ماجرای دریافت مجوز واکسن G2 به کجا رسید؟

ماجرای دریافت مجوز واکسن G2 به کجا رسید؟

انتخابتو، محققان کشور در حال انجام تحقیقات و بررسی های زیادی بر روی واکسنی به نام G2 هستند که پس از تجربه فراز و نشیب های فراوان و سال ها بعد از اعطای مجوز برای تولید این واکسن خبر می دهند.

لازم به ذکر است صالح محقق حضرتی مخترع واکسن G2 در نشست خبری خود در سال 1393 به اهمیت این واکسن و نقش آن در تقویت ایمنی بدن اشاره کرد و واکسن G2 را ضروری دانست. وی معتقد است که این واکسن در برابر سرطان و بسیاری از بیماری ها موثر است.

مخترع واکسن G2 با اشاره به علل بیماری هایی مانند سرطان گفت: در بسیاری از بیماری ها سرعت رشد سلول های سرطانی، تهاجمی و متاستاز سلول های سرطانی افزایش یافته است.

این اظهارات در مورد واکسن G2 در حالی مطرح می شود که این سوال وجود دارد که آیا این واکسن باید مجوز استفاده داشته باشد یا خیر. در این زمینه مهدی پیرصالحی مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو وی در همان سال 1392 گفت: واکسن G2 یک طرح تحقیقاتی است و مجوز مصرف ندارد.

محقق حضرتی مخترع واکسن G2 درباره روند تولید واکسن G2 گفت: از حدود 22 سال پیش تحقیقات برای تهیه و تولید این واکسن در کشور آغاز شد و تمامی آزمایشات لازم در خصوص سمیت و اثرات آن انجام شد. انجام شد. اثرات آن بر سلامت بدن در سه مرحله آزمایشگاهی، حیوانی و بالینی انجام شد.

وی با بیان اینکه آزمایشات نشان داده که این واکسن بی خطر بوده و هیچ عارضه ای ندارد، افزود: این واکسن برای نزدیک به هزار بیمار مبتلا به آسم و آلرژی و تعدادی از بیماران سرطانی تزریق شده و مشخص شده که این دارو می تواند برای سلامتی استفاده می شود و به طول عمر بیماران کمک می کند.

مخترع واکسن G2 گفت: نتایج آزمایشات نشان می دهد که استفاده از واکسن علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، باعث کاهش آسم در بزرگسالان تقریباً 70 درصد و در کودکان تقریباً 90 درصد می شود. واکسیناسیون می تواند شدت بیماری را کاهش دهد.

محققان این پروژه تحقیقاتی معتقدند با استفاده از این واکسن می توان از هزینه های سنگین برای درمان بیماری ها جلوگیری کرد. همچنین گفته می شود حدود 2 هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران سرطانی و تامین رادیوتراپی، شیمی درمانی و دارو هزینه شده است. اگر این واکسن برای بیماران سرطانی استفاده شود، یک پنجم این مقدار قابل درمان است. این واکسن مجوز تولید را از کمیته اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت کرده و در انتظار مجوز از فود است. به گفته فعالان علمی که در این طرح مشارکت و تحقیقات انجام داده اند، این مجوز برای تولید واکسن G2 اعطا شده است.

مهمترین اثر تزریق واکسن G2 تقویت سیستم ایمنی است.

شکور امید ایمونولوژیستمشاور علمی و کارآزمایی بالینی پروژه واکسن G2 در راستای تحقیقات انجام شده بر روی این واکسن به خبرنگار ایمنا گفت: این واکسن تولید ایران و صد در صد طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی است.

وی می افزاید: این واکسن در واقع نوعی تقویت کننده است، اما واکسن معمولا یک ویروس ضعیف شده یا کشته شده است. این کار برای گروه های سنی و بیماران خاص توصیه نمی شود و عوارض جانبی دارد.

مشاور علمی و آزمایشات بالینی پروژه واکسن G2 ادامه می دهد: یکی از مهمترین اثرات تزریق واکسن G2 تقویت سیستم ایمنی بدن است که تاثیر بسزایی در مبارزه با بیماری هایی مانند کرونا و تب دنگی دارد. مناسب است.

امیدی با بیان اینکه هر داروی شیمیایی و گیاهی عوارضی دارد، می گوید: در علم پزشکی استفاده از دارویی که فواید آن بیشتر از عوارض آن است برای بیمار تجویز می شود البته بسته به نوع آن ممکن است عوارضی نیز ایجاد شود واکسن تزریق این واکسن در گروه های سنی خاصی عوارضی ایجاد نمی کند.

ماجرای دریافت مجوز واکسن G2 به کجا رسید؟

مجوز تولید محدودی برای این واکسن داریم

وی با توجه به اخبار منتشر شده در سال های اخیر مبنی بر عدم تایید این واکسن از سازمان غذا و دارو، می افزاید: در زمان اپیدمی ویروس کرونا که این موضوع مطرح شد که آیا واکسن G2 برای مقابله با ویروس کرونا تولید شده است یا خیر، مطرح شد. دوباره در دستور کار قرار گرفت، مشکلاتی پیش آمد و مجوز آن در آن زمان تایید نشد، اما اکنون این واکسن در سراسر کشور تولید می شود و هیچ عارضه ای ندارد.

مشاور علمی طرح واکسن G2 با اشاره به اینکه مجوز تولید محدود واکسن G2 را دریافت کردیم، گفت: این موضوع نیاز به دانستن دارد چرا که اخذ مجوز از وزارت بهداشت برای تولید انبوه واکسن نیازمند این است. . برای تامین پول بیشتر، تجهیزات و امکانات بیشتر، تولید را به صورت محدود در شرکت داروسازی و دانشکده بهداشت دانشگاه تهران انجام دادیم.

امید می افزاید: تمام آزمایشات بالینی واکسن G2 انجام و تایید شده، مطالعات مختلفی روی این واکسن انجام شده، مراحل تایید تولید واکسن به پایان رسیده است و با وجود برخی موانع موفق به تولید واکسن شدیم. بیماران و نیازمندان را واکسینه و واکسینه کنید.

وی تاکید می کند: اگر بتوانیم سیستم ایمنی افراد را تقویت کنیم، می توانیم از آنها در برابر بیماری های مختلف مانند بیماری های عفونی و سرطان محافظت کنیم و از بروز این بیماری ها جلوگیری کنیم.

این ایمونولوژیست وی در پاسخ به این سوال که واکسن G2 همچنان یک پروژه تحقیقاتی است؟ وی می گوید: حدود 15 سال پیش یک پروژه تحقیقاتی بود و دوره تحقیقاتی این واکسن به پایان رسیده است، اکنون تبدیل به پایان نامه، مقاله، کتاب داخلی و خارجی شده است. او همچنین کد این واکسن را دریافت کرد. اخلاقی و تایید شده برای استفاده همچنین صالح محقق حضرتی مخترع واکسن G2 است و ما به عنوان انجمن دیابت در تحقیقاتش به او کمک کرده ایم.

بر این اساس در دنیای امروز جستجوی راه حل های جدید و موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان بیماری ها و ارتقای سلامت مهم به نظر می رسد، در این راستا می توان واکسن G2 را به عنوان یک نوآوری در حوزه پزشکی معرفی کرد، زیرا این واکسن برای تقویت سیستم ایمنی، درمان کرونا، تب دنگی و دیابت استفاده می شود و ادعا می کند که می تواند در بسیاری از کاربردها موثر باشد، از جمله: در نهایت، مزایا، معایب، اثربخشی و چالش‌های واکسن G2 مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اثربخشی آن آشکار شود. واکسن را می توان در آزمایشگاه آزمایش کرد و بر این اساس می توانید به تحقیقات و مطالعات انجام شده بر روی این واکسن نگاهی بیندازید و آن را با سایر واکسن ها و روش های درمانی موجود مقایسه کنید.