رنگ های جذاب ظروف جدید; تهدید کننده سلامت انسان

رنگ های جذاب ظروف جدید تهدید کننده سلامت انسان

به گزارش خبرگزاري ايمنا، به موازات تغيير در سبك زندگي انسان، ذائقه غذايي مردم نيز دستخوش تغييراتي مي شود كه نمي توان آن را مثبت ارزيابي كرد و در عين حال اثرات منفي غذاهاي جديد را در سراسر جهان مي توان مشاهده كرد. . آمار قابل توجهی در مورد ابتلا به بیماری هایی مانند چاقی، اضافه وزن، انواع سرطان، چربی، فشار خون و بیماری های قلبی عروقی می توان ثبت کرد.

غذاهای فرآوری شده فاقد ارزش غذایی و ناسازگار با طبیعت بدن انسان، سلامت جسمی و روانی افراد را به دقت هدف قرار داده و همواره هزینه های زیادی را از نظر بیماری ها به نظام پزشکی تحمیل می کند و این امر جز از طریق عبور و مرور مواد غذایی امکان پذیر نیست. . افزایش آگاهی و بهبود رژیم های غذایی می تواند با اصلاح رژیم غذایی از بروز و افزایش بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.

سپس به گفته متخصصان، تنوع غذایی بالا، متعادل کردن کالری این رژیم با میزان فعالیت بدنی، حفظ وزن طبیعی با مصرف آن و حفظ ادویه های مضر (قند، شکر) در حداقل سطح از ویژگی های یک رژیم غذایی سالم است. ، نمک) و جایگزینی آنها با ادویه های مفید، اطمینان از وجود انواع نان و غلات سبوس دار، استفاده از لبنیات و لبنیات به میزان لازم، داشتن انواع گوشت سفید کم چرب، داشتن غلات در درصد قابل قبول و اطمینان از اینکه مقدار کافی آجیل، آب و نوشیدنی های طبیعی شامل انواع سبزیجات و میوه های تازه می باشد.

غذاهای پرطرفدار امروزی بر خلاف ویژگی های یک رژیم غذایی سالم دارای ویژگی هایی مانند پرکالری بودن، ارزش غذایی بسیار کم، روغن زیاد به دلیل آغشته شدن به روغن در هنگام پخت، داشتن روش پخت فوری و کم پخت بودن هستند. . وجود حرارت زیاد، مواد تشکیل دهنده، ناسالم یا غیربهداشتی، شکر و نمک زیاد، فیبر کافی و تجمع طولانی مدت در معده، پروتئین صفر، حاوی مواد افزودنی، مواد نگهدارنده و ترکیبات غیرقانونی و قندهای تصفیه نشده. به وفور آن چیزی است که بشریت را تسخیر کرده است و افزایش آگاهی تنها بخشی از بهبود چرخه غذایی انسان است.

طعم از سفره های مقدس سنتی به سفره های باشکوه تغییر می کند فست فود

ضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و رئیس سابق انجمن تغذیه ایران وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از هجوم فرهنگ تغذیه در ایران، ذائقه مردم از سفره های متبرکه سنتی که شامل تمام نیازهای اقلیمی هر استان بود، به سمت غذاهای ارزان، خوش طعم و لذیذ رفت. آنها با استفاده از تمام سیستم های روانی مانند رنگ، بو و نور افراد را به سمت خود جذب می کردند.

وی افزود: فست فودها از نظر ظاهری بسیار شگفت انگیز هستند، اما سرشار از چربی های اشباع شده و مستعد ابتلا به انواع بیماری ها از جمله چاقی، اضافه وزن و بیماری های قلبی هستند و نمک زیاد نیز باعث بیماری های قلبی، گردش خون و اختلالات کلیوی می شود. و مردم با سوءتغذیه ناشی از گرسنگی پنهان برای ریزمغذی های ضروری به دلیل عدم تنوع غذایی مواجه شدند.

کارشناس تغذیه و رژیم غذایی با اشاره به بروز بیماری های شایع با تغییر ذائقه غذایی مردم گفت: با تغییرات ایجاد شده شاهد ابتلا به کبد چرب، فشار خون و سکته قلبی در کودکان 10 ساله هستیم. در 18 سالگی. این گرایش به لذت گرایی میلیاردها دلار برای درمان و تهیه داروهای بیماری های صعب العلاج و صعب العلاج هزینه دارد.

شیر مادر؛ بخش نادیده گرفته شده از چرخه سلامت

مظهری ادامه داد: اگر می خواهیم نسل آینده کشور سالم باشند باید به تغذیه آنها در هزار روز اول توجه کنیم چرا که تغذیه کودکان در دوران بارداری و موضوع BMI نیز بر برنامه ریزی اولیه در دوران بارداری تاثیر می گذارد. . با تأثیر تغییراتی که در دوران نوزادی و جنینی ایجاد می‌شود، در کوتاه‌مدت در قد و وزن نوزاد و در درازمدت در ایجاد بیماری‌های شایع مانند چربی، فشار خون مشاهده می‌شود. و انواع سرطان

وی با بیان اینکه نکات تغذیه ای نسل به نسل منتقل می شود، گفت: در حالی که شیر مادر با تغییرات ایجاد شده در تغذیه کودک ارزش خود را از دست می دهد، تاثیر تغذیه کودک با شیر مادر بر سلامت و رشد نوزاد را نمی توان انکار کرد. کودک فقط می تواند طعم تلخ و شیرین را درک کند و باید در شش ماه اول با شیر مادر تغذیه شود، سپس با غذاهای ساده با طعم طبیعی شروع به تغذیه کرد.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: در صورت اتخاذ فرهنگ تغذیه صحیح و سبک زندگی منطبق بر ساعت بیولوژیکی، مردم می توانند از یک رژیم غذایی مناسب، متعادل و متنوع با انواع فرصت های اقتصادی، انواع تغییرات اقتصادی و مشکلات سیاسی بهره مند شوند. کیفیت غذا اولین قربانی است.

مظهری با بیان اینکه پول سلامت از با ارزش ترین پول دنیا گرانتر است و اصول تغذیه فراتر از این است که مردم فقط بدانند چه غذایی باید مصرف کنند، افزود: مردم باید از تکنیک های ترکیبی استفاده کنند. خوراکی ها آگاهی یافتن و رفع نیازهای بدن به خوبی، حذف یا صرفه جویی در مصرف نوشابه، پرهیز از مصرف شیرینی، شکلات، چیپس، پفک و انواع فست فودها راهکارهای ساده ای برای بهبود تغذیه افراد است.

رنگ های جذاب ظروف جدید;  تهدید کننده سلامت انسان

تغییر سبک زندگی انسان

محمد محسن عزیری، متخصص تغذیه و مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با گسترش زندگی صنعتی و تاثیرات آن بر رفتار انسان از جمله کمبود وقت، مردم به ویژه کودکان و جوانان، فست فودها قابل استفاده سریعتر و رنگی و راز چیز های زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: این نوع غذاها با بدن انسان تداخل ندارند و بدن انسان آنها را به خوبی تشخیص نمی دهد، به همین دلیل به دلیل تنوع غذایی کم در فست فودها، افراد با مشکلاتی مانند پرخوری و ابتلا به برخی بیماری ها مواجه می شوند. چاقی ما اضافه وزن، چاق و فشار خون بالا خواهیم داشت.

مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ماهیت غذای مصرفی و همچنین تاثیر آن بر سلامت انسان به میزان مصرف آن بستگی دارد و با توجه به تغییر در آن شاهد این وضعیت بوده ایم. سبک زندگی انسان وقوع حوادث ناگوار، از جمله افزایش بیماری ها. آسپتیک و مزمن، از جمله دیابت، انواع سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی.

پیچیدگی بهبود الگوی غذایی جامعه

اعتزیری با اشاره به اینکه 40 تا 50 درصد بیماری های مزمن با رژیم غذایی افراد مرتبط است، ادامه داد: در گذشته کمتر شاهد استفاده از سموم و کود برای کشت محصولات غذایی بودیم اما در حال حاضر امکان مصرف بیش از حد دارو و آبیاری گیاهان وجود دارد. محصولات غذایی. آب ناسالم در سرتاسر دنیا دنیایی وجود دارد که این عوامل می توانند سلامت محصولات غذایی و تاثیر آنها را بر بدن انسان تحت الشعاع قرار دهند.

وی با اشاره به تاثیر تغذیه افراد بر سیستم ایمنی بدن گفت: اگر فردی تغذیه نامناسب داشته باشد، بخش زیادی از فعالیت سیستم ایمنی بدن صرف مبارزه با مواد غذایی ناسالمی می شود که وارد بدن خود می کند و وظیفه اصلی آن این است. مبارزه با انواع بیماری ها

این متخصص تغذیه با بیان اینکه اصلاح این الگو یک موضوع پیچیده است، گفت: عوامل زیادی در رژیم غذایی جامعه دخیل هستند، اما به طور کلی اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و در نظر گرفتن مسائل آموزشی از جمله عوامل موثر در بهبود رژیم غذایی است. یک الگوی غذایی در نظر گرفته می شود.

رنگ های جذاب ظروف جدید;  تهدید کننده سلامت انسان

ناسالم ترین غذای دنیا

بنابراین کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی، بهبود سطح کلسترول خون، کاهش فشار خون، مدیریت وزن بدن و حفظ تناسب اندام، کنترل قند خون، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها و کنترل بیماری ها. آسپتیکتغذیه سالم تنها بخشی از مزایای انتخاب و حفظ رژیم غذایی است، از سوی دیگر انتخاب سبک زندگی بر اساس تغذیه ناسالم و ذائقه غذایی امروزی پیامدهای بسیاری دارد که در نهایت سلامت جسمی و روانی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

به طور معمول غذاهای پر کالری و فاقد ارزش غذایی به عنوان غذاهای ناسالم شناخته می شوند و انواع کوفته ها، اکثر غذاهای سرخ شده و فست فودها در این گروه رژیمی قرار می گیرند و طبق تحقیقات انجام شده در مجله اینترنتی این را بخور، مرغ سرخ شده مرغ، گوشت فرآوری شده، پاپ ذرت شیرین تولید شده مایکروویوچیپس، آرد سفید، خامه قهوه، کشک لوبیاسوسیس، ماهی منجمد و غذاهای دریایی، مارگارین، خيار شور غذاهای آماده، ژامبون بوقلمون، مرغ یا آبگوشت، نوشیدنی های ورزشی و اسموتی های فوری ناسالم ترین غذاهای دنیا هستند.