احسان علیخانی با این حرکت جسورانه صدا و سیما را غافلگیر کرد

احسان علیخانی با این حرکت جسورانه صدا و سیما را

احسان علیخانی پس از موفقیت در سریال های تلویزیونی و خانگی، با فصل دوم سریال پرطرفدار می آید.

روزنامه خراسان: احسان علیخانی پس از موفقیت در برنامه های تلویزیونی و خانگی با فصل دوم مسابقه پربیننده می آید.

سال ها پیش آینده حرفه ای احسان علیخانی که در اوایل دهه 80 مدیریت برنامه صبحگاهی شبکه سه را برعهده داشت، چندان قابل پیش بینی نبود. اما علیخانی قدم به قدم پیش رفت و حضوری چشمگیر در تلویزیون داشت و به یکی از برنامه سازان موفق رسانه ملی تبدیل شد. او خودش در این مسیر سختی ها و فرازهایی را تجربه کرده است اما در مجموع موفقیت های این مجری و تهیه کننده برنامه سنگین تر است.

احسان علیخانی با این حرکت جسورانه صدا و سیما را غافلگیر کرد

علیخانی که پس از پایان فصل اول مسابقه «جوکر» در سکوت خبری به فعالیت خود ادامه داد، با انتشار پستی تا فروردین امسال ساخت «جوکر 2» را تایید کرد و اعلام کرد که قصد دارد پس از این، تولید جدیدی بسازد. رقابت. او یک فیلم و یک سریال ساخت که فیلمنامه آن را خودش نوشته است. تبلیغات «جوکر ۲» در روز دوشنبه در پلتفرم فیلمو؛ وی با پست “طبقه 21” اعلام کرد که این مسابقه به زودی چهارشنبه ها به نمایش در می آید. از این رو به بررسی مسیر موفقیت احسان علیخانی در تلویزیون و نمایش خانگی پرداختیم.

محبوب و پرطرفدار مانند “ماه عسل”

اولین نقطه عطف کارنامه احسان علیخانی با برنامه پرمخاطب «عسل» بود. این برنامه ابتدا در ماه رمضان 1395 پخش شد و بعداً به برنامه ثابت رمضانی شبکه سه تبدیل شد. در سال 87 محسن افشانی برای مدت کوتاهی اجرای این برنامه را تجربه کرد، در سال های 89 و 91 زنده یاد حسن جوهرچی و علی ضیا اجرای برنامه را بر عهده گرفتند اما هیچ کدام نتوانستند جایگزین علیخانی شوند و در نهایت از سال 92 تا 1376 علیخانی یکی از مجریان ثابت برنامه بود. این برنامه.

«ماه عسل» در سال هایی که پخش می شد میزبان مهمانان و چهره های سرشناس بسیاری بود. چارچوب اصلی برنامه تبیین مسیر تحول انسان و اتفاقات عجیب و خاصی بود که مهمانان برنامه در زندگی خود تجربه کردند. «ماه عسل» به یکی از برندهای تلویزیونی او تبدیل شد و پس از پایان تلویزیون همچنان به ساخت ویژه های مختلف بر اساس این برنامه ادامه داد، اما هیچ کدام به مقام «ماه عسل» نرسیدند. همین که مخاطب هنوز نام و داستان چند مهمان مهم را به یاد دارد و ماندگاری و شنیدنی بودن عناوین برنامه ها برای اثبات موفقیت و محبوبیت این برنامه کافی است.

احسان علیخانی با این حرکت جسورانه صدا و سیما را غافلگیر کرد


دوران جدیدی در کارنامه علیخانی

از آنجایی که برنامه «عسل» نزدیک به یک دهه روی آنتن می رفت، فصل های آخر این سریال جذابیت و طراوت قبلی را نداشت، به همین دلیل احسان علیخانی از سال 1377 تولید این برنامه را ادامه نداد و در عوض به سراغ استعدادسازی رفتم. نمایش جستجو به نام «عصر». این مسابقه از نظر ساختار و محتوا با «ماه عسل» کاملاً متفاوت بود و تولید بسیار سخت و پیچیده ای داشت. فصل اول «عصر جدید» در فوریه 1997 منتشر شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. ترکیب موفقیت آمیز تنوع رشته ها، عملکرد جذاب شرکت کنندگان، شرکت اعضای هیئت داوران امین حیایی، رویا نونهالی، آریا آذی نژاد و بشیر حسینی دست به دست هم دادند تا به نتیجه مطلوب برسیم. طبق آمار، پربیننده ترین برنامه تلویزیونی در نوروز و مرداد 1397 «عصر نو» بوده است. بدین ترتیب این مسابقه در سال های 1998 و 1401 به فصل دوم و سوم خود رسید. «عصر حدید 2» یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی در نوروز، تیر و زمستان 2019 بود. فصل سوم این مسابقه نیز به مناسبت عید نوروز و خرداد در راس بیشترین بینندگان قرار گرفت.

احسان علیخانی با این حرکت جسورانه صدا و سیما را غافلگیر کرد


لبخندهای شیرین جوکر

در سال 1401 پس از قسمت سوم، احسان علیخانی با تصمیم به موقع و مناسب پرونده «عصر جدید» را بست. او با آگاهی از کیفیت مسابقه پس از سه فصل، ساخت «دوران جدید ۴» را منوط به میزبانی از سالن های متنوع و کاهش محدودیت ها کرد. پس از «عصر جدید 3»، علیخانی وارد سینمای خانگی شد و نسخه ایرانی یک نمایش مسابقه ژاپنی را تولید کرد. این بار احسان علیخانی به سکوت کامل رفت و نام او به عنوان کارگردان فیلم «جوکر» تا قبل از موفقیت «جوکر» به دلیل نگرانی علیخانی و تیمش از نتیجه کارشان اعلام نشد. سمت علیخانی که در ابتدا «مشاور پروژه» در سریال «جوکر» بود، در قسمت دوم پس از موفقیت‌آمیز بودن مسابقه به «مدیر پروژه و مدیر پروژه» تغییر نام داد به عنوان یکی از مدیران این مسابقه ذکر شد.

در مسابقه «جوکر» پنج گروه کمدین حضور داشتند و فینال آنها در دو فصل فیلمبرداری شد. بازیگران و چهره های کمدی مانند غلامرضا نیکخواه، عباس جمشیدی فر، یوسف صیادی، یوسف تیموری، سیروس ممننت و حامد عنقی با شوخی های خود توانستند همه را بخندانند و ستاره های این مسابقه نامیده شوند. همانطور که مسابقه «مافیا» باعث محبوبیت برخی از نام‌ها شد، «جوکر» نیز باعث شد برخی از شرکت‌کنندگان به خاطر شوخی‌های خنده‌دار و خلاقانه یا ظرفیت شوخی‌شان متمایز شوند. طبیعتاً همه گروه های «جوکر» موفق نبودند، اما در مجموع از این مسابقه استقبال مثبت شد.

احسان علیخانی با این حرکت جسورانه صدا و سیما را غافلگیر کرد


و حالا چالش “جوکر 2”

اکنون با گذشت دو سال از پایان «جوکر»، احسان علیخانی در مسیر بازگشت به نمایش خانگی خود با فصل دوم این مسابقه قرار دارد. بر اساس اظهارات منتشر شده درباره فصل دوم، احسان علیخانی به عنوان مجری و کارگردان در «جوکر ۲» نیز حضور دارد. علیخانی از ابتدا و در فصل اول تصمیم گرفت این مسابقات را اجرا کند اما اجازه داده نشد. احسان علیخانی در دی ماه 1400 این موضوع را مطرح کرد و گفت که علیرغم تصمیم خود و موافقت گروه تولید، این اتفاق نیفتاد و با توضیح مختصری اجازه اجرا به او داده نشد. حالا در فصل دوم احسان علیخانی تصمیم قبلی خود را برای اجرای برنامه عملی کرد و مقابل دوربین قرار گرفت.

این مجری و تهیه کننده برنامه پیش از این با شوخی های خود در «عصر جدید» جنبه خنده دار و کنایه آمیز خود را به شرکت کنندگان و اعضای هیئت داوران نشان داده بود، حال باید دید علیخانی از جایگاه «جوکر» چگونه استفاده می کند. «جوکر 2» موفقیت های فصل قبل را با خود به همراه دارد و از حضور علیخانی به عنوان چهره ای محبوب و موفق بهره می برد، بنابراین جایگاه مسابقه اکنون نسبت به فصل اول متفاوت است. “جوکر 2” نیز با چالش مهمی روبرو است. در حالی که پیش از این در فصل اول کمدین های زیادی برای رقابت می آمدند، حالا باید دید سازندگان «جوکر ۲» کدام چهره ها را انتخاب کرده اند. دیروز اولین شرکت کننده این مسابقات بهرنگ علوی معرفی شد. جوکر 2؟ «طبقه بیست و یکم» تجربه موفق دیگری را برای احسان علیخانی به ارمغان خواهد آورد یا نخواهد داشت. در حال حاضر انتظارات از علیخانی و گروهش بالاست.

احسان علیخانی با این حرکت جسورانه صدا و سیما را غافلگیر کرد

به گزارش رسانه انتخابتو