علائم کمبود منیزیم چیست؟

علائم کمبود منیزیم چیست؟

انتخابتو، منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که در بسیاری از عملکردهای بدن نقش مهمی دارد و در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی از جمله بهبود عملکرد عضلات و اعصاب، کنترل قند خون و سنتز پروتئین نقش دارد. شایع است که باعث مشکلات سلامتی مختلف می شود. در زیر به برخی از آنها خواهیم پرداخت:

ضربان قلب نامنظم

منیزیم به تنظیم ضربان قلب کمک می کند و از عملکرد سیستم قلبی عروقی حمایت می کند، کمبود منیزیم می تواند منجر به ضربان قلب نامنظم شود، که خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد، همچنین سطوح پایین منیزیم همراه با فشار خون بالا، که یک عامل خطر اصلی است. همانطور که به بیماران قلبی مربوط می شود، افراد مبتلا به کمبود منیزیم ممکن است تپش قلب و درد قفسه سینه را تجربه کنند که می تواند سلامت قلب و عروق را به خطر بیندازد.

مشکلات استخوانی

منیزیم به همراه کلسیم و ویتامین D به حفظ ساختار استخوان کمک می کند کمبود منیزیم می تواند باعث اختلال در جذب کلسیم و تغییر در متابولیسم استخوان شود، در نتیجه افرادی که سطح منیزیم پایینی دارند بیشتر در معرض شکستگی و بیماری های مرتبط با استخوان هستند.

فراوانی افسردگی و اضطراب

منیزیم در سنتز انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین در حفظ خلق و خوی مثبت و تعادل عاطفی نقش دارد. کمبود منیزیم با افزایش خطر اختلالات خلقی مانند افسردگی و اضطراب مرتبط است. افرادی که سطح منیزیم پایینی دارند ممکن است تحریک پذیری، نوسانات خلقی و مشکل در تمرکز را تجربه کنند.

تشکیل میگرن

منیزیم به تنظیم عملکرد انتقال دهنده های عصبی و گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند. نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل های منیزیم باعث کاهش فراوانی و شدت میگرن می شود. بنابراین، حفظ سطوح کافی منیزیم برای پیشگیری و درمان میگرن و سایر میگرن های مرتبط ضروری است. اختلالات

مشکلات گوارشی

منیزیم به تنظیم حرکات روده کمک می کند، کمبود آن همچنین می تواند منجر به یبوست و سایر مشکلات گوارشی شود، افرادی که سطح منیزیم پایینی دارند نیز ممکن است نفخ و درد قلب را تجربه کنند، مهم است که اطمینان حاصل شود که منیزیم کافی برای جلوگیری از مشکلات گوارشی مصرف می شود.