مراسم بزرگداشت «احمدرضا معتمدی» در موزه سینما؛ فرهاد قاهمیان دبیر جشنواره فیلم کوثر و اکران 6 فیلم مستند در سینماهای هنر و تجربه

مراسم بزرگداشت احمدرضا معتمدی در موزه سینما؛ فرهاد قاهمیان دبیر

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، همزمان با بزرگداشت «احمدرضا معتمدی» چهار فیلم از آثار این هنرمند نیز در موزه سینما نمایش داده می شود.
فیلم های راه رفتن روی سیم، سوء تفاهم، دیوانه ای که از قفس می پرد و قوانین بازی از چهارشنبه 3 تا شنبه 5 خرداد و بعد از هر فیلم هر روز ساعت 16:00 در موزه سینما فردوس اکران می شود. نقد و بررسی پس از نمایش و بررسی با حضور منتقدان سینمایی و اساتید دانشگاه انجام خواهد شد.
همچنین یادآور می شویم که مراسم یادبود و افتتاح گنجینه این هنرمند نامی روز سه شنبه 31 خردادماه ساعت 17:00 در تالار فردوس موزه سینما برگزار می شود.

فرهاد قاهمیان رئیس هیئت داوران پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر شد
«فرهاد قاهمیان» بازیگر سرشناس سینما، تلویزیون و تئاتر و از اعضای شورای سیاستگذاری پنجمین جشنواره جهانی فیلم کوثر به عنوان رئیس هیئت داوران این رویداد هنری و فرهنگی منصوب شد.
به گزارش روابط رسانه ای و روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر، ناصر باکیده دبیر جشنواره طی حکمی فرهاد قاهمیان را به عنوان رئیس هیئت داوران این جشنواره منصوب کرد. در تصمیم دبیر جشنواره به رئیس هیئت داوران به شرح زیر آمده است:
پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر که یکی از رویدادهای فرهنگ سینما و با محوریت نقش زنان ایثارگر در سینما است، بستر مناسبی برای آشکارسازی استعدادهای فیلمسازان فداکار کشورمان و معرفی نسل‌های جدید با ارزش‌ها خواهد بود. آثار بین المللی به ویژه سینمای کشورهای مقاومت.
با توجه به تجربیات ارزنده جنابعالی در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و سینمایی، شما را به عنوان رئیس هیئت داوران پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منصوب می کنم. امیدواریم با حضور فعال هنرمندان عرصه سینما و استفاده از ظرفیت های گسترده آنان شاهد تجلی این فعالیت فرامرزی باشیم.
به این نکته هم اشاره کنیم: سال گذشته دو سریال «مصور» و «تروور» با بازی فرهاد قاهمیان از شبکه یک و افوگ پخش شد. او همچنین قرار است نقش خود را در دو فیلم اکران نشده «بهشت تبکاران» و «قلب رککا» اکران کند. او برای فیلم های «قهمیان» و «غریب» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شد.
پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر به همت «بنیاد آیات و کار» و با همکاری شهرداری تهران، موسسه تصویر شهر، امور زنان و خانواده، سازمان امور سینمایی، بنیاد شهید و معاونت امور اعیاد و انتشارات اسلامی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. تیر بو سال در تهران در دبیرخانه «ناصر باکیده» برگزار می شود.

در موزه سینما

6 مستند از «آخرین کوسه نهنگ» تا «خانواده خلج» در مرکز گسترش اکران می شود.
مستندهای «هفت سال انجا»، «دوئل بوکمال»، «کوسه نهنگ آخر»، «مهدکودک»، «پورزل» و «خانواده خلج» در تالار حقیقت مرکز توسعه مستند، تجربی و سینمایی به نمایش در می آید. سینما انیمیشن.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، در ادامه طرح «اکران حقیقت» شش فیلم مستند هفدهمین جشنواره «سینما حقیقت» یکشنبه 30 خرداد ماه به نمایش درمی آید. دوشنبه 21 ژوئن. خرداد در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن.

یکشنبه 30 خرداد ماه مستندهای «هفت سال اینجا» به کارگردانی سیدمصطفی سیدالحسینی، «دوئل بوکمال» به کارگردانی محمدرضا ابوالحسنی و «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالف در تالار حقیقت کانون اکران می شود. . ساعت 16:00

همچنین مستندهای «مهدکودک» به کارگردانی هانیه یوسفیان، «پورزال» به کارگردانی ماریا مائوتی، احسان فرخی فرد و «خانواده خلج» به کارگردانی مریم الهامیان و مصطفی حاجی قاسمی از ساعت 16:00 در مرکز ترویج پخش می شود. دوشنبه 21 ژوئن.

تماشای مستندهای هفدهمین جشنواره «سینما اوجتیر» برای علاقه مندان رایگان و آزاد است.

در موزه سینما

۲۲۰

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین