همه 5 قشر اول جامعه تحت پوشش بیمه سلامت هستند/ افتتاح 17 هزار تخت درمانی در کشور

همه 5 قشر اول جامعه تحت پوشش بیمه سلامت هستند

انتخابتو از گیلان، بهرام عین اللهی صبح امروز پنج شنبه هفدهم خردادماه در سفر یک روزه خود به گیلان با آیت الله رسول فلاحتی نماینده آیت الله دیدار کرد. فقیه استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: شهید رئیسی بر ما تکلیف است و شهادت این فرد گرانقدر سرآغاز ادامه خدمت است.

وی افزود: هیچ توقفی در کار دولت وجود ندارد و تمام تلاش ما تکمیل و اجرای طرح های سلامت محور است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: 17 هزار تخت درمانی در کشور افتتاح شده و تا پایان دولت حداقل 1000 تخت درمانی دیگر به بهره برداری می رسد.

عین الهی با اشاره به خدمات دولت در حوزه جوانان، تصریح کرد: خدمات دولت در حوزه جوانان شتاب گرفته است. پنج دهک اول جامعه به طور کامل تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در نسخه الکترونیکی این میزان از 10 درصد در ابتدای دولت به 90 درصد رسیده است.

وی درمان کودکان زیر هفت سال را کاملا رایگان اعلام کرد و افزود: این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می شود و اقدامی پیشرو در صیانت از جمعیت است.

وزیر بهداشت با اشاره به محرومیت نظام سلامت در گیلان افزود: نسبت تخت به جمعیت گیلان خوب نیست و دولت تلاش می کند بیمارستان 421 تختخوابی را سریعتر راه اندازی کند. لاکان این باعث بهبود وضعیت خواهد شد ببخش.

بزرگترین مشکل گیلان زباله است

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان وی همچنین با بیان اینکه در این دیدار شهید رئیسی دولتی را تشکیل داد که هیچ دولتی صلاحیت آن را نداشت، تاکید کرد: علیرغم خدمات همه جانبه دولت این شهید بزرگوار همچون شهید رجایی و رهبری انقلاب کبیر، ایشان خدمات ارزشمند در جامعه خوب توصیف نشده است.

دولت شهید رئیسی جهادی و خستگی ناپذیر بود و ادامه داد: شهید رئیسی شهید جهاد و شهید رئیس جمهور بود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه شهید رئیسی هیچ خدمتی را جز خدمت به مردم تغییر نخواهد داد، گفت: باید از دولت شهید رئیسی بابت این خدمت ارزشمند تشکر کرد. خداوند به شما قوت بدهد فوق الذکر.

آیت الله فلاحتی به فرسوده بودن بیمارستان های گیلان به ویژه رشت اشاره کرد و ادامه داد: گیلان نسبت به سایر استان ها از جمله در حوزه بهداشت مورد بی توجهی قرار گرفت.

وی با اشاره به برتری بخش درمان خصوصی بر بخش دولتی افزود: گیلان به دلیل محدودیت های سیاسی از نظر تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی در رتبه آخر کشور قرار دارد.

امام جمعه رشت بزرگترین معضل گیلان را پسماندها عنوان کرد و اظهار داشت: این معضل به تمام بخش های زیست محیطی و روند ساخت بیمارستان آسیب زد. خوک کند است و باید سرعتش بالا برود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به توقف ساخت دانشکده پزشکی رشت گفت: این بیمارستان 23 سال است که زیر باد و باران است اما دستور ساخت آن داده شد.

وی با اشاره به تعرفه پرستاری افزود: مبنای این تعرفه خوب بود اما احساس نابرابری در پرداخت ها وجود دارد.