در دولت شهید رئیس جمهور 3164 پروژه بهداشتی افتتاح و 330 دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

تاکید شهید آیت الله رئیسی در روزهای اخیر بر جوانان

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسید، بهرام عین اللهی گفت: در دولت شهید آیت الله رئیسی اقدامات عمده و دائمی در حوزه سلامت انجام شد و در دولت شهید رئیس جمهور نیز سلامت و پیشگیری را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

با اشاره به افتتاح 3164 طرح بهداشتی پست های بهداشتی، مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت در مرزها در این دولت، اولویت ما 70 درصد از این تعداد، مناطق محروم بوده است، یعنی حدود 630 هزار متر مربع در مناطق محروم و حدودا 30 درصد در سایر حوزه ها.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه طرح سلامت خانواده را برای ارتقای شبکه سلامت اجرا کرده ایم، گفت: معتقدیم در صورت ارتقای سلامت خانواده، سلامت جامعه نیز ارتقا پیدا می کند، بنابراین پرونده سلامت تشکیل دادیم و تشکیل دادیم. فایل. ما به هر ایرانی خدمات بهداشتی ارائه کردیم و به 400000 نفر آموزش داوطلبانه دادیم.

عین اللهی تاکید کرد: طرح سنجش سلامت کشور برای غربالگری بیماری های دیابت و فشار خون در آذرماه انجام شد و تقریباً 46 میلیون نفر در کشور در این نظرسنجی شرکت کردند.

وی گفت: دولت رئیس جمهور شهید در راستای ترویج سبک زندگی سالم، باروری سالم 99 خدمت رایگان به مادران باردار ارائه کرده است. بچه داشتن به موقع بودن و جوانی جمعیت را تضمین می کرد.

وزیر بهداشت گفت: خانواده به عنوان الگوی موفق در حفظ و ارتقای سلامت جامعه با محوریت زنان معرفی شد. زیرا مادران بیشترین نقش را در حفاظت و مراقبت از سلامت خانواده ها دارند.

عین اللهی با بیان اینکه ظرفیت تخت های بیمارستانی در دولت سیزدهم افزایش یافت، گفت: 17 هزار تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی در کشور اضافه شد که معادل 15 درصد تخت های بیمارستانی کشور است.

با تلاش دانشمندان جوان و تولید واکسن، 6 نوع واکسن تولید شد، روزانه یک میلیون و 600 هزار دوز واکسن تزریق شد و بیش از 8 میلیون دوز واکسن تزریق شد. واکسن کرونا در یک هفته تزریق شد که رکورد محسوب می شود.

وزیر بهداشت گفت: در دولت سیزدهم نزدیک به 330 قلم دارویی که قبلاً تحت پوشش بیمه نبودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با تزریق روزانه یک میلیون و 600 هزار دوز موفق شد رکورد جهانی تزریق واکسن کرونا را بشکند.

وی گفت: قبل از روی کار آمدن دولت مردمی، حدود 19 میلیون دوز واکسن کرونا به ایران تخصیص می یافت و کرونا روزانه بیش از 700 نفر را به کام مرگ می کشاند، با تخصیص منابع مالی، حدود 160 میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور می شد.