مصرف این غذاها شما را جوان تر می کند

مصرف این غذاها شما را جوان تر می کند

مصرف این غذاها شما را جوان تر می کند

بعدی- در حالی که درمان‌ها و روش‌های موضعی بخش مهمی از جوان‌سازی پوست هستند، تغذیه نیز نقش مهمی در حفظ جوانی پوست دارد.

به گزارش انتخابتو به نقل از تایمز انترتینمنت، غذاهایی مانند انواع توت ها، آووکادو، سبزیجات برگ سبز، آجیل، دانه ها، ماهی های چرب و چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و چربی های سالم هستند. این مواد مغذی التهاب را کاهش می دهند، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهند، از پوست در برابر آسیب محافظت می کنند و راهی طبیعی برای حفظ جوانی پوست هستند. غذاهایی که در طول زندگی مصرف می شوند تاثیر زیادی روی پوست دارند و انتخاب غذای مناسب می تواند پوست را جوان نگه دارد. این 6 ماده مغذی ضد پیری هستند و می توانند به جوانسازی پوست کمک کنند.

میوه ها

انواع توت ها مانند زغال اخته، توت فرنگی و تمشک سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و فلاونوئیدها هستند. این ترکیبات با رادیکال های آزاد که با شکستن کلاژن و الاستین باعث پیری پوست می شوند مبارزه می کنند. گنجاندن میوه ها در رژیم غذایی می تواند جوانی و درخشندگی صورت را حفظ کند.

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی های سالم، ویتامین های E و C و لوتئین است که پوست را مرطوب و تغذیه می کند. چربی های موجود در آووکادو همچنین به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند، در حالی که ویتامین A از پوست در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

سبزیجات برگ سبز

اسفناج، کلم پیچ و سایر سبزیجات برگ سبز سرشار از ویتامین های A، C و K و همچنین آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مختلف هستند. این مواد مغذی سلول های ترمیم کننده بافت پوست را تقویت می کنند. کلروفیل موجود در سبزیجات همچنین پوست را سم زدایی می کند و ظاهری درخشان به آن می بخشد. سبزیجات برگ سبز را می توان در سالاد، اسموتی یا به عنوان پایه وعده های غذایی مقوی استفاده کرد.

آجیل و دانه ها

بادام، گردو و دانه کتان منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E هستند. امگا 3 به حفظ سد چربی پوست کمک می کند، به صاف نگه داشتن پوست و مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. ویتامین E از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و چهره را بهبود می بخشد. یک مشت آجیل یا دانه کتان می تواند یک میان وعده عالی باشد. این غذاها را می توان با جو دوسر، ماست یا سالاد مصرف کرد.

ماهی روغنی

ماهی های روغنی مانند سالمون، قزل آلا و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای حفظ سلامت پوست ضروری هستند. این چربی های سالم به کاهش التهاب کمک می کنند و پوست را هیدراته، جوان و سالم نگه می دارند. علاوه بر این، ماهی های چرب حاوی آستاگزانتین هستند، یک آنتی اکسیدان قوی که خاصیت ارتجاعی و رطوبت پوست را افزایش می دهد. با مصرف حداقل دو وعده ماهی در هفته می توانید از این فواید حداکثر بهره را ببرید.

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها به خصوص کاتچین است که از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و ظاهر کلی پوست را بهبود می بخشد. نوشیدن چای سبز می تواند رطوبت پوست را افزایش داده و چهره را جوان نگه دارد.

در حالی که درمان‌های موضعی و محصولات زیبایی می‌توانند ظاهر پوست را بهبود بخشند، جوان نگه داشتن پوست شما با آنچه می‌خورید شروع می‌شود. گنجاندن این شش ماده غذایی ضد پیری در رژیم غذایی می تواند مواد مغذی مورد نیاز پوست شما را تامین کند تا شاداب و سرزنده به نظر برسد. به یاد داشته باشید که افزایش سن یک فرآیند طبیعی است و پذیرش آن با عادات سالم می تواند منجر به اعتماد به نفس بیشتر و پذیرش این روند طبیعی شود. متخصصان تغذیه می توانند آزمایش خون شما را بررسی کنند و مواد مغذی دیگری را توصیه کنند که به سلامت پوست و بدن شما کمک می کند.