در هنگام خرید محصولات به مجوزهای بهداشتی توجه کنید

در هنگام خرید محصولات به مجوزهای بهداشتی توجه کنید

محمود آل انتخابتو و به نقل از پایگاه دانش سازمان غذا و دارو بو در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بدون مجوز از مواد اولیه، مرحله صنعتی استفاده می شود که برای سلامتی فوق العاده خطرناک است و تولید محصولات غیرمجاز در شرایط نامناسب انجام می شود: مواد اولیه تولید ارزیابی نمی شود و در صورت کاهش هزینه تولید از مواد صنعتی حاوی فلزات سنگین استفاده می شود.

وی افزود: به عنوان مثال در ترکیب رژلب های قاچاق به دلیل استفاده از رنگ های صنعتی فلزی مانند سرب. آرسنیک و جیوه و با توجه به اینکه این مواد در طول زمان بلعیده می شوند، استفاده طولانی مدت از آنها می تواند عواقب جدی برای مصرف کنندگان داشته باشد.

مدیرکل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: ساخت فرآورده های چشمی در شرایط نامناسب با آلودگی میکروبی همراه بوده و می تواند باعث عفونت چشم در مصرف کنندگان شود.

را بو وی با تاکید بر اینکه مصرف کنندگان هنگام خرید باید به مجوزهای بهداشتی محصول توجه کنند، گفت: کسب اطلاعات سلامت محصولات وارداتی از روی برچسب اصالت و بررسی تعداد مجوزهای بهداشتی محصولات تولید داخل سازمان غذا و دارو، سلامت لوازم آرایشی و بهداشتی. محصولات