سمنانی در اهدای خون مستمر استان های دیگر را پشت سر گذاشت

ذخیره خونی در کشور به 9 روز افزایش یافت/ سال گذشته 100 درصد نیاز خونی مراکز درمانی تامین شد.

شهرام میرزایی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا درباره آمار اهدای خون در 5 ماهه امسال گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین افزایش آمار اهدای خون را در 5 ماهه امسال داشته است. بیش از 37 درصد رشد و 12 هزار و 117 واحد خون اهدا شد.

وی درباره استان های رتبه دوم و سوم در رتبه بندی اهدای خون در کشور گفت: استان سیستان و بلوچستان با رشد نزدیک به 17 درصد رتبه دوم و سوم و استان کرمانشاه با رشد بالای 14 درصد در رتبه دوم و سوم قرار دارند. .

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اهمیت اهدای مستمر خون و نیاز دائمی برخی افراد به خون و فرآورده های خونی، گفت: در پنج ماهه نخست امسال شاخص اهدای مستمر خون در کشور بود. در استان سمنان با شاخص بالای 55 درصد و در این شاخص 67 درصد در حالی که استان سمنان با شاخص بالای 66 درصد از سایر استان ها پیشی گرفت، استان یزد با شاخص بالای 66 درصد در رده های بعدی قرار گرفت. نزدیک به 65 درصد

میرزایی با بیان اینکه حضور فعال زنان در عرصه اهدای خون می تواند بسیار مفید باشد و فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: بیشترین شاخص اهدای خون زنان در پنج ماهه نخست امسال متعلق به زنان بوده است. سال در حالی که استان خراسان شمالی با نرخ نزدیک به 9 درصد در اهدای خون زنان به ثبت رسید، پس از آن استان لرستان با شاخص نزدیک به 8 درصد و استان سیستان و بلوچستان با شاخص بالای 7 درصد در رتبه های بعدی اهدای خون زنان قرار گرفتند. در اهدای خون نیز در این مدت 46 هزار و 900 واحد خون از اهداکنندگان زن گرفته شد.