بیلگه جیلان: دنیای پنهان را باید از طریق ناگفته ها و سکوت ها کشف کرد/ در مورد انتخاب نام شخصیت ها تصور روشنی ندارم.

بیلگه جیلان دنیای پنهان را باید از طریق ناگفته ها

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، نوری بیلگه جیلان برنده نخل طلای کن، کارگردان و کارگردان برجسته ترکیه ای فیلم هایی چون «روی چمن های خشک» و «خواب زمستانی» در سال 2015 در کلاس استاد مستانه مهاجر حضور یافت. ایرانی. جیلان با سبک منحصر به فرد خود در فیلمسازی و بیان داستان های عمیق انسانی همواره توجه جهانیان را به آثارش جلب کرده است. این استاد کلاس فرصتی شد تا مخاطب با دیدگاه ها و تجربیات او در دنیای سینما آشنا شود.

به گزارش بارنا؛ بیلگه جیلان اهمیت انتخاب نام در رنگ آمیزی شخصیت ها را اینگونه توضیح داد: انتخاب نام بازیگران همیشه برای من سخت بوده است. گاهی مجبور می شوم حتی پس از ساخته شدن شخصیت، نام را تغییر دهم. مثلا چخوف در دنیای آن شخصیت نشانه هایی می گذارد تا بفهمیم او کیست، اما من چنین تصوری ندارم. برای من، نام این شخصیت بیشتر برگرفته از زندگی واقعی و احساسات است.

جیلان با بیان اینکه چگونه ناگفته ها و نادیده ها را در آثارش نشان می دهد، گفت: خیلی چیزها در زندگی پنهان است. از ناگفته ها، نگاه ها و حتی احساساتی که از آنها می گیریم. ما در تلاش برای کشف این دنیای پنهان هستیم. حتی وقتی خودمان صحبت می کنیم، به ندرت آنچه را که واقعاً احساس می کنیم بیان می کنیم. به طور دقیق تر، آنچه را که می خواهیم نشان دهیم ارائه می دهیم.

بیلگه جیلان نیز گفت: در سینما هم وضعیت به همین منوال است. اگر همه چیز را بیرون بگذاریم، چیزی برای جلب توجه مخاطب باقی نمی ماند. ما باید بتوانیم زندگی را به گونه ای نشان دهیم که بیننده در میان نادیده ها و ناگفته ها چیزی برای خود کشف کند. این واقعیت و احساساتی است که در میان گفت وگوها، نگاه ها و سکوت ها نهفته است و کارگردان باید آن ها را ماهرانه و نه به صورت آشکار به مخاطب عرضه کند. باید قلابی باشد که مخاطب بتواند چیزی برای خودش پیدا کند.

۲۴۴۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین