بروز کمردرد ممکن است نشانه بیماری های کلیوی باشد/ علائم هشدار دهنده چیست؟

بروز کمردرد ممکن است نشانه بیماری های کلیوی باشد علائم

پیمان صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان این مطلب گفت: کمردرد یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی با آن مواجه می شوند و به دلیل مشکلاتی در ستون فقرات و نواحی اطراف آن ایجاد می شود، اما گاهی اوقات عضو دیگری مانند کلیه ها نیز می تواند باعث درد شود. ناحیه کمر

توجه داشته باشید که گاهی اوقات افراد درد کلیه و کمردرد را با یکدیگر اشتباه می گیرند و به دلیل پیچیدگی سیستم بدن، ممکن است درد در یک قسمت از بدن انسان، قسمت دیگری از بدن را نیز درگیر کند و به همین دلیل است. ممکن است کمردرد را با درد کلیه اشتباه بگیرید.

این جراح کلیه و مجاری ادرار تصریح کرد: در اکثر مواقع کمردرد در هر نقطه از کمر حتی پایین تنه احساس می شود اما درد کلیه معمولا بین دنده ها و پهلوها احساس می شود و میزان کمردرد ثابت است. در زمان های مختلف نیست و با شدت و ضعف همراه است، اما درد کلیه تا پایان درد مداوم است.

صالحی ادامه داد: کمردرد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله بیرون زدگی دیسک کمر، پوکی استخوان، اسپاسم عضلانی و حتی شکستگی استخوان های کمر باشد. درد کلیه ناشی از عفونت کلیه، سرطان کلیه یا وجود سنگ کلیه است.

وی با بیان اینکه کمردرد به ناحیه کمر، پاها یا انگشتان پا کشیده می شود، اما درد کلیه به قسمت تحتانی شکم و داخل ران ها کشیده می شود، بیان کرد: ادرار تیره، ادرار دردناک، یبوست یا اسهال، حالت تهوع، وجود خون در ادرار. درد شکم، خستگی، تکرر ادرار و تب و لرز ممکن است از علائم درد کلیه باشند.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری توضیح می دهد که کمردرد می تواند ناشی از اسهال، یبوست، سفتی در پشت و ستون فقرات، مشکل در ایستادن و راه رفتن، خواب آلودگی یا سوزن سوزن شدن وی با بیان اینکه درد در پاها و ساق پا، شانه یا گردن وجود دارد، اضافه کرد: اگر درد کلیه به دلیل وجود سنگ کلیه باشد، درد شدیدتر می شود، در حالی که درد ناشی از عفونت کلیه ممکن است متوسط ​​باشد، اما ممکن است در هر دو. این دردها با علائمی مانند تب، تهوع و استفراغ دیده می شوند.

صالحی افزود: تفاوت کمردرد و درد کلیه را نیز می توان با اندازه گیری حساسیت لمسی تشخیص داد. به طور معمول، افراد هنگام کمردرد علائم حساسیت لمسی را تجربه می کنند، اما در صورت وجود مشکلات کلیوی، علائم حساسیت لمسی شدید وجود ندارد و فقط گاهی اوقات نواحی نزدیک به کلیه تحت تأثیر این بیماری قرار می گیرند. وضعیت.