خواص خربزه + تاثیر خربزه در کاهش وزن، دیابت و موارد منع مصرف

خواص خربزه تاثیر خربزه در کاهش وزن، دیابت و

انتخابتو، خربزه میوه ای آبدار تابستانی مانند هندوانه و طالبی است. بخشی از آن با در نظر گرفتن خانواده کدو تنبل و خیار، خربزه نیز مانند همه میوه ها و سبزیجات فاقد چربی و کلسترول و حاوی فیبر است، متخصصان تغذیه اذعان دارند که زنان به جای اینکه بدانند خواص خربزه برای سلامت پوست و مو چقدر مفید است، این را قبول دارند. آنها به دنبال جراحی هستند صبح و عصر خربزه می خورند تا زیبا شوند.

ماهیت خربزه از نظر طب سنتی

خربزه به طور طبیعی گرم و مرطوب است و مصرف آن برای افراد خونسرد بسیار مناسب و با مزاج آنها سازگار است. با خوردن خربزه گرم و مرطوب می توانید از این میوه خوشمزه و آبدار نهایت استفاده را ببرید. آنها با جوانه گندم در صبح اثرات مثبت بیشتری نشان می دهند.

خوردن خربزه چه فوایدی برای بدن دارد؟

ترکیب خاص خربزه به این میوه اجازه می دهد تا نقش مهمی در بسیاری از عملکردهای بدن داشته باشد و برخی از مزایای این میوه منحصر به فرد برای سلامتی بدن انسان به شرح زیر است:

بهبود بینایی

خربزه حاوی مقادیر بالایی ویتامین A و کاروتنوئیدها ترکیبی که برای محافظت از سلامت چشم بسیار مفید است لوتئین و زآگزانتین خربزه همچنین می تواند به فیلتر کردن پرتوهای مضر نور آبی کمک کند. به گفته پزشکان، این ترکیب قدرتمند در خربزه از چشم ها در برابر آسیب های ناشی از انحطاط محافظت می کند. مکالی تسکین چشم مرتبط با سن بتاکاروتن خربزه همچنین از تشکیل آن جلوگیری می کند انحطاط ماکولادر آب مروارید و حساسیت چشم به اشعه ماوراء بنفش (UV) موثر است.

جلوگیری عفونت با آسم

یک فنجان یا 177 گرم خربزه حاوی 3580 میکروگرم است. بتاکاروتن بنابراین می توان از این میزان بالا جلوگیری کرد عفونت با آسم همچنین موثر باشد بتاکاروتنخربزه حاوی ویتامین C است که از بدن در برابر عفونت ها محافظت می کند. آسم موثر است، ماده دیگری در خربزه وجود دارد به نام. کولین مطالعه ای که در سال 2010 روی بیماران انجام شد، همچنین دارای یک آنتی اکسیدان است. آسم نشان داد که بیمارانی که از این ماده استفاده می کردند، کاهش التهاب در بدن را تجربه کردند.

سلامت قلب

نقش خربزه در بهبود سلامت قلب دوچندان است، از آنجایی که خربزه حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی است، می تواند به کاهش کلسترول بد در بدن کمک کند و از گرفتگی عروق جلوگیری کند، از طرفی خربزه حاوی پتاسیم است، پتاسیم رگ ها را باز می کند. فشار خون را در بدن کاهش می دهد که می تواند به کاهش بیماری های قلبی عروقی یا حمله قلبی و سکته کمک کند.

به سیستم گوارش کمک کنید

خربزه حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی (فیبر محلول) است. پکتیناین ماده می تواند به دفع مواد زائد از روده و درمان یبوست و سایر مشکلات مربوط به روده کمک کند، در حالی که این فیبر احساس سیری ایجاد می کند و از پرخوری جلوگیری می کند که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

از دیابت جلوگیری کنید

حاوی خربزه پکتین و این ماده ممکن است در پیشگیری از دیابت، عملکرد موثر باشد پکتین انواع دیگر فیبر نیز به تنظیم جریان قند در سیستم گردش خون و کاهش خطر افزایش قند خون کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از آنجایی که خربزه حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که در تقویت سیستم ایمنی موثر است، سایر مواد مغذی خربزه مانند ویتامین A، کاروتنوئیدها و بیوفلاونوئیدها همچنین نقش آنتی اکسیدانی دارد و می تواند از بدن در برابر بیماری ها محافظت کند. این آنتی اکسیدان ها از اثرات مضر رادیکال های آزاد که باعث سلول های سرطانی می شوند جلوگیری کرده و خطر ابتلا به سرطان دهان، ریه، روده بزرگ و سینه را کاهش می دهد.

سلامت پوست و مو

خربزه نقش مهمی در سلامت پوست و مو دارد زیرا حاوی ویتامین های A و C است، ویتامین A در رشد و نگهداری تمام بافت های بدن نقش دارد و ویتامین C می تواند تولید کلاژن را در بدن افزایش دهد. یک ماده مهم برای پوست و مو.

مواد مغذی در خربزه

خوردن میوه در طول رژیم غذایی و در وعده عصرانه یا صبحگاهی یک انتخاب فوق العاده صحیح است زیرا علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن، شل کردن خربزه که یکی از میوه های مشخصه ای است که از افتادگی پوست جلوگیری می کند و حاوی ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن است، حاوی ویتامین ها، آب فراوان، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم و بسیاری فواید دیگر است. برخی از مواد مغذی این میوه بی نظیر برای سلامت بدن عبارتند از:

بتاکاروتن

در حین صحبت کردن بتاکاروتن همه ما به میوه های زرد و نارنجی مانند هویج فکر می کنیم، اما خربزه یکی از میوه هایی است که حاوی مقدار زیادی از آن است. بتاکاروتن در مقایسه با میوه هایی مانند خربزه، زردآلو، گریپ فروت، پرتقال، هلو، شلیل و انبه که این اصل را به خوبی زیر پا می گذارند. بتاکاروتن بیشتر وجود دارد بتاکاروتن با تبدیل شدن به ویتامین A در بدن انسان، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل می کند و با رادیکال های آزاد که اتم های ناپایداری هستند که باعث تخریب سلول های بدن می شوند، مبارزه می کند.

ویتامین سی.

طبق تحقیقات، میزان توصیه شده روزانه خربزه به دلیل دارا بودن این ویژگی است، از آنجایی که ویتامین C لازم در خربزه باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود، این میوه توصیه و تجویز متخصصان تغذیه است.

فولات

فولات این ویتامین B9 است که به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می شود، این ماده مغذی خواص زیادی برای زنان به ویژه زنان باردار دارد.

این

خربزه حاوی 90 درصد آب است، اگر به تازگی یک رژیم غذایی صحیح و اصولی را انتخاب کرده اید، باید به نحوی آب از دست رفته بدن خود را جبران کنید، خوردن خربزه به شما کمک می کند بدن خود را در طول روز هیدراته نگه دارید و قلب خود را سالم نگه دارید.

خواص خربزه + تاثیر خربزه در کاهش وزن، دیابت و موارد منع مصرف

فیبر

یکی از ویژگی های خربزه فیبر بودن آن است. داشتن فیبر مناسب در غذا نه تنها از پرخوری جلوگیری می کند بلکه از مشکلات گوارشی مانند یبوست و دل درد ناشی از مصرف شما جلوگیری می کند.

پتاسیم

یک برش متوسط ​​خربزه حدود چهار درصد از ارزش روزانه پتاسیم را تامین می کند که به تعادل الکترولیت ها در بدن کمک می کند و همچنین برای سلامت اعصاب و انقباض عضلات مفید است.

چه کسانی مجاز به مصرف خربزه نیستند؟

افراد مبتلا به سندرم آلرژی دهانی (OAS): آنها ممکن است در هنگام خوردن خربزه واکنش های آلرژیک را تجربه کنند. بنابراین، اگر از این بیماری رنج می برید یا واکنش های آلرژیک دارید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

افرادی که به خربزه حساسیت دارند: خربزه از خانواده خربزه است. بنابراین اگر به خربزه حساسیت دارید نباید خربزه بخورید.

افراد مبتلا به مشکلات کلیوی: خربزه سرشار از پتاسیم است و این ماده مغذی برای بیماران کلیوی بسیار خطرناک است.

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا سایر بیمارانی که در رژیم غذایی خود به غذاهای کم قند نیاز دارند: لازم است در مصرف خربزه احتیاط کنید و قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.