با وایتکس عمر گیاهان را افزایش می دهیم!

افزایش طول عمر گیاهان با وایتکس!

استفاده از وایتکس برای گیاهان داخلی در برخی موارد می تواند مفید باشد.

به گزارش دلتا، برخلاف تصور بسیاری از مردم که استفاده از وایتکس روی گیاهان داخلی خوب نیست و باعث خشک شدن درخت می شود. اما در برخی موارد می توان از این مواد شیمیایی برای درمان گیاهان داخلی استفاده کرد. در ادامه این قسمت از سبک زندگی به بررسی خواص وایتکس برای گیاهان آپارتمانی می پردازیم!

مزایای استفاده از وایتکس برای گیاهان

بسیاری از ما از آب جاوال برای ضدعفونی تجهیزات یا سطوح بهداشتی استفاده می کنیم. اما این تنها استفاده از این ضدعفونی کننده نیست. زیرا به دلیل توانایی در از بین بردن قارچ ها و باکتری ها برای گیاهان نیز قابل استفاده است. اگر به درستی از آن استفاده کنید، به راحتی می توانید حشرات و باکتری های گیاه را از بین ببرید. کاربردهای شیره جاوال برای گیاهان به شرح زیر است:

ماندگاری گلهای طبیعی

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به خرید گل به عنوان هدیه علاقه مند هستید و به این فکر می کنید که چگونه آنها را تازه نگه دارید؟ جالب است بدانید که با استفاده از وایتکس می توانید گل را برای مدت طولانی تری سالم و شاداب نگه دارید. برای تازه نگه داشتن گل، آب گلدان باید هر 12 ساعت یکبار تعویض شود. اگر کار می کنید یا به دلایلی وقت ندارید، می توانید یک قاشق چای خوری وایتکس را در آب گل حل کنید. در این صورت آب گل بوی بیشتری نخواهد داد و گل مدت بیشتری تازه می ماند.

افزایش عمر گیاهان خانگی

برای بسیاری از ما پیش آمده است که علیرغم نگهداری زیاد یا گلدان مجدد، می بینیم که گیاهمان پژمرده شده است. این شرایط زمانی رخ می دهد که باکتری ها به ریشه های گیاه حمله می کنند. در این صورت آب و مواد غذایی به گیاه نمی رسد.

برای رفع این مشکل و از بین بردن قارچ گلدان کافی است یک قاشق چایخوری وایتکس را با آب مخلوط کرده و در خاک بریزید. در این حالت وایتکس به عنوان حشره کش برای خاک گلدان عمل می کند و باکتری های گیاه را از بین می برد.

از بین بردن علف های هرز با وایتکس

یکی از مشکلات باغداران از بین بردن علف های هرز است زیرا اگر از بین نرود به مرور زمان باعث از بین رفتن محصول می شود. در این مدت برای جلوگیری از رشد مجدد علف های هرز خشک کردن و استفاده از وایتکس کافی است.

معایب استفاده از وایتکس برای گیاهان

علاوه بر تمام مزایای ذکر شده، عدم استفاده صحیح از وایتکس می تواند گیاه مورد علاقه شما را از بین ببرد. زیرا این محلول شیمیایی یک ماده قلیایی است و با تغییر PH خاک گلدان، مکانیسم داخلی گل را مختل می کند. در نتیجه در صورت استفاده بیش از حد باعث خشک شدن ریشه گل می شود.