با 13 نکته برای پخت مرغ خوشمزه و معطر آشنا شوید

با 13 نکته برای پخت مرغ خوشمزه و معطر آشنا

«خوشمزه بود اما کاش بوی بهتری داشت»، «کاش بیشتر سرخ شده بود» و… این جملات را اغلب از زبان افرادی که گوشت مرغ خورده اند می شنویم. پختن مرغ کار سختی نیست، اما اگر دقت نکنید، ممکن است غذای شما طعم خوبی نداشته باشد. بسیاری از افراد مرغ را قبل از پختن در آب نمک قرار می دهند و برخی از ادویه های مختلف استفاده می کنند. در این مقاله که مجموعه ای از مقالات انتخابتو است به نکاتی در مورد پخت مرغ پرداخته ایم. با ما بمان.

1. قبل از پختن مرغ، گوشت را در آب نمک قرار دهید

بزرگان بر این باورند که قرار دادن مرغ در آب نمک به پاک شدن هر گونه ناخالصی از گوشت کمک می کند. می توانید چند بار آب آن را عوض کنید، سپس مقداری ادویه اضافه کنید و گوشت را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید. به این ترتیب بوی نامطبوع مرغ از بین رفته و طعم بهتری به آن داده می شود. علاوه بر این، ادویه ها هنگام سرخ کردن گوشت نمی سوزند.

2. مرغ را یخ بزنید

مرغ منجمد را نباید مستقیماً در روغن داغ سرخ کرد. قبل از پختن مرغ، گوشت را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید به دمای محیط برسد و یخ کاملا آب شود. اگر گوشت منجمد را سرخ کنید، نه تنها گوشت به بشقاب می‌چسبد، بلکه تکه تکه می‌شود. برای اینکه مرغ بهتر برشته شود، می توانید گوشت را از شب قبل از فریزر خارج کرده و در پلاستیک بگذارید و در یخچال نگهداری کنید. برای یخ زدایی مرغ از آب داغ استفاده نکنید. این باعث می شود که باکتری های مختلف روی سطح گوشت و سینک شما تکثیر شوند.

فیله مرغ پروتئین را تامین می کند - 0.9 کیلوگرم

سینه مرغ بدون استخوان 0.9 کیلوگرم پروتئین دارد

3. استفاده از ظروف نچسب

یک تابه یا قابلمه نچسب را روی آتش بگذارید. پس از داغ شدن تابه، شعله گاز را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. پوست مرغ را در تابه بریزید و خوب سرخ کنید. اگر کره دوست دارید، می توانید پس از سرخ شدن کامل مرغ، مقداری کره به آن اضافه کنید. در این صورت باید مراقب باشید که کره نسوزد. می توانید روی قابلمه را هم بپوشانید. به این ترتیب می توان مرغ را هم پخت و هم سرخ کرد.

ست 6 عدد قابلمه پارچه جداسازی مدل پ
51 درصد

3,100,000

۱,۹۹۰,۰۰۰ به مرد

نکاتی در مورد پخت مرغ

4. چاشنی مرغ کبابی

اگر مرغ را از قبل آماده نکنید و روی کباب پز یا رنده مخصوص گریل نگذارید، آب موجود در آن تبخیر شده و باعث رشته شدن و پخت بیش از حد گوشت می شود. برای کباب کردن کامل مرغ، ابتدا آن را روی یک سطح صاف در آشپزخانه مانند تخته قرار دهید و سپس مرغ را با چرخ گوشت بزنید تا نرم شود. سپس مرغ را در مخلوطی از پودر سیر، زیره، گشنیز، پاپریکا و نمک قرار دهید تا مزه دار شود. گوشت را به مدت سه تا چهار ساعت در یخچال قرار دهید تا ادویه ها جذب گوشت شوند. سپس گریل را گرم کنید و مرغ را روی آن قرار دهید.

زعفران یاقوت تیموری - 2.304 گرم

5. استفاده کافی از ادویه جات ترشی جات

بسیاری از مردم بر این باورند که هر چه مرغ در چاشنی بیشتر باشد، طعم بهتری خواهد داشت. اما متاسفانه اینطور نیست. اگر از آب یا پوست مرکباتی مانند پرتقال و لیمو برای پخت مرغ استفاده می کنید، باید گوشت را به مدت دو تا سه ساعت در این مواد خیس کنید. خیساندن گوشت مرغ در آب مرکبات بیش از چهار ساعت باعث افزایش جذب مواد اسیدی این ادویه ها و در نتیجه نرم شدن گوشت می شود.

ادویه مرغ و ماهی گلستان - 90 گرم
% 5

۴۶۸۰۰

۴۴,۴۶۰ به مرد

6. از برداشتن استخوان ها و تکه های پوست مرغ خودداری کنید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین سرخ کردن مرغ با جدا شدن گوشت آن مواجه شده باشید. این به این دلیل است که استخوان از گوشت جدا می شود. استخوان مرغ علاوه بر تاثیر بر طعم، به حفظ شکل گوشت در هنگام سرخ کردن یا پخت کمک می کند. وجود پوست در گوشت مرغ به اضافه شدن چربی به مرغ در هنگام سرخ کردن کمک می کند و رطوبت و بافت گوشت را حفظ می کند.

1717620384 487 با 13 نکته برای پخت مرغ خوشمزه و معطر آشنا

7. اطمینان از تازه بودن مرغ

قبل از پختن مرغ از تازه بودن گوشتی که تهیه می کنید مطمئن شوید. گوشت مرغ تازه صورتی و براق است در حالی که گوشت مرغ غیر تازه رنگی مایل به خاکستری و بنفش دارد. بوی مرغ تازه آنقدرها هم بد نیست و قابل تحمل است.
بیشتر بخوانید: تمام نکاتی که برای خرید مرغ سالم و تازه باید بدانید

مرغ و گوشت تازه و با کیفیت را می توانید از سوپرمارکت دیجی کالا خریداری کنید:

فیله مرغ پروتئین را تامین می کند - 0.9 کیلوگرم

سینه مرغ بدون استخوان 0.9 کیلوگرم پروتئین دارد

8. بریدن سینه

اگر دقت کرده باشید سینه مرغ به اندازه یک دست نیست. برخی از قطعات نازک تر و برخی ضخیم تر هستند. برای اینکه مرغ بهتر بپزد و سرخ شود، باید سینه را برش دهید. این کار را حتما با چاقوی تیز انجام دهید تا بافت گوشت تغییر نکند. پس از سرخ شدن سینه مرغ، بهتر است دیگر آن را در آب مرغ نپزید. این کار باعث از هم پاشیدگی گوشت می شود. با این حال می توانید هنگام تهیه ته چین آن را روی برنج قرار دهید.

9. تمایز اساسی پوست مرغ

برداشتن پوست مرغ با دست کار ساده ای به نظر می رسد. اما این کار باعث آسیب به مرغ و افزایش خطر مسمومیت غذایی می شود. برای این کار یک چاقوی تیز بردارید و پوست مرغ را به آرامی از گوشت جدا کنید.

10. از بشقاب مناسب اندازه مرغ استفاده کنید

از تابه یا قابلمه مناسب اندازه مرغ خود استفاده کنید. تکه های گوشت نباید به یکدیگر برخورد کنند. داخل تابه به اندازه ای روغن بریزید که تمام سطح آن را بپوشاند. تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. مرغ تند را در تابه بریزید و بگذارید خوب بپزد. ممکن است مرغ در چند دقیقه اول کمی به تابه بچسبد. نگران نباشید. وقتی مرغ طلایی شد، آن را از ماهیتابه خارج کنید. وقتی رنگ گوشت کمی قهوه ای شد، می توانید آن را برگردانید.

11. از پختن مرغ و سبزیجات با هم خودداری کنید

ابتدا مرغ را سرخ کنید تا پخته و طلایی شود. پس از سرخ شدن مرغ را از روی اجاق بردارید و ماهیتابه را دوباره گرم کنید. سپس سبزیجات را به ماهیتابه اضافه کرده و سرخ کنید. بعد از طلایی شدن سبزی ها می توانید مرغ سرخ شده را به آنها اضافه کنید. اگر مرغ و سبزیجات با هم پخته شوند، سبزیجات می سوزند و مرغ همچنان خام می ماند.
برای اطلاعات بیشتر: طرز تهیه نودل با مرغ و سبزیجات; سریع، آسان و خوشمزه

12. مرغ را گرم کنید

اگر مرغ را پخته اید و می خواهید از آن در وعده های غذایی بعدی استفاده کنید، تمام گوشت را دوباره گرم نکنید. مقداری از گوشت مرغ را برش داده و در فویل بپیچید. سپس گوشت را در فر قرار دهید و آن را گرم کنید. چند بار حرارت دادن گوشت باعث خشکی و رشته شدن گوشت می شود.

بیشتر بخوانید: طرز پخت مرغ سوخاری در فر

13. از بین بردن بوی گوشت قبل از پختن مرغ

برای از بین بردن بوی مرغ می توانید در حین جوشاندن گوشت مقداری برگ بو و پیاز را در آب قرار دهید. همچنین می توانید قبل از پختن گوشت را در مخلوط ادویه هایی مانند دارچین، نمک و زعفران قرار دهید. برای رفع بوی مرغ می توانید بعد از شستن تکه های مرغ مقداری نمک به گوشت شسته شده اضافه کنید و گوشت را چند ساعت در یخچال نگهداری کنید. برای از بین بردن این بو بهتر است از ادویه هایی استفاده کنید که عطر و طعم زیادی دارند مانند زنجبیل.

چوب دارچین صنایع غذایی شاد - 120 گرم

۸۵۰۰۰

۷۸۲۰۰

به مرد

دارچین مهرانوش - 20 گرم

۴۱۰۰۰

۳۲۸۰۰

به مرد

آخرین کلمه
پختن کاری مرغ به ظاهر ساده است، اما با جزئیات زیادی همراه است. اگر مرغ خوب پخته نشود، ممکن است بوی بدی پیدا کند یا تکه های آن در دندان بچرخد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باید در پخت مرغ به نکات مختلفی توجه کرد. حتما گوشت مرغ تازه بخرید. با توجه به ذائقه خود از ادویه های مختلف استفاده کنید. قبل از پختن مرغ بهتر است استخوان و پوست گوشت را جدا نکنید. وجود این مواد به طعم بهتر مرغ کمک می کند و از فاسد شدن گوشت جلوگیری می کند.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا