(تصاویر) 10 گل سیاه محبوب در جهان

تصاویر 10 گل سیاه محبوب در جهان

گل های سیاه یکی از غیر معمول ترین گل هایی هستند که می توانید در باغ خود پرورش دهید. این گل ها جذابیت زیادی به دسته گل می دهند. جالب است بدانید که بیشتر گل‌های سیاه در واقع کاملاً سیاه نیستند و دارای سایه‌های عمیق آبی، قرمز، قهوه‌ای و بنفش هستند که سیاه به نظر می‌رسند. در واقع هیچ گل کاملا سیاهی در طبیعت وجود ندارد و سیاهی آنها به دلیل غلظت مواد شیمیایی طبیعی به نام آنتوسیانین است که در واقع رنگدانه های قرمز، بنفش و آبی هستند. گل سیاه نماد رمز و راز، ظرافت و غم است. امروز شما را با 10 نمونه از محبوب ترین گل های سیاه آشنا می کنیم:

(تصاویر) 10 گل سیاه محبوب در جهان

1- شیپور سیاه

به گزارش ماهیلاتو، شیپور گلی مخروطی شکل است که در طبیعت به رنگ های سفید، صورتی، زرد، یاسی، نارنجی و سبز یافت می شود. یکی از گونه های خاص و منحصر به فرد این گل شیپور سیاه است. جالب است بدانید که برگ های سیاه شیپور ابتدا سبز بوده و پس از مدتی لکه های تیره روی آن ظاهر می شود. این گل معمولا بین 15 تا 50 سانتی متر رشد می کند و فصل گلدهی آن تابستان است. شیپور سیاه عاشق نور خورشید است و به دمای بالای 28 درجه سانتی گراد حساس است.

(تصاویر) 10 گل سیاه محبوب در جهان

2- رز سیاه

خاستگاه اصلی گل رز سیاه روستایی کوچک و دورافتاده در ترکیه به نام هلفتی است. این گل یکی از گل های محبوبی است که برای تزیین مراسم و گل آرایی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و انواع باکارات سیاه، یشم سیاه، زیبا سیاه، رز نیجرت، تابو و جزر و مد موجود است. رنگ واقعی این گل ها مخلوطی از قرمز سیاه مانند و بنفش بسیار تیره است که توسط باغبان های حرفه ای پرورش داده شده است.

(تصاویر) 10 گل سیاه محبوب در جهان

3- نرو آنتوریوم سیاه

دو گیاه آنتوریوم، Black Love و Black Queen، هر دو بنفش تیره و قرمز هستند و تقریباً سیاه به نظر می رسند. برگ های این گیاهان قلبی شکل هستند و به گفته ناسا یکی از بهترین گیاهان برای عاری از مواد شیمیایی مضر و آلودگی منطقه هستند.

(تصاویر) 10 گل سیاه محبوب در جهان

4- رویال بورگوندی (هلبروس)

بیشتر گلهای هلبوروس صورتی یا سفید هستند که نادرترین آنها بنفش تیره است. این گیاه با وجود زیبایی فوق العاده ای که دارد سمی است. رویال مارون که با نام گل رز کریسمس نیز شناخته می شود، در اوایل بهار شکوفا می شود و به راحتی می توان آن را در گلدان، زیر نور معمولی و زیر نور خورشید پرورش داد. این گل تضاد جالبی در دسته گل ایجاد می کند. از این رو یکی از زیباترین گل ها در تزیین دسته گل به حساب می آید.

(تصاویر) 10 گل سیاه محبوب در جهان

5- ملکه لاله شب

قدیمی ترین و معروف ترین لاله سیاه La Tulipe Noire بود که در سال 1891 به دنیا معرفی شد. این گیاه دیگر وجود ندارد. گل لاله ملکه شب که در سال 1955 معرفی شد یک گیاه پیازدار بسیار بادوام و کم توقع است که در اواسط ماه مه شکوفا می شود. این گل که ظاهری بسیار کلاسیک و چشمگیر دارد به راحتی در باغچه و گلدان قابل پرورش است.

(تصاویر) 10 گل سیاه محبوب در جهان

6- کوکب سیاه

نرگس سیاه گیاهی است با رنگدانه های قرمز بسیار تیره که شبیه شب تاریک است. در دوران ویکتوریا، این گیاه به عنوان نماد فداکاری و پیوند ابدی شناخته می شد. کوکب سیاه آنقدر زیباست که فیلم کوکب سیاه با نام آن در سال 2006 فیلمبرداری شد.

(تصاویر) 10 گل سیاه محبوب در جهان

7- گل خفاش (تاکا شانتریری)

چانتریری تاکای گیاهی زیبا است که به گل خفاش، گل شیطان و سبیل گربه نیز معروف است. این گیاه در پرواز بسیار شبیه خفاش است، رنگ آن قهوه ای تیره و سیاه آبنوس به نظر می رسد. برخی از دانشمندان بر این باورند که این گیاه علاوه بر زیبایی خاصیت ضد سرطانی نیز دارد.

(تصاویر) 10 گل سیاه محبوب در جهان

8- گل ختمی سیاه

هالی هاک سیاه یک گل بنفش تیره است که سیاه به نظر می رسد. این گل که نماد دوستی و مهربانی است در ماه های تابستان شکوفا می شود. از این گل برای تهیه چای دارویی برای پیشگیری و درمان اختلالات تنفسی و مشکلات دستگاه گوارش نیز استفاده می شود. از این گل برای درمان زخم ها و التهابات دردناک نیز استفاده می شود.

(تصاویر) 10 گل سیاه محبوب در جهان

9- گل اطلسی سیاه

Black Velvet در سال 2010 با استفاده از تکنیک های پرورش گیاه طبیعی ساخته شد. این گل کمیاب کاملاً سیاه است و تولید آن چهار سال طول کشیده است.

(تصاویر) 10 گل سیاه محبوب در جهان

10- شمعدانی سیاه

شمعدانی سیاه که با نام های بیوه سیاه و بیوه سوگوار نیز شناخته می شود، بومی اروپای جنوبی، مرکزی و غربی است که در مناطق مرطوب و سایه رشد می کند. رنگ این گیاه بنفش تیره شبیه به سیاه است.