چگونه خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهیم؟

چگونه خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهیم؟

انتخابتو، سرطان سینه یکی از نگرانی های اصلی زنان در سراسر جهان است، زیرا شایع ترین نوع سرطان در بین زنان است. در حالی که برخی از عوامل خطر این بیماری مانند ژنتیک و سن را نمی توان تغییر داد، ایجاد تغییرات در سبک زندگی می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک کند.

وزن سالم را حفظ کنید

حفظ وزن سالم نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه دارد. اضافه وزن بدن، به ویژه پس از یائسگی، با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است. نتایج مطالعات نشان می دهد که زنان چاق یا دارای اضافه وزن 30 تا 60 درصد بیشتر از زنان با وزن سالم در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. علاوه بر این، نتایج تحقیقات نشان می دهد که زنانی که تنها پنج درصد از وزن بدن خود را از دست می دهند، 12 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

جهت تمرین

فعالیت بدنی منظم خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد، ورزش های متوسط ​​مانند پیاده روی سریع حداقل به مدت حداقل 150 دقیقه می تواند در این زمینه موثر باشد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که زنانی که فعالیت بدنی منظمی دارند 20 درصد کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. ورزش نه تنها به کنترل وزن کمک می کند، بلکه نقش مهمی در کاهش التهاب و تنظیم سطح هورمون های بدن که اثر محافظتی در برابر سرطان سینه دارند، ایفا می کند.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

پیروی از یک رژیم غذایی سالم می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. بنابراین باید بر مصرف انواع میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی تمرکز کرد و مصرف غذاهای فرآوری شده و پرچرب را محدود کرد. انجمن سرطان آمریکا بیان می کند که رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک کند.

غربالگری منظم سرطان سینه

تشخیص زودهنگام سرطان پستان کلید درمان موفقیت آمیز آن است، بنابراین غربالگری های منظم از جمله ماموگرافی، معاینه بالینی پستان و خودآزمایی توصیه می شود. انجمن سرطان آمریکا اعلام کرده است که ماموگرافی منظم می تواند به تشخیص زودهنگام سرطان سینه کمک کند. و درمان به موقع کند است.