انبه و خواص درمانی آن برای سلامت بدن

انبه و خواص درمانی آن برای سلامت بدن

انتخابتو، انبه میوه ای شیرین و خوشمزه است و از خواص آن می توان به ویتامین های C و A و انواع مختلف آن اشاره کرد. کاروتنوئیدها وی با بیان اینکه انبه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، بیان کرد: انبه یکی از پرمصرف ترین میوه های جهان است و حاوی دانه های انبه در داخل دانه انبه است که در مناطق گرمسیری می روید و قدمتی طولانی دارد.

یکی از تاثیرگذارترین حقایق تغذیه ای در مورد انبه این است که تنها یک فنجان انبه تازه تقریباً 67 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین می کند. این ویتامین محلول در آب سیستم ایمنی را تقویت می کند، به جذب آهن در بدن کمک می کند و رشد سلولی را تحریک می کند. انبه همچنین منبع خوبی از مس و مواد معدنی مس است. فولات (اسید فولیک) مواد مغذی مهمی به خصوص در دوران بارداری هستند زیرا به رشد و تکامل سالم جنین کمک می کنند.

ارزش غذایی انبه

انبه کالری کمی دارد اما سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، مس، ویتامین های B6، A و E است. به طور خاص، یک فنجان (165 گرم) انبه تقریباً 70 درصد از نیاز روزانه توصیه شده ویتامین C را تامین می کند.

ویتامین های C، B6 و مس به حفظ عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن کمک می کنند، در حالی که ویتامین های A، C و E از سلول ها در برابر استرس محافظت می کنند. اکسیداتیو محافظت می کنند

انبه غنی است فولات پزشکان حداقل 400 میکروگرم را برای زنان باردار توصیه می کنند زیرا برای تقسیم سلولی سالم و تکثیر DNA استفاده می شود. فولات روزانه، زیرا پیشگیری از نقایص مادرزادی بسیار مهم است.

خشم انبه در طب سنتی

در طب سنتی در مورد خواص و مزاج انبه موارد زیر بیان شده است:

– انبه نیمه رسیده طعم سرد و خشک دارد در حالی که طعم شیرین و رسیده گرم و خشک است.

– نوع شیرین و آبدار آن تقویت کننده عمومی بدن است. مقوی اینها مغز، قلب، کبد، ریه ها، معده و روده، کلیه ها و مثانه هستند.

-در مواقع ضعف و خستگی بعد از بیماری مفید است.

– سردرد ناشی از سرماخوردگی را تسکین می دهد.

– ادرار و است.

– دهان را خوشبو می کند.

– چاق می کند و مصرف آن در حد اعتدال برای کودکان ضعیف نافع است; کودکان عصبانی بهتر است کمتر استفاده کنند.

خوردن انبه سردرد، تنگی نفس و سرفه را درمان می کند.

– یک انبه میلیون طبیعی است و به درمان هموروئید کمک می کند.

انبه را نباید با معده خالی و مخلوط با شیر یا بستنی خورد.

بهترین زمان برای مصرف انبه

بهترین زمان برای مصرف انبه قبل از ناهار یا شام است. انبه به دلیل داشتن فیبر باعث احساس سیری می شود و جذب مواد مضر مانند کربوهیدرات و چربی را کاهش می دهد. تقریباً 10٪ فیبر دارد. این شامل نیاز روزانه شماست، نمی توانید انتظار کاهش وزن با مصرف انبه را داشته باشید، اما باید میزان غذا خوردن خود را کاهش دهید و فعالیت خود را افزایش دهید. استفاده از انبه و سبزیجاتی که چگالی انرژی پایینی دارند می تواند به کاهش وزن به سادگی با ایجاد احساس سیری به شما کمک کند، بنابراین خوردن انبه در واقع راهی برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن شما است زیرا باعث ایجاد احساس سیری و کاهش مصرف غذا می شود. همراه با ورزش و رعایت نکات رژیم غذایی.

مصرف مقدار مناسب انبه برای کاهش وزن

با توجه به محتوای قند نسبتاً بالای انبه در مقایسه با بیشتر میوه ها، اگر از انبه برای کاهش وزن استفاده می کنید، توصیه می شود مصرف روزانه از دو فنجان (330 گرم) بیشتر نشود.

فواید انبه برای سلامت بدن

انبه به تنهایی هیچ مشکلی برای سلامتی حل نمی کند، اما ارزش غذایی آن قطعا بالاست. وقتی این میوه را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می خورید، فواید زیر را برای شما به ارمغان می آورد:

۱. شما سلامت روده خود را بهبود می بخشید

انبه منبع خوبی از فیبرهای محلول و نامحلول است. فیبر کربوهیدراتی است که در غذاهای گیاهی یافت می شود و نمی توانید آن را هضم کنید. فیبر نامحلول در دستگاه گوارش تجزیه نمی شود و حجم مدفوع را افزایش می دهد و حرکات روده را آسان تر می کند.

۲. شما وزن مناسبی را حفظ می کنید

فیبر نه تنها برای روده ها مفید است، بلکه ممکن است برای حفظ سایز دور کمر و جلوگیری از رشد شکم نیز مفید باشد. یک مطالعه نشان داد که انبه ممکن است به کنترل گرسنگی کمک کند، که می تواند به شما کمک کند به یک برنامه غذایی سالم پایبند باشید.

۳. سلامت مو و پوست را تقویت می کند

ویتامین ها بیا دیگه، اینو آه تو (A, C, E) آنتی اکسیدان های لازم برای سلامت مو و پوست هستند. این ویتامین ها به پوست شما کمک می کنند تا هر روز با آسیب های محیطی مقابله کند. استفاده مستقیم از این ویتامین ها روی پوست می تواند مفید باشد، به همین دلیل است که بسیاری از محصولات مراقبت از پوست حاوی این مواد هستند، اما شما همچنین به این مواد مغذی در رژیم غذایی خود نیاز دارید و انبه می تواند برخی از این ویتامین های ضروری را تامین کند.

انبه و خواص درمانی آن برای سلامت بدن

۴. به کاهش کلسترول کمک کنید

فیبر محلول در انبه می تواند کلسترول کل و کلسترول را کاهش دهد الدیال (LDL) (کلسترول بدی که باعث ایجاد پلاک در رگ های خونی می شود که جریان خون و اکسیژن را مسدود می کند).

۵. کمک به تنظیم فشار خون

بسیاری از مردم پتاسیم کافی دریافت نمی کنند. پتاسیم یک ماده معدنی است که به مقابله با اثرات سدیم (موجود در نمک خوراکی) بر بدن کمک می کند. سدیم زیاد و کمبود پتاسیم می تواند منجر به فشار خون بالا شود.فشار خون“راه را نشان می دهد.

۶. کمک به پیشگیری از برخی انواع سرطان

انبه سرشار از آنتی اکسیدان است که مواد طبیعی هستند که از سلول های شما در برابر آسیب محافظت می کنند. انبه حاوی نوع خاصی از آنتی اکسیدان است.منگیفریناز سلول ها در برابر آسیب های سرطانی محافظت می کند منگیفرین احتمالاً خطر ابتلا به سرطان مغز، سینه، دهانه رحم، روده بزرگ و پوست را کاهش می دهد.