7 ماده غذایی موثر برای رشد مو

7 ماده غذایی موثر برای رشد مو

رژیم غذایی فاقد مواد مغذی مناسب می تواند باعث ریزش مو شود. کمبود ویتامین B12، ویتامین D، بیوتین، آهن و سایر مواد مغذی با ریزش مو مرتبط است. علاوه بر این، یک رژیم غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به افزایش رشد مو کمک کند، به خصوص در افرادی که کمبود مواد مغذی دارند.

1. تخم مرغ

به گزارش فارس، منبع خوبی از پروتئین و بیوتین است، این دو ماده مغذی برای رشد مو ضروری هستند. مصرف پروتئین کافی برای رشد مو مهم است. زیرا بیشتر فولیکول های مو از پروتئین تشکیل شده است. بیوتین همچنین برای تولید کراتین (پروتئین مو) ضروری است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیوتین ممکن است به افزایش رشد مو در افراد دارای کمبود این ویتامین کمک کند. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از روی و سلنیوم است که در حفظ سلامت مو موثر است.

2. میوه ها

توت ها سرشار از ترکیبات مفید و ویتامین هایی هستند که به رشد مو کمک می کنند. ویتامین C موجود در توت فرنگی دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند از فولیکول های مو در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند. بدن همچنین از ویتامین C برای ساخت کلاژن استفاده می کند. بنابراین، این پروتئین از مو در برابر شکنندگی و نازکی محافظت می کند. ویتامین C همچنین به جذب آهن کمک می کند. کمبود آهن باعث کم خونی و ریزش مو می شود.

3. اسفناج

اسفناج خانواده ای از سبزیجات برگ سبز است که سرشار از مواد مغذی مفیدی مانند فولات، آهن، ویتامین A و ویتامین C است که به رشد مو کمک می کند. ویتامین A برای رشد مو مهم است، اما مصرف مقادیر زیاد این ویتامین منجر به ریزش مو می شود. بنابراین بهتر است میزان ویتامین A مورد نیاز بدن را از غذاهای غنی از این ویتامین دریافت کنید.

یک لیوان اسفناج 20 درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند. اسفناج همچنین منبع گیاهی آهن است که برای رشد مو ضروری است. آهن به گلبول های قرمز کمک می کند تا اکسیژن را در سراسر بدن حمل کنند تا متابولیسم، رشد و ترمیم را تسریع کنند.

4. ماهی چرب

ماهی های روغنی مانند سالمون منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که باعث رشد مو می شوند. ماهی های روغنی منبع خوبی از پروتئین، سلنیوم، ویتامین D3 و ویتامین های گروه B برای حفظ سلامت و استحکام مو هستند. تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین D3 با ریزش مو مرتبط است.

5. سیب زمینی

سیب زمینی منبع خوبی از بتاکاروتن است. بنابراین بدن این ترکیب را به ویتامین A تبدیل می کند. یک سیب زمینی متوسط ​​حاوی مقادیر کافی بتاکاروتن است که 160 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A را تامین می کند.

6. آووکادو

آووکادو منبع چربی سالم است. آووکادو منبع غنی ویتامین E است که از رشد مو حمایت می کند. یک آووکادوی متوسط ​​۲۸ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند.

7. سویا

دانه سویا حاوی ترکیبی است که برای رشد مو مفید است. از دیگر غذاهای مفید برای حفظ سلامت مو می توان به گوشت قرمز، انواع لوبیا، صدف، مغزها و دانه ها اشاره کرد.