رب انار ادویه ای بی نظیر و خوشمزه

رب انار اصل 350 گرم

از خواص رب انار چقدر اطلاع دارید؟ رب انار یکی از ادویه های غذایی خاورمیانه و آفریقایی است که از قضا در بسیاری از غذاها و ترکیبات غذایی استفاده می شود. خیلی ها دوست دارند از رب انار به عنوان سس سالاد استفاده کنند و علاوه بر طعم عالی از یک سالاد کاملا سالم لذت ببرند. در این مطلب به بررسی این ادویه شیرین، ترش و گاهی شیرین می پردازیم.

خواص رب انار آن را به یک انتخاب خاص تبدیل کرده است.

بسیاری از مردم رب انار را به دلیل طعم لذیذی که به غذاها می دهد می شناسند. با این حال باید بدانید که رب انار علاوه بر طعم متفاوتی که دارد، خاصیتی نیز دارد که آن را به یک ادویه کامل تبدیل می کند.

ویتامین C رب انار کمتر از پرتقال نیست

رب انار یکی از منابع غنی ویتامین C است که به شما امکان می دهد با مصرف آن از سیستم دفاعی بدن خود محافظت کنید و همچنین با عمل به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن از التهاب جلوگیری می کند. این ادویه خوشمزه که رادیکال های آزاد را از بین می برد، از سلول های بدن شما محافظت می کند و سیستم ایمنی شما را تثبیت می کند.

رب انار غلیظ

با رب انار چیزی را فراموش نمی کنید

رب انار که حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است می تواند از پیری مغز و بیماری آلزایمر جلوگیری کند. با مصرف این ادویه به خوبی از مغز و حافظه خود مراقبت خواهید کرد. بیماری آلزایمر امروزه به یک معضل بزرگ تبدیل شده است و به یقین می توان گفت یکی از ترس های بسیاری از افراد ابتلا به آلزایمر است. با این حال، بدانید که پیری مغز را می توان با یک رژیم غذایی سالم به تعویق انداخت.

بهبود هضم با رب انار

آب انار یکی از مواد ضروری برای رفع التهاب در دستگاه گوارش و بهبود هضم است. آب انار ماده اصلی تهیه رب انار است و با خوردن رب انار می توانید از بیماری هایی مانند کولیت اولسراتیو و کرون پیشگیری کنید.

معجزه آنتی اکسیدانی را با رب انار خواهید دید

همانطور که قبلا گفتیم رب انار سرشار از آنتی اکسیدان است. به عبارت دیگر آب انار که جزء این آنتی اکسیدان ها است نیز رب انار است. آب انار حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به بسیاری از نوشیدنی ها است. حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به چای قرمز و سبز است. همان آنتی اکسیدان های موجود در رب انار با کاهش التهاب و از بین بردن رادیکال های آزاد از بدن و سیستم ایمنی بدن شما محافظت می کند.

رب انار سهر - 390 گرم

رب انار نازک

با رب انار قلب سالمی خواهید داشت

رب انار ممکن است با کاهش خطر بیماری قلبی از قلب شما محافظت کند. این ادویه با بهبود فشار خون و از بین بردن استرس اکسیداتیو (که به اندام های شما آسیب می زند) از بیماری قلبی جلوگیری می کند و سلامتی را به سیستم قلبی عروقی شما باز می گرداند.

با رب انار به حافظه بلند مدت خود کمک کنید

برخی مطالعات و آزمایشات نشان داده است که استفاده مداوم از رب انار در رژیم غذایی می تواند به حافظه شما کمک کند. البته ما نیاز به مطالعات بیشتری در این زمینه داریم، اما نباید از این نکته غافل شد.

با رب انار دیگر نگران قند خون و دیابت نباشید

رب انار اگرچه حاوی قند است، اما دارای شاخص گلیسمی پایینی است که به شما اجازه می دهد با مصرف آن و بهره مندی از مواد مغذی موجود در آن با بیماری هایی مانند دیابت مبارزه کرده و برنده شوید.

یک لیوان کوچک پر از رب انار

با رب انار پوستی سالم و قوی داشته باشید

رب انار سرشار از ماده ای به نام نیاسین است. این ماده می تواند با حفظ خاصیت ارتجاعی به داشتن پوستی شاداب و شاداب کمک کند. بنابراین، می توانید با گنجاندن این ادویه در رژیم غذایی خود از فواید داشتن پوستی شاداب بهره مند شوید.

کاهش کلسترول با رب انار

رب انار حاوی ماده ای به نام پنی فنول است که تاثیر بسزایی در کاهش سطح کلسترول خون دارد. با مصرف مداوم رب انار می توانید از این ویژگی بهره مند شوید و از تجمع کلسترول در رگ های خونی خود جلوگیری کنید.

رب انار درمان کبد چرب است

رب انار با خواص بی نظیر خون ساز و تصفیه کننده خون به بهبود وضعیت آنزیم های کبدی کمک می کند. عوامل مختلفی باعث اختلالات کبدی می شوند. با گنجاندن رب انار در رژیم غذایی خود می توانید از سلامت کبد خود مراقبت کنید.

آخرین رب انار ترش 260 گرم بسته 6 عددی

یک شیشه مربای انار

رب انار دشمن آکنه شماست

پاکسازی بدن یکی از اقدامات حیاتی است. انواع غذاها از جمله انار خاصیت تصفیه کنندگی خون بسیار بالایی دارند. با خوردن رب انار می توانید این فرآیند تصفیه را تسریع کنید و از بروز عوارضی مانند آکنه در صورت که نشانه سرریز سموم در بدنتان است جلوگیری کنید.

با رب انار با بسیاری از سرطان ها خداحافظی کنید

بر اساس برخی مطالعات، انار خاصیت ضد سرطانی دارد و با مصرف رب انار می توان از انواع سرطان ها به ویژه سرطان سینه و پروستات پیشگیری کرد و به زندگی سالم ادامه داد.

زخم های دهان خود را با رب انار درمان کنید

تانن یکی از مواد موجود در رب انار یکی از بهترین ضد باکتری ها و ضد عفونی کننده هاست که می توانید با مصرف رب انار و بهره مندی از این ماده مغذی بیماری های عفونی و باکتریایی دهان مانند زخم های دهان را درمان کنید.

با رب انار بارداری سالمی داشته باشید

انار یکی از موادی است که با پختن خواص بیشتری پیدا می کند و با استفاده از آنتی اکسیدان های موجود در رب انار می توانید از بروز بسیاری از مشکلات دوران بارداری جلوگیری کنید. نیاسین موجود در رب انار به رشد مغز کودک شما کمک می کند و با خاصیت ضد کم خونی خود در این دوران به دست شما می رسد.

رب انار با انار

غلظت خون خود را با رب انار تنظیم کنید

همانطور که گفتیم این ادویه خوشمزه خواص پاک کنندگی زیادی دارد که به شما در کبد کمک می کند. این کمک به سیستم کبد شما روند پاکسازی و دفع سموم را بهبود می بخشد و در نتیجه از داشتن خون با غلظت مناسب بهره مند می شوید.

با رب انار موهای شاداب تری داشته باشید

رب انار با افزایش تعداد فولیکول های مو، سلامت موهای شما را باز می گرداند. همچنین می توانید با مصرف رب انار از بیماری های پوستی مانند شوره سر، ریزش مو و کک و مک جلوگیری کنید.

با رب انار دیگر کم خونی نمی شود

رب انار می تواند به بیماران کم خون کمک کند زیرا حاوی مقادیر زیادی آهن است. همچنین مهم است که رب انار با بهبود وضعیت قلبی عروقی شما اثرات مثبت زیادی بر سیستم گردش خون داشته باشد که در نهایت منجر به افزایش میزان هموگلوبین سالم در بدن و جنین شما در دوران بارداری می شود.

فشار خون بالا را با رب انار درمان کنید

رب انار ترش حاوی مواد مغذی ضروری است و می تواند به بدن شما در مبارزه با فشار خون کمک کند. این ادویه خوشمزه می تواند از فشار خون سیستولیک و دیاستولیک در بدن شما جلوگیری کرده و سلامتی را به بدن شما بازگرداند.

رب انار به طحال شما می رسد

همانطور که گفتیم رب انار به کبد شما در فرآیند سم زدایی کمک می کند. این ویژگی در مورد عضو دیگری به نام طحال نیز صدق می کند. با مصرف رب انار می توانید به این اندام حیاتی کمک کنید تا به سیستم سم زدایی و پاکسازی بدن کمک کند.

خواص رب انار در طب سنتی

همانطور که گفتیم امروزه تصور می شود انار حاوی مواد ضد باکتری زیادی است و می توان از آن برای از بین بردن زخم های دهان استفاده کرد. از این خاصیت در طب سنتی نیز استفاده می شود و از رب انار برای درمان برفک دهان استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های رب انار که در طب سنتی استفاده می شود این است که زخم های بینی را درمان می کند. برای درمان این عارضه ضمادی متشکل از مخلوط رب انار و عسل تهیه می کنند.

رب انار در یک کاسه شیشه ای

رب انار ادویه اصلی این غذاهاست.

حالا که شما را با خواص بی نظیر رب انار آشنا کردیم، لیستی از غذاهایی که می توانید با رب انار درست کنید آماده کرده ایم تا بتوانید از خواص رب انار در طعم غذای خود بهره مند شوید. در انتخابتو تعدادی از این غذاها و طرز تهیه آنها را برای شما آورده ایم.

  • کاسه انار و بادمجان
  • خورش انار مسما
  • خورش داود پاشا
  • خورش شیشداز
  • ماهی سفید پر شده
  • مرغ ترش
  • خنک کننده
  • خورش فسنجان
  • مرغ ترش
  • اردک پر شده
  • قابلمه مرغ ناردونی
  • اکبر جوچه
  • کاسه قلیه کدو سبز
  • رول فیله ماهی با رب انار
  • قابلمه انار
  • لایه برداری مو
  • آب انار
  • ریه مرغ یا اردک
  • به کباب زنگ بزن
  • خورش ترش مازندرانی
  • برنج با گردو
  • پودینگ برنج شیرازی

رب انار نوشین 250 گرم بسته 2 عددی
% 10

۱۰۴۰۰۰

۹۴۰۰۰ به مرد

یک شیشه مربای انار

حرف آخر این است
از آنجایی که رب انار تمام این مزایا و فواید را دارد، بهتر است آن را به صورت سالم در برنامه غذایی خود قرار دهید و از خواص فراوان آن بهره مند شوید. این ادویه خوشمزه به دلیل طعم ترش و اسیدی قوی برای کسانی که مشکلاتی مانند زخم معده دارند، مناسب نیست، بنابراین بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

منابع:

webmd
ویکیپدیا
میز مزه
فرزند پروری سالم
خوب

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا