عاداتی که باعث سوختگی عضلات می شود

عاداتی که باعث سوختگی عضلات می شود

انتخابتو، موانعی مانند مصرف زیاد قند و یا عدم تحرک بدنی در روند کاهش وزن باعث می شود که عضلات شما به جای چربی سوزی کنند; به عنوان مثال، وزنه زدن متابولیسم بدن را افزایش می دهد، بنابراین یک فعالیت چربی سوز قوی است، در حالی که برخی افراد به اشتباه معتقدند وزنه زدن بدن را بزرگتر می کند و از این فعالیت اجتناب می کنند. باعث سوزش عضلات می شود:

با تکیه بر ورزش های هوازی

برای چربی سوزی موثرتر و جلوگیری از سوزاندن عضله توصیه می شود علاوه بر تمرینات هوازی، تمرینات قدرتی نیز انجام دهید که هماهنگی این دو نوع حرکت باعث افزایش اثربخشی آنها می شود. انجام تمرینات عضله سازی برای ساخت عضلات قوی بسیار مهم است.

محدودیت شدید کالری دریافتی

گرسنگی دادن به خود و محدود کردن شدید کالری دریافتی نه تنها باعث از دست دادن عضله می شود، بلکه متابولیسم شما را نیز کند می کند و کاهش وزن را به یک چالش بزرگ تبدیل می کند، که راه سالمی برای کاهش وزن نیست و در عوض منجر به کاهش عضلات بدن می شود.

الگوهای خواب اشتباه

داشتن خواب با کیفیت نقش مهمی در روند کاهش وزن دارد، خواب ناکافی تعادل هورمونی را مختل می کند و احتمال از دست دادن عضلات را افزایش می دهد. برای کاهش وزن موثر، خواب با کیفیت و کافی ضروری است.

انجام تمرینات اشتباه

انجام فعالیت های ورزشی نادرست می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و به جای سوزاندن چربی و عضله سازی منجر به از دست دادن عضله شود، بنابراین مهم است که با استفاده از یک برنامه ورزشی مناسب ورزش کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.