

کدام غذاها مفید هستند؟

انتخابتو و به نقل از سازمان غذا و دارو، زهرا پوراحمدی با بیان اینکه غذاهای فوق سالم، مواد غذایی حاوی ترکیباتی هستند که می توانند به رفع نیازهای اساسی تغذیه و همچنین بهبود سلامت و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها کمک کنند، اظهار کرد: انواع مواد غذایی ممکن است شامل فیبر، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب امگا 3 و پروبیوتیک ها باشد.

فیبر موجود در حبوبات، غلات کامل و میوه ها به بهبود عملکرد روده و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E می توانند از سلول ها در برابر آسیب محافظت کنند. اکسیداتیو اسیدهای چرب امگا 3 محافظ موجود در ماهی های چرب، گردو و دانه کتان از سلامت قلب و مغز حمایت می کنند، در حالی که پروبیوتیک های موجود در ماست و محصولات لبنی تخمیر شده از سلامت روده حمایت می کنند.

یک کارشناس اداره کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره غذاهای غنی شده گفت: این گونه مواد غذایی با ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات تغذیه ای اضافی برای افزایش ارزش غذایی غذاهای معمولی غنی می شوند، به عنوان مثال می توان نان های غنی شده را غنی کرد. با ویتامین D، آهن یا اسید فولیک و شیر غنی شده اغلب با ویتامین D غنی می شود.

وی با اشاره به مزایا و چالش های مصرف این گونه مواد غذایی ادامه داد: مصرف غذاهای مغذی و غنی شده می تواند به بهبود سلامت، پیشگیری از بیماری ها و رفع نیازهای تغذیه ای کمک کند، اما برخی افراد ممکن است به غذاهای غنی شده یا مقادیر بالای مواد مغذی موجود در آنها حساسیت داشته باشند. آسیب خواهند دید. بنابراین، تکیه بیش از حد به چنین غذاهایی ممکن است منجر به ناتوانی در مصرف غذاهای طبیعی و متنوع شود.