چگونه خودمان را بیشتر دوست داشته باشیم؟

چگونه خودمان را بیشتر دوست داشته باشیم؟

چگونه خودمان را بیشتر دوست داشته باشیم؟ برای این کار ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد خود داشته باشیم. در این مقاله به معرفی بهترین کتاب های اطلاعات شخصی می پردازیم.

به گزارش اکو ایران، بهترین کتاب های خودشناسی آنهایی هستند که بعد از مطالعه احساس کنید دیدگاه شما نسبت به مسائل روزمره تغییر کرده است. هر کس موفق شود دیگران را بشناسد عاقل می شود و هر که موفق شود خود را بشناسد روشن بین می شود.

خودآگاهی جنبه های پنهان شخصیت را آشکار می کند و با موفقیت رابطه مستقیم دارد. در این مقاله به بررسی بهترین کتاب های اطلاعات شخصی می پردازیم. با ما بمان.

جاده ای به شخصیت اثر دیوید بروکس

کتاب مسیر شخصیت نوشته دیوید بروکس یکی از بهترین کتاب های خودشناسی محسوب می شود. نویسنده در این کتاب قصد دارد به این سوال پاسخ دهد که چرا جامعه امروزی بر شهرت، ثروت و محبوبیت تمرکز دارد و چرا این کلمات مردم را از ارزش های اخلاقی اولیه بیگانه می کند.

دیوید بروکس به شما می آموزد که اجزای اساسی یک فرد مهربانی، شجاعت، صداقت و تعهد است و ما باید روی این موارد تمرکز کنیم. این کتاب شما را به فروتنی دعوت می کند. به خود اصلی خود بازگردید و از آنچه جامعه بر شما تحمیل می کند دور شوید.

دیوید در این کتاب می گوید که مردم امروز رو به افول هستند و هر چقدر هم که دولت ها بخواهند ارزش های انسانی را فریاد بزنند، باز هم نمی توانند این واقعیت آشکار را پنهان کنند.

نویسنده تأکید می کند که همین اصول اخلاقی انسانی است که نسل به نسل جامعه بشری را به اینجا رسانده است، اما امروز بدون هیچ توجیهی و کاملاً ناخواسته آنها را به کناری می اندازیم. با خرید کتاب روانشناسی و خودشناسی مسیر شخصیتی کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید.

کتاب لوسیفر ترسناک اما واقعی است

کتاب لوسیفر بر اساس یک آزمایش دیدنی در زندگی واقعی است که با تغییر رفتار بد شرکت کنندگان و سازمان دهندگان متوقف شد. این کتاب می گوید ما انسان ها از انجام کارهای بد گاهی نمی ترسیم.

در واقع هدف نویسنده از نگارش این کتاب، آشکار ساختن شخصیت تاریک انسان است و به دلیل همین برخورد متفاوت، این کتاب در فهرست بهترین کتاب های خودشناسی قرار گرفته است. آیا تا به حال چیزی را گرفته اید که به شما تعلق نداشته باشد، در حالی که هیچ کس متوجه نشده است؟ اکثر مردم این کار را کردند.

نویسنده به سراغ اشرار تاریخ رفته و پرسش مهمی را مطرح می کند. آیا این افراد ذاتا شرور بودند؟ پاسخ کتاب به این سوال یک نه قاطع است. این کتاب نشان می دهد که شرایط محیطی حتی بهترین افراد را وادار به انجام بدترین کارها می کند. او با انجام آزمایش های علمی مختلف برای اثبات گفته های خود صحت ادعای خود را تأیید می کند.

ایگو دشمن من رایان هالیدی است

اکثر ما فکر می کنیم که بزرگترین مانع موفقیت و زندگی خوب عوامل بیرونی است، اما وقتی از نزدیک نگاه می کنیم، می بینیم که بزرگترین مانع درونی است.

نام این عامل درونی منیت است. به همین دلیل است که نام کتاب «ایگو دشمن من است» است. نفس چیزی است که ما را از ادامه یادگیری باز می دارد. نفس چیزی است که از انتقاد شدن و شنیدن انتقاد می ترسد زیرا انتقاد باعث می شود که خودش زیر سوال برود. اگر دقیق تر بررسی کنیم، می بینیم که نفس از چیزهایی می ترسد که فرد را قادر می سازد زندگی بهتر و موفق تری داشته باشد.

با راه حل های این کتاب می توانید نفس درونی خود را کنترل کنید. نویسنده بر این باور است که هر کسی که بتواند نفس خود را کنترل کند در واقع زندگی خود را کنترل می کند.

این اثر از رایان هالیدی، مانند دیگر آثار او، متاثر از فلسفه است و با خواندن آن به بینشی ناب دست خواهید یافت که به ندرت در کتابی یافت می شود. اگر دوست دارید یکی از بهترین کتاب های خودشناسی را بخوانید، از خواندن این کتاب شک نکنید.

کتاب پشت صحنه ریاکاری نوشته دن آریلی

آیا احتمال گیر افتادن بر احتمال تقلب افراد تأثیر می گذارد؟ آیا ادیان صداقت را در مردم افزایش می دهند؟ آیا کار با یک فرد صادق به ما امکان می دهد که حقیقت را بگوییم؟ کتاب پشت پرده نفاق با آزمایش های مختلف به این سوالات پاسخ می دهد و سعی می کند شما را متقاعد کند.

بسیاری از ما خود را افرادی صریح و صادق می‌دانیم، اما حقیقت این است که یا هرگز آب ندیده‌ایم یا شناگران خوبی هستیم. از واشنگتن تا وال استریت، از مدارس تا محل کار، به هر کجا که نگاه می کنید با رفتارهای غیر صادقانه مواجه می شوید.

دن آریلی در این کتاب پشت صحنه ریاکاری را توضیح می دهد. چه چیزی ما را به دروغ گفتن سوق می دهد؟ چه عواملی ما را به تقلب سوق می دهد؟ در چه شرایطی حاضریم از دیگران دزدی کنیم؟ این کتاب در مورد جنبه ای از شخصیت پنهان افراد صحبت می کند که افراد کمی در مورد آن صحبت می کنند. بنابراین در اینجا ما با یکی از بهترین و متنوع ترین کتاب های توسعه شخصی در بازار هستیم.

هدیه نقص اثر برن براون

برن براون در کتاب خود به نام «هدیه کامل نبودن» می‌گوید که در طول تحقیقاتم در مورد شرم و تأثیرات آن بر مغز انسان، هزاران داستان مختلف از مردم سراسر آمریکا جمع‌آوری کردم. همه این داستان ها یک الگوی روشن و قدرتمند داشتند: کسانی که معایب خود را می پذیرند شادتر هستند و زندگی بهتری دارند.

اولین و مهمترین گام، شناخت عیوب است، اما این کافی نیست. وقتی یاد می گیرید خود را با عیب هایتان دوست داشته باشید، به پتانسیل واقعی خود می رسید. کتاب “هدیه نقص” تاکید می کند که همه ما باید احساس ارزشمندی، پذیرش و عشق به خود را در خود پرورش دهیم.

در دنیایی که توهین، انتقاد و ترس در کنار پیام‌های زیبا درباره دستاوردها، انتظارات غیرواقعی و بیش از حد سخاوتمندانه پخش می‌شود، ما سعی می‌کنیم عمیقاً در زندگی کاوش کنیم و راه‌هایی برای یافتن حقیقت و قدردانی در زندگی‌مان پیدا کنیم.

راه حل

تا زمانی که دلیل رفتار خود را ندانیم، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی نکنیم و برنامه ای برای تغییر زندگی خود نداشته باشیم، دستیابی به خود بهتر و دوست داشتنی تر غیر ممکن است. خودآگاهی راه را برای یک خود بهتر و دوست داشتنی تر هموار می کند. به همین دلیل خواندن کتاب های خودشناسی بسیار مهم است.

با خواندن یک کتاب روانشناسی خوب، خود را بشناسید و پتانسیل واقعی خود را کشف کنید. یک کتاب خوب باید تاثیر مثبت و عمیقی داشته باشد. هدف ما در این مقاله آشنایی شما با کتاب هایی است که در اندیشه و تفکر شما موثر است و باعث تحولی عمیق می شود. امیدوارم زندگی شما به دو قسمت قبل و بعد از این کتاب تقسیم شود و با خواندن این کتاب ها به خود واقعی خود نزدیک شوید. خود دوست داشتنی تری در انتظار شماست.