تعداد بیماران آلزایمر تا سال 2050 سه برابر می شود / تاثیر روغن زیتون بر سلامت مغز

تعداد بیماران آلزایمر تا سال 2050 سه برابر می شود

میر شهرام صفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بیماری آلزایمر به عنوان اپیدمی قرن بیست و یکم شناخته می شود، گفت: پیش بینی می شود تا سال 2050 تعداد مبتلایان به آلزایمر در جهان سه برابر شود و تلاش ها برای پیشگیری از این بیماری ادامه دارد. افراد باید به عوامل زمینه ساز آلزایمر از جمله عوامل متابولیکی، جسمی، روانی، تغذیه ای، محیطی و شیوه زندگی توجه کنند.

وی افزود: اخیراً هوش مصنوعی ساخته شده است که می تواند تنها با انجام آزمایش خون، اندازه گیری میزان چربی، بررسی برخی ژن ها و برخی عوامل التهابی تشخیص دهد که فرد 7 سال قبل از بروز علائم به آلزایمر مبتلا می شود. .” یا نه

فیزیولوژیست عصبی تنها در آمریکا، آلزایمر در هر دقیقه تشخیص داده می شود و دو سوم افراد مبتلا به این بیماری را زنان تشکیل می دهند.

صفری ادامه داد: سپس مطالعات نشان داده است که دو ترکیب پروبیوتیک گیاه گنجانده شده است اینولین و فروکتولیگوساکارید اگر به مدت 12 هفته مصرف شود، می تواند سرعت پردازش مغز را افزایش دهد، حافظه را بهبود بخشد و عملکردهای شناختی را در افراد بالای 60 سال بهبود بخشد که باعث بهبود عملکردهای شناختی پس از تغییر می شود. زمین میکروبیوم روده توسط این دو پروبیوتیک کنترل می شود.

وی بیان کرد: استفاده از غذاهای گیاهی، سبزیجات، میوه ها و غذاهای دریایی می تواند از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر جلوگیری کند و نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد که در صورت کمبود ویتامین D، احتمال ابتلا به آلزایمر در افراد تا 40 درصد افزایش می یابد.

فیزیولوژیست عصبی وی افزود: طبق تحقیقات انجام شده روغن زیتون علاوه بر تاثیر بر سلامت قلب می تواند اثرات مثبتی بر سلامت مغز نیز داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه کمی بیشتر از یک قاشق چای خوری روغن زیتون می تواند خطر مرگ را تا 28 درصد کاهش دهد. زوال عقل