علائم مردان مبتلا به سرطان سینه / نقش سیروز کبدی در بروز این بیماری

علائم مردان مبتلا به سرطان سینه نقش سیروز کبدی

پوریا عادلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سرطان سینه در زنان بیشتر است اما از هر 100 مورد سرطان سینه یک مورد در مردان دیده می شود، اظهار کرد: سرطان سینه به این بیماری تبدیل می شود و علائم سرطان سینه در مردان مشابه است. و زنان

وی با اشاره به اینکه چک نکردن پستان و انجام ندادن ماموگرافی یکی از مواردی است که باعث می شود مردان متوجه علائم سرطان سینه نشوند، خاطرنشان کرد: در مردان این بیماری به دلیل رشد و تکثیر سلول های داخل سینه ایجاد می شود. می توان آن را کنترل کرد و احتمالاً به سایر قسمت های بدن فرد منتقل کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران با اشاره به علائم سرطان سینه در مردان گفت: تورم و سختی بدون درد در نوک پستان شایع ترین علامت سرطان سینه در مردان است و ممکن است رنگ نوک سینه بیمار نیز پس از این بیماری تغییر کند.

عادلی ادامه داد: به طور کلی ترشحات سینه، درد، لایه برداری یا محو شدن پوست سینه، قرمزی، خارش یا فلس‌مانند تورم سینه ها، نوک سینه های معکوس و جای زخم روی پوست از جمله علائم این نوع سرطان در مردان است.

وی بیان کرد که سطح استروژن در خون بالا است. سیروز کبادی با بیان اینکه سابقه خانوادگی و قرار گرفتن در معرض اشعه از جمله عواملی است که ممکن است فرد را به سرطان سینه مبتلا کند، گفت: قرار گرفتن در معرض پرتوهای یونیزان احتمال ابتلا به سرطان سینه را در مردان افزایش می دهد و در صورت افزایش غیرطبیعی سطح استروژن در مردان. مردان. می تواند منجر به سرطان سینه در مردان شود.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران افزود: سندرم کالین فیلتر این یکی از عوامل دیگری است که باعث ایجاد سرطان سینه در مردان می شود. این سندرم در مردان متولد شده با یک نسخه اضافی از کروموزوم X رخ می دهد و در نتیجه ترشح تستوسترون کاهش می یابد و تولید استروژن در بدن آنها بیشتر می شود.

عادلی خاطرنشان کرد: اگر خانواده فردی به انواع سرطان سینه مبتلا شده باشد، احتمال ابتلا به این نوع سرطان با ابتلا به این بیماری افزایش می یابد. سیروز آسیب کبدی ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد الکل، هپاتیت ویروسی مزمن یا شرایط ژنتیکی رخ دهد که منجر به تغییر در میزان اتصال پروتئین و هورمون‌های آزاد مردانه و زنانه در خون می‌شود و سطح استروژن را در جریان خون مردان افزایش می‌دهد. افراد درگیر سیروز بیماران کبدی نیز در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.