پاکسازی برگ گیاهان آپارتمانی با مواد طبیعی و در دسترس

تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی با مواد طبیعی و در دسترس

هیچ کس دوست ندارد یک گیاه پوشیده از غبار را ببیند. مانند سایر لوازم خانگی، گیاهان نیز پس از مدتی گرد و غبار و گرد و غبار می شوند و هر از گاهی باید تمیز شوند. تمیز کردن برگ گیاهان باعث زیباتر شدن آنها و افزایش سلامت و قدرت تصفیه هوا می شود. گرد و غبار روی گیاهان مانع از دریافت نور کافی خورشید به آنها می شود و از فتوسنتز مناسب آنها جلوگیری می کند.

فتوسنتز مسئول تولید کلروفیل است و به گیاهان آپارتمانی در تمام فرآیندهایشان از جذب رطوبت گرفته تا انتقال انرژی کمک می کند. کاهش فتوسنتز، بهره وری و سلامت گیاهان را تهدید می کند. علاوه بر این وجود گرد و غبار روی گیاهان باعث می شود که برگ های آنها محل مناسبی برای جذب آفات و حشرات باشد و در نتیجه گیاهان بیمار شوند. در ادامه با آموزش نحوه تمیز کردن گیاهان به کمک مواد ساده و در دسترس همراه باشید.

1- پاشیدن آب

ساده ترین راه برای تمیز کردن گیاهان آپارتمانی این است که برگ و ساقه آنها را با آب اسپری کنید. گیاه را به سینک آشپزخانه، حمام یا بیرون منتقل کنید و سپس به آرامی برگ ها و ساقه ها را با آب گرم اسپری کنید. آب سرد یا گرم می تواند به برگ گیاهان آسیب برساند.

۲- گیاه را در آب خیس کنید

می توانید گیاهان کوچک را به آرامی در یک سطل آب فرو کنید تا برگ ها کاملا تمیز شوند. برای جلوگیری از ریزش خاک هنگام غوطه ور کردن گیاه در آب، پارچه ای را دور ساقه های گیاه بپیچید. از آب گرم برای تمیز کردن گیاهان به این روش استفاده کنید. قبل از بازگرداندن گیاه به حالت اولیه، اجازه دهید تا خشک شود. اگر گیاه شما خیلی کثیف است، می توانید مقداری آب گرم و مواد شوینده ظرفشویی روی برگ ها اسپری کنید و سطح آن را با یک پارچه مرطوب کاملا تمیز کنید. برای هر 1 لیتر آب از ¼ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی استفاده کنید.

3- پاکسازی برگها

گیاهان بزرگ را می توان به راحتی با یک پارچه مرطوب تمیز کرد. این روش برای تمیز کردن گیاهانی مانند سانسوریا و آگلونما مناسب است. فراموش نکنید که هر بار که خانه خود را گردگیری می کنید، برگ های گیاهان را پاک کنید، این کار از جمع شدن گرد و غبار روی گیاهان جلوگیری می کند.

4- استفاده از برس نرم

از یک برس نرم برای از بین بردن گیاهان کرکی، کرکی و مخملی استفاده کنید. هنگام تمیز کردن گیاه مراقب باشید به برگها آسیب نرسانید. برس را از پایین برگ به سمت نوک بکشید تا گیاه کاملا تمیز شود. پس از تمیز کردن، برس را کاملا بشویید تا از جمع شدن گرد و غبار و کثیفی روی آن جلوگیری کنید.

5- استفاده از پوست موز

پوست موز ماده ای طبیعی و بی ضرر برای تمیز کردن برگ های گیاهان آپارتمانی است که خاصیت پاک کنندگی فوق العاده ای دارد. گیاهان از طریق منافذ ریز به نام روزنه در برگ‌های خود تنفس می‌کنند و بسیاری از محصولات مراقبت از گیاهان بدون نسخه می‌توانند این منافذ را مسدود کرده و از تنفس آن‌ها جلوگیری کنند. موز ماده ای طبیعی است که برگ های گیاهان را بدون آسیب رساندن به آنها تمیز و جلا می دهد. برای اینکه برگ های گیاهان به طور مطلوب تمیز و براق شوند، کافی است پوست موز را به آرامی مالش دهید.

6- استفاده از شیر

شیر دارای خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد باکتریایی است و با بیماری هایی مانند کپک، پوسیدگی و سفیدک پودری مبارزه می کند. علاوه بر این، پروتئین موجود در آن باعث درخشش برگ های گیاهان آپارتمانی می شود. می توانید مقداری شیر روی برگ گیاهان بپاشید. بنابراین علاوه بر تامین مواد مغذی گیاه، از حمله شته ها به گیاه نیز جلوگیری می کند. از شیر طعم دار برای تمیز کردن گیاهان با شیر استفاده نکنید.