درباره این گیاه آپارتمانی معروف بیشتر بدانید

این گیاه آپارتمانی معروف را بیشتر بشناسید

سانسوریا یکی از گیاهان آپارتمانی است که امروزه در بسیاری از خانه ها یافت می شود. دلیل محبوبیت این گیاه سازگاری با شرایط آپارتمانی و ماندگاری آن است.

به گزارش ایسنا، سانسوریا گیاهی از خانواده مارچوبه و بومی مناطق گرمسیری، آفریقای مرکزی و آسیای جنوب شرقی است. این گیاه به نور کم، رطوبت کم، دمای 37 درجه سانتیگراد و خاک شنی یا آهکی با زهکشی خوب نیاز دارد.

جوانه های این گیاه معمولاً از ساقه بیرون می آیند و ضخیم، شمشیری شکل یا استوانه ای هستند. این گیاه در یک گلدان کوچک و تنگ بهتر رشد می کند.

سانسوریا دارای برگ های ضخیم، باریک و سفت است و در 3 رنگ آبی، سبز و مهتابی وجود دارد.

همچنین گفته می شود این گیاه زینتی با جذب سموم موجود در هوا، تصفیه کننده هوا است.

همانطور که در منابع مختلف گفته شده، سانسوریا به طور کلی گل های زیادی تولید نمی کند. شاید گل های کمی روی ساقه های آن رشد کنند و فصل شکوفه دادن سانسوریا معمولا در بهار یا تابستان است.

شرایط نگهداری از این گیاه کاملا آسان است و سانسوریا بهتر است در معرض نور غیر مستقیم قرار گیرد. همچنین بهترین زمان برای آبیاری سانسوریا پس از خشک شدن خاک گلدان است و نباید ریشه گیاه را زیاد آبیاری کرد زیرا پوسیده می شود. از طرفی آبیاری ناکافی باعث خشک شدن گیاه می شود. در واقع می توان گفت میزان آبیاری سانسوریا تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند دما، نور، رطوبت، نوع گلدان، اندازه، نوع خاک متفاوت است اما در کل بهتر است. در زمستان هر دو هفته یکبار و در تابستان هفته ای یکبار آبیاری کنید.

کود مناسب برای سانسوریا در مراکز فروش گل و گیاه موجود است و خاک باید شنی، آهکی و دارای زهکشی مناسب باشد.

گلدان های سفالی و سرامیکی بهترین گزینه برای نگهداری گل سانسوریا هستند. علاوه بر این، این گیاه در آب رشد می کند و اگر قصد دارید گیاه را دائماً در آب نگه دارید، آب باید فاقد نمک و کلر اضافی باشد. بهتر است از آب تصفیه شده یا چاه استفاده شود. ریشه سانسوریا در آب نیز به زمان نیاز دارد.