تونی لیانگ ریاست هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو را بر عهده دارد

تونی لیانگ ریاست هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو را بر

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، تونی لیانگ بازیگر چینی-هنگ کنگی رئیس هیئت داوران بخش رقابت های بین المللی سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم توکیو (TIFF) شد.

این بازیگر 61 ساله که در سال 2000 برای بازی در فیلم “در حال و هوای عشق” به کارگردانی وونگ کاروایی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کن شد، گفت: از 12 سالگی در هنگ کنگ بزرگ شده ام. سال‌هاست که تمام فیلم‌های کلاسیک ژاپنی را که در آن زمان تماشا می‌کردم، تماشا می‌کردم.

مهر نوشت: ارتباط لیانگ با جشنواره فیلم توکیو به سال 2000 برمی گردد که «در حال و هوای عشق» در بخش نمایش ویژه سیزدهمین دوره جشنواره به نمایش درآمد. او در سال 2008 با «راک سرخ» بازگشت و پس از 15 سال وقفه، در سال 2023 به جشنواره بازگشت تا در یک مسترکلاس شرکت کند و فیلم «2046» را در بخش تمرکز جهانی به نمایش بگذارد.

لیانگ از زمانی که فعالیت خود را روی پرده سینما در دهه 1980 آغاز کرد، در بیش از 100 فیلم سینمایی ظاهر شد. سه نفر از آنها برنده جایزه شیر طلایی در ونیز شدند. اینها شامل “شهر غم ها” محصول 1989 هو هسیائو هسین و “سیکلو” اثر تران آن هونگ است. هشدار شهوت توسط آنگ لی در سال 1995 و 2007. او سال گذشته جایزه یک عمر دستاورد شیر طلایی را از جشنواره فیلم ونیز دریافت کرد.

این بازیگر همچنین در فیلم قهرمان نامزد اسکار سال 2002 و فیلم‌های پرفروش از جمله فیلم‌های جهنمی سال 2002 اندرو لاو و آلن مک و دنباله شانگکی و افسانه ده حلقه مارول در سال 2021 بازی کرد. او اخیرا در فیلم انگشت طلایی فلیکس چونگ بازی کرد که برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در جوایز فیلم هنگ کنگ شد و در حال حاضر مشغول فیلمبرداری فیلم دوست خاموش کارگردان مجارستانی ایلدیکو انیدی است که در سال 2025 اکران می شود.

سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم توکیو از 28 اکتبر تا 6 نوامبر (7 تا 16 آبان) برگزار می شود.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین