تاثیر سبک زندگی والدین بر رشد و سلامت جنین

اقدامات سازمان غذا و دارو برای کنترل عرضه و توزیع

محمدحسین نصر اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه باید به زوجین آموزش های لازم داده شود، اظهار داشت: تغذیه و سبک زندگی والدین تاثیر بسزایی در رشد و سلامت جنین و کودک دارد به این واقعیت که برای حفظ سلامت خود و فرزندانتان باید به این موارد توجه کنید. تولد تک تک فرزندان خانواده سختی‌ها و شیرینی‌هایی دارد و با توجه به اینکه سال‌هاست مسئولیت تربیت فرزندان بر دوش والدین است، می‌طلبد آگاهانه و برنامه‌ریزی شده بچه‌دار شویم.

وی ادامه داد: همانطور که مردم برای خرید خودرو و خانه وقت می گذارند و از مشاوره و راهنمایی دیگران بهره مند می شوند، باید برای بچه دار شدن، آموزش زندگی سالم و بهره مندی از توصیه های متخصصان این حوزه نیز وقت بگذارند. .

سلامت آینده فرزندان خود را با الگوبرداری تضمین کنید

عضو هیأت علمی پژوهشکده رویان با اشاره به عوامل ژنتیکی مؤثر بر سقط جنین، اظهار کرد: بیماری های تک زایی یا بیماری هایی مانند اوتیسم بیشتر از پدر به فرزند منتقل می شود عواملی مانند مصرف دخانیات و الکل در بیماری های تک ژنی تأثیرگذار است ، اما بیماری هایی مانند آنیوپلوئیدی (کاهش یا افزایش تعداد کروموزوم ها) بیشتر از طریق مادر منتقل می شود که ارتباط مستقیمی با افزایش سن مادر دارد اما با انجام آزمایشاتی مانند آزمایش کروموزوم روی جنین می توان سلامت جنین را تشخیص داد. به دست آمده در نتیجه لقاح آزمایشگاهی (IVF).

نصر اصفهانی گفت: یکی از راه های کاهش سقط جنین این است که با الگو گرفتن از افرادی که در ازدواج فامیلی هستند و ناقل ژن معیوب هستند، سلامت آینده فرزندان خود را تضمین کنند و راه حل دیگر برای خانواده های دارای دو ژن معیوب است؛ از تخمک های اهدایی نیز برای افراد بالای 30 سال به دست می آید.» زنان نیز می توانند با انجام آزمایش های مربوطه ذخایر تخمدان خود را بررسی کنند و در صورت کاهش ذخایر تخمدان، فریز کردن جنین یکی دیگر از گزینه های افراد متاهل است.