(تصاویر) زیباترین گیاهان مقاوم در برابر سرما و یخبندان

تصاویر زیباترین گیاهان مقاوم در برابر سرما و یخبندان

فرا رسیدن سرمای پاییز و زمستان به این معنا نیست که گیاهان باغ، باغ، بالکن و خانه شما پژمرده و پژمرده می شوند. گیاهان مقاوم در برابر سرما یکی از موهبت های خداوندی که در فصل سرما برای دوستداران طبیعت قوت قلب دارد، هم در آپارتمان و هم بیرون از خانه قابل نگهداری است. با راهنمای ما همراه باشید تا بهترین گیاهان مقاوم به سرما را برای نگهداری در فصول سرد سال به شما معرفی کنیم.

1- سرهرگل

به گزارش مهلاتو، اکیناسه گیاهی دارویی با ظاهری زیبا است که اغلب با گل های بنفش، صورتی، قرمز، زرد و نارنجی دیده می شود. این گیاه از خانواده کاسنی است و برای درمان زخم، سرماخوردگی، عفونت و بسیاری از بیماری های دیگر استفاده می شود. سرخرگل به سرما و خشکی مقاوم است و دمای تا منفی 10 درجه سانتیگراد را به راحتی تحمل می کند. گیاه سرهرگل به نور زیاد نیاز دارد و خاکهای سبک (شنی) و متوسط ​​(لومی) را تحمل می کند.

(تصاویر) زیباترین گیاهان مقاوم در برابر سرما و یخبندان

2- زنبق لیموترش

زنبق لیموی رشتی که با نام‌های دیلی زرد نیز شناخته می‌شود، گیاهی زینتی با برگ‌های سبز براق و گل‌های شیپوری‌شکل معطر به رنگ زرد لیمویی است. این گیاه دارای ساقه های بلند و بلند و گل های متعدد و جوانه های پر تا متوسط ​​است. این گل ها عمر کوتاهی دارند و هر کدام یک روز عمر می کنند. گل‌های این نوع از گل روزنه برای مصارف آشپزی و همچنین برای مصارف زینتی در آسیا استفاده می‌شود. این گیاه کاملاً مقاوم به سرما است و برای رشد به خاکی با زهکشی خوب و آبیاری منظم نیاز دارد. البته می تواند کم آبی را نیز تحمل کند.

(تصاویر) زیباترین گیاهان مقاوم در برابر سرما و یخبندان

3- گربه ای

گیاه گربه ای یک گیاه دارویی معطر و با ارزش است که به دلیل عشق گربه ها به بوی این گیاه نامگذاری شده است. این گیاه مسکن و آرامش بخش است و عصاره آن نیز هورمون های جوانی را در انسان تحریک می کند. گیاه گربه ای در برابر سرما و یخبندان کاملا مقاوم است و می تواند در برابر خشکسالی مقاومت کند. این گیاه برای رشد به آب کافی و خاک نیمه سنگین حاوی ترکیبات آلی نیاز دارد.

(تصاویر) زیباترین گیاهان مقاوم در برابر سرما و یخبندان

4- مرزنجوش

مریم گلی گیاهی شبیه رزماری از خانواده نعناع است. این گیاه خرنوب بومی آسیای صغیر و مدیترانه است و به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند A، B و C در طب سنتی از مقبولیت بالایی برخوردار است. گیاه مریم گلی با رشد در مناطق مختلف و شرایط دمایی به یک گیاه بالقوه جهانی تبدیل شده است. این گیاه به سرما و خشکی مقاوم است و حتی در زمستان نیز می تواند زنده بماند.

(تصاویر) زیباترین گیاهان مقاوم در برابر سرما و یخبندان

5- پیچ امین الدوله

پیچ امین الدوله گیاهی است چند ساله با گل‌های سفید معطر و بومی بخش‌هایی از اروپا، انگلستان و آمریکای شمالی. این گیاه درختچه ای همیشه سبز یا نیمه همیشه سبز، بالا رونده و پیچنده است که پس از مدتی رنگ گل های آن از سفید به زرد تغییر می کند. گل پیچ امین الدوله هم به سرما و هم در برابر حرارت مقاوم است و دمای بین 15- تا 40 درجه سانتیگراد را تحمل می کند و برای گلدهی نیاز به نور مستقیم خورشید و آبیاری منظم دارد.

(تصاویر) زیباترین گیاهان مقاوم در برابر سرما و یخبندان

گل 6 سانت

گل صد تومانی گیاهی جذاب و زیبا با رنگ های جذاب از خانواده گیاهان گلدار است که سال هاست باغ خانه های بسیاری را زینت می دهد. این گیاه در آسیا و جنوب اروپا یافت می شود و بین 25 تا 40 گونه مختلف دارد. بیشتر گلهای این گیاه زیبا معطر و درشت هستند و زمان گلدهی آن اواخر بهار و اوایل تابستان است. گل همیشه بهار مقاوم به سرما بوده و به خاکی غنی از مواد مغذی و با زهکشی مناسب نیاز دارد.

(تصاویر) زیباترین گیاهان مقاوم در برابر سرما و یخبندان

7- پماد زنبور عسل

مومیایی زنبور عسل یک گیاه چند ساله زیبا است که به خاطر گل های چشمگیر و توانایی جذب زنبورها، پروانه ها و مرغ مگس خوار به باغ معروف است. گونه های مختلفی از این گیاه با گل های قرمز روشن، قرمز تیره و صورتی متمایل به ارغوانی وجود دارد. گیاه مومیایی زنبور عسل از خانواده نعناع است، مقاوم به سرما بوده و برای رشد به خاکی مرطوب و نور کافی با زهکشی مناسب نیاز دارد.

(تصاویر) زیباترین گیاهان مقاوم در برابر سرما و یخبندان

8- تاج ملوک

گل تاج الملوک گیاهی زیبا و چند ساله با برگ های سه قسمتی سبز تیره، با بیش از 50 گونه مختلف و گل های بزرگ با رنگ های متنوع است. رایج ترین رنگ هایی که در این گل دیده می شود بنفش، آبی و سفید است و هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. این گیاه دارای ساقه گل پیچ خورده است که باعث وارونه شدن گل می شود. گل تاج الملوک به سرما مقاوم است و برای رشد به خاکی با زهکشی مناسب، آبیاری منظم و 8 ساعت نور کامل در روز نیاز دارد.